کتاب «زیر گنبد کبود» نوشته عبدالمجید نجفی که به بررسی و تحلیل شعر پنج شاعر شاخص در عرصه کودک و نوجوان پرداخته است، توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «زیر گنبد کبود» متعلق به پایان نامه کارشناسی ارشد عبدالمجید نجفی بوده که نویسنده در آن به بررسی شعر کودکان از منظر شاعران شناخته شده این عرصه چون مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی، افسانه شعبانژاد، اسدالله شعبانی و بیوک ملک محمدی و عرفان نظرآهاری پرداخته است. فصل اول کتاب به صنایع معنوی و لفظی شاعران پرداخته و در فصل دوم هم یاداشت های بالینی به علاوه مقداری از اشعار شخصی ام در زمینه کودک و نوجوان قید شده است.

نویسنده کتاب در مورد اینکه چرا تنها به بررسی نظرات این شش شاعر در این کتاب پرداخته شده است، اظهار داشت: به جهت آشنایی با آقایان رحماندوست، ملکی، شعبانی، ابراهیمی و خانم ها نظرآهاری، شعبان نژاد که در اوایل دهه 60 با آنها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کار می کردیم، شعرهای آنها را انتخاب کردم.

کتاب های «راز گمشده خاور» و «بالاتر از خانه عقاب» از جمله آثار عبدالمجید نجفی است که کتاب «رازگمشده خاور» وی در سال 84 عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی را در بخش کودک و نوجوان به خود اختصاص داده است.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =