یک نویسنده روس با تمجید از موضعگیری کشورش در برابر تبدیل شدن سوریه به لیبی دوم می گوید: دولت مرکزی سوریه با مخالفان مسلحی روبروست که از خارج کمک می گیرند.

میخاییل لئونتیف در یادداشتی برای پایگاه اینترنتی کا.ام می نویسد: مدودف از شرکت روسیه در امور سوریه مطابق با سناریوی لیبی خودداری کرده و با شدت تمام موضع گیری خود را اعلام کرده است

به نظر من در سوریه - از نظر ظاهر قضیه - حوادث شبیه به لیبی رخ می دهد، یعنی دولت مرکزی با مخالفان مسلحی که از خارج کمک معنوی و اسلحه دریافت می کنند، مبارزه می‌کند.

این تحلیلگر روس که معتقد است کشورش باید همین موضع را درباره لیبی نیز اتخاد می کرد گفت: خصلت مخالفان مسلح هم به گونه‌ای است که نمی توان آن‌ها را «مبارزان راه آزادی» دانست. در حقیقت امر، ما شاهد ویرانی بنیادین سوریه هستیم که از نظر مذهبی، قومی و سیاسی یک پدیده آسیب‌پذیر است.

به نوشته لئونتیف سوریه درحالی با بحران مواجه شده است که همیشه نقش عامل ثبات منطقه، از جمله در لبنان‌ را بازی ‌کرده  و حتی در زمینه مناقشه اعراب و اسراییل خویشتن‌داری از خود نشان داده است.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خوشبين IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 2
    نه، بشار اسد مبارز راه آزاديه، ولي فعلاً تا اطلاع ثانوي بايد مبارز حفظ جونش باشه
  • سیدعاصی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
    1 0
    سلام متاسفانه بعضی آدمهاچشم خودشونو بسته انددقت کنیدجای پای صهیونیست واستکباروتووقایع سوریه بوضوح میبینیدهمانطوردرلبنان والسلام
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    1 0
    همه اش تقصیر عربستان سعودی و ترکیه است که پشت پرده با اسراییل و امریکا به توافق رسیده اند که دولت سوریه و لبنان را نابود کنند..و هر کدام منافع خودشان را در این میان حاصل نمایند..