دو تن از مراجع عظام تقلید در دیدار با اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بر تبعیت از ولایت فقیه تاکید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: همه باید در مسیر تبعیت از ولایت و قانون گام بردارند و مایه دل گرمی مردم شوند.

وی با اشاره به جنبش های اسلامی منطقه افزود: کسانی که سعی می کنند این جنبش ها را از اسلامی بودن خارج نمایند، کار بیهوده‌ای را شروع کرده‌اند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی هم با بیان این که قبول ولایت فقیه، قبول شریعت، دین و اسلام است، افزود: در پایبندی به ولایت فقیه مراتبی وجود دارد، نباید توقع داشته باشیم همه در یک سطح باشند و آنهایی که در این مساله دچار ضعف هستند، طرد شوند.

وی با بیان این‌که باید میان خودی‌ها و غیرخودی‌ها تفاوت قائل شد، اظهار داشت: باید حساب کسانی که نماد کلی ایدئولوژی ما را قبول ندارند از کسانی که در این زمینه دچار ضعف هستند، جدا کنیم، والا ضربه می خوریم. اگر این امر صورت نگیرد، در درون نفاق ایجاد می شود؛ نفوذی ها وارد می شوند و رفته رفته همه چیز را عوض می کنند و این خطری است که امروز احساس می شود.

وی با بیان این که جریانی خاص در برخی مراکز نفوذ کرده است، گفت: این جریان که خطری برای اصل نظام و اسلام است، باید شناسایی و راه های نفوذ آن سد بسته شود. شیطان خوب یاد داده است، که آرام آرام کار کنند، ابتدا چیزهایی را می گفتند که حساسیت ایجاد نمی کرد، امّا کسانی که تیزبین بودند، حساس شدند و معلوم شد، کاسه ای زیر نیم کاسه است.

به گفته وی اگر در مجموعه‌ای، یکی دو نفر خورده شیشه داشته باشند و نسبت به ارزش‌ها و اسلام باور نداشته باشند و یا با این باورها پوششی برای خود درست کرده باشند، به نظام و انقلاب ضربه زده اند.

وی با اشاره به این که رفاقت‌ها، خویش و قومی‌ها راه بجایی نمی برد و ملاک ما باید همسویی در حق باشد، اظهار داشت: با کسانی بیشتر ارتباط برقرار کنیم که حق را بشناسد؛ بنابراین نباید مسائل احساسی و عاطفی ما را از حق باز بدارد. ولایت فقیه خط قرمز ماست و با کسانی می توانیم در نظام همکاری کنیم که این اصل را قبول داشته باشند.

رییس موسسه امام خمینی‌(ره) با بیان این که جامعه علی رغم ویژگی های خاص و مطلوب و نقاط مثبت، خواه یا ناخواه از نقاط ضعف رنج می برد و این طبیعی است، اظهار داشت: انتظار جامعه‌ای بدون ضعف، انتظار بی‌جایی است.

مصباح یزدی ادامه داد: افراد و گروه‌ها از جهات مختلفی با هم تفاوت هایی دارند و اختلاف سلیقه ها وجود دارد؛ البته این اختلاف ها باید باشد و پذیرفته شده است و جای سرزنش ندارد. اما در عین وجود تفاوت ها و اختلاف ها، همکاری و همدلی برای یک جامعه لازم و ضروری است.

مصباح یزدی با بیان این‌که کسانی که در مکتب امام تربیت شده اند و از آموزه های امام استفاده کرده اند به مساله همکاری توجه دارند، اظهار داشت: اگر با کسی اختلاف سلیقه داریم، نباید موجب شود او را طرد کنیم.

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان این که ما تافته جدا بافته نیستیم، اظهار داشت: در درون بسیاری از ما نقاط ضعف وجود دارد؛ بر این اساس نباید نقاط ضعف دیگران را بسیار بزرگ دید و نقاط ضعف خود را نادیده گرفت.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =