واحد مرکزی خبر نوشت:

گروهی از زنان عربستانی تلاشی داوطلبانه را به منظور لغو ممنوعیت رانندگی زنان از طریق اینترنت آغاز کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، شعار این گروه از زنان عربستانی این است که: خودروام را خودم خواهم راند .

این زنان تلاش خواهند کرد سایر زنان عربستانی را نیز متقاعد به رانندگی کنند تا به تدریج جامعه سنتی عربستان، رانندگی زنان را بپذیرد.

در نامه ای که اعضای این گروه از طریق توئیتر و فیس بوک منتشر کردند تاکید شده است در عربستان و در قوانین راهنمایی رانندگی این کشور هیچ قانونی وجود ندارد که مانع رانندگی زنان شود و آنها در زمان رانندگی، متانت و حجاب خود را حفظ خواهند کرد و به قوانین راهنمایی رانندگی احترام خواهند گذاشت.

اعضای این گروه از زنان عربستانی در بیانیه ای خواستار تاسیس آموزشگاههای ویژه برای آموزش رانندگی به زنان و صدور گواهینامه عربستانی برای زنان مانند سایر کشورهای جهان شدند.

پایگاههای اینترنتی هرچند وقت یکبار درخواستهایی مشابه را به شکلهای مختلف مطرح می کنند. یک زن عربستانی درحال رانندگی در خارج از شهر گفت: در عربستان مشکل این است که رانندگی زنان مسئله ای سیاسی یا دینی نیست بلکه مسئله ای اجتماعی است.

ما می دانیم بسیاری از زنان جامعه عربستان توانایی رانندگی را دارند و خانواده های زیادی به زنانشان اجازه رانندگی می دهند.

بنابراین اگر این زنان فرصت رانندگی پیدا کنند، می توانند عملا ثابت کنند که توانایی رانندگی را دارند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =