ایرنا نوشت:

یک نویسنده سوری گفت: شماری از شاهان و سران کشورهای عربی به شرط قطع رابطه سوریه با ایران حاضرند بیش از 20 میلیارد دلار برای توسعه همه جانبه در اختیار دمشق قرار دهند.
' ابراهیم الامین ' در مقاله ای که شنبه شب در پایگاه اینترنتی ' شام لایف ' سوریه منتشر شد، با اشاره به این که عمده این شاهان و سران کشورهای عربی هم پیمان غرب هستند، افزود: 'بشاراسد ' رییس جمهوری سوریه ضمن رد پیشنهاد مزبور گفته است که ایران و نیروهای مقاومت، هم پیمان ثابتش هستند و وی خواسته مردم برای تغییر را بدون افتادن در دام آمریکا که هدفش سلطه بر حکومت ها است، محقق می کند.
وی خاطر نشان کرد: غرب، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در یک دهه اخیر تلاش بسیاری برای فروپاشی نظام سوریه انجام دادند و از جنبش اعتراضی در این کشور حمایت کردند،آنها کوشیدند تا این نظام را بر سر دو راهی سرنگونی یا قدم گذاشتن در مسیر خواسته های آمریکا قراردهند.
این نویسنده سوری تصریح کرد: هدف آمریکا، وادار کردن سوریه به حرکت در مسیر مورد نظر کاخ سفید در ارتباط با توقف دشمنی و ضدیت با رژیم صهیونیستی و مخالفت با ایران است و این پیام در دو ماه گذشته به طور مستقیم و غیرمستقیم بارها به سوریه اعلام شده است.
در ادامه این مقاله آمده است: غرب می کوشد به سوریه اطمینان دهد که رژیم صهیونیستی را وادار به خروج از بلندی های جولان خواهد کرد به شرط آن که اسد از ائتلافش با حزب الله و حماس (جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ) و همچنین رابطه با ایران دست بردارد.
الامین با اشاره به موضع سوریه در قبال منازعه با اسراییل، حرکت ساکنان اردوگاه های فلسطینی در سوریه به سمت مرز در سال روز اشغال فلسطین در روز نکبت و مخالفت دمشق با مداخله بیگانگان از زمان جرج بوش پسر تاکنون افزود: می توان ماهیت فشارهای موجود بر سوریه را درک کرد.
این نویسنده در پایان خاطر نشان کرد: هدف کلی غرب آن است که اسد با منویات آمریکا در زمینه انحلال حزب حاکم، ممنوع الخروج کردن برخی شخصیت ها و مقام های سوری ، عقب نشینی ارتش از خیابان ها و اجرای اصلاحات در زمینه احزاب و اطلاع رسانی در جامعه همسو شود.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پيمان CH ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    آقا به ما بدن سوريه كه هيچي كل دنيا رو بي خيال ميشيم...!!