۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۹

فارس نوشت

رئیس بیمارستان حضرت زینب (س)‌ از آغاز زایمان طبیعی بدون درد در این بیمارستان از ابتدای خرداد خبر داد و گفت: در حال حاضر ظرفیت پوشش روزانه 50 بیمار را داریم که امیدواریم با ساخت ساختمان جدید در کنار بیمارستان فعلی ظرفیت را افزایش دهیم.

الهه مفیدی با بیان اینکه آمار زایمان طبیعی در کشور بسیار پایین است، گفت: متأسفانه در ایران اکثر مادران اقدام به عمل جراحی سزارین می‌کنند در حالی که سیاست وزارت بهداشت این است که میزان زایمان طبیعی افزایش یابد.

وی یکی از دلایل تمایل زنان به سزارین را درد زیاد هنگام زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: همچنین متأسفانه فرهنگ جامعه به گونه‌ای است که متأسفانه زنان سزارین را داشتن کلاس بالا می‌دانند این در حالی است که عمل سزارین عوارض بسیاری را به دنبال دارد.

رئیس بیمارستان حضرت زینب (س) تصریح کرد: برای رایج کردن زایمان طبیعی در کشور و اینکه زنان بدون ترس و آرامش کامل زایمان طبیعی را انجام دهند از این پس در بلوک زایمان بیمارستان، زایمان بدون درد انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان حضرت زینب (س) گفت: هم‌اکنون آمار عمل سزارین در ایران از افزایش چشمگیری برخوردار است تا جایی که در برخی بیمارستان‌ها انجام این عمل به 100درصد رسیده است.

مفیدی عوارض سزارین را اختلال تنفسی نوزاد، لخته شدن خون، بروز عفونت و چسبندگی در مادران عنوان کرد و گفت: ما در این طرح با برگزاری کلاس‌های آموزشی از هفته بیستم تا سی و هشتم بارداری برای کاهش استرس و آشنایی بیشتر در مورد راه‌های کاهش درد هنگام زایمان طبیعی برای زنان باردار و بکارگیری روش‌هایی از جمله هیپنوتیزم، آب‌درمانی، سیستم الکتریکی و روش‌های‌ دارویی تزریق و استنشاق و بهبود جراحات به وسیله لیزر درمانی بلافاصله بعد از زایمان طبیعی میزان درد را تا 80 درصد کاهش می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زایمان طبیعی بدون درد در کشور وجود دارد اما به شکل اصولی انجام نمی‌شود بنابراین باعث بروز عوارض جانبی بسیاری در مادران می‌شود بدین شکل که با زدن سوزن به کمر مادر و اعمال بی‌حسی زایمان انجام می‌شود.

مفیدی ادامه داد: در شیوه ما از ابتدای آغاز دردهای زایمان بی‌دردی انجام می‌شود و دیگر نیاز به زدن سوزن به کمر نیست و برای تزریق بی‌دردی از رگ استفاده می‌شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حق گو IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    1 4
    وقتی خانم دکتر با چرب زبونی بخاطر پول مخ مادرای بیچاره رو میزنن و میگن برا بچه ضرر داره بیا فلان بیمارستان تا سزارین کنم . میخواهید طبعیی زایمان کنن
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    1 3
    ونیز وقتی به زائو به دلیل کمبود ماما نمی رسند ودر عین حال هزاران ماما بیکار هستند و اینکه مادران رو از زایمان طبیعی می ترسانند
  • تهراني IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    2 0
    خواهر من بصورت طبيعي در يك بيمارستان دولتي زايمان كردند و پرستارهاي آنجا بلايي سر خواهر من آوردند كه روزي هزار بار آرزو مي كنه اي كاش سزارين شده بود
  • Mahsheed QA ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    1 1
    vaghti rahe alternative vojood dare chera adam bayad darde ziad ro tahamol kone? intor nist ke zayman tabiee avarez nadare. faghat dar moredesh chizi gofte nemishe.
  • دکتر محمد علی پور IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    3 2
    زایمان طبیعی خطرناک ترین روش زایمان است و تعداد بسیار زیادی از مادران حین زایمان متاسفانه می میرند.
  • mahsa QA ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 2
    sezarian kheili behtar az zayman tabie hast...too zaymane tabie chandin saat be sare bache feshar miad ke aslan khoob nist vali sezarian be bache feshari nemiad va sari donya miad...zaimane tabie vase kasaei khoobe ke joonesho daran va 5 ..6 ta bache mikhan