فارس نوشت:

روند صعودی تعداد مبتلایان به بیماری خطرناک تب "دانگ " در مکه مکرمه سبب افزایش نگرانی‌ها شده است.

تعداد مبتلایان به تب دانگ در مکه مکرمه روند صعودی دارد و این امر سبب افزایش نگرانی‌ ساکنان این شهر مقدس و عمره‌گزاران شده به طوری که خبرها حکایت از تعداد زیاد مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌های مکه مکرمه طی هفته‌های گذشته دارد.

به نوشته روزنامه عکاظ، طرف‌های ذیربط از ارائه آمار دقیق مبتلایان به تب دانگ یا جزئیات طرح‌های پیشگیرانه برای مبارزه با پشه "آیدیس آجیتای " ناقل و عامل بیماری که در نهایت منجر به مرگ می‌شود، خودداری می‌کنند.

این روزنامه از بازدید سرزده خبرنگاران از برخی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی مکه متوجه وجود بیمارانی شد که از افزایش درجه حرارت بدن رنج می‌برند در حالی که پزشکان معالج از اعلام تشخیص نوع بیماری به بیمار یا نزدیکانش به‌ویژه در بیمارستان‌های خصوصی خودداری می‌کنند و فقط به عبارت "مشکوک به تب دانگ " بسنده می‌کنند.

از سوی دیگر دست‌اندرکاران اداره بهداشت یا شهرداری مکه مکرمه در خصوص اطلاعات پیاپی در خصوص افزایش مبتلایان به تب دانگ ابراز نگرانی نمی‌کنند و در کمال تعجب این طرف‌ها اوضاع را اطمینان‌بخش اعلام می‌کنند.

این در حالی است که فائق محمد‌حسین؛ سخنگوی رسمی اداره بهداشت مکه مکرمه در پاسخ به سئوال روزنامه عکاظ درباره آمار دقیق مبتلایان به تب دانگ از پاسخ دادن طفره رفت و گفت‌: بر اساس توافق میان اداره بهداشت و شهرداری مکه مکرمه، شهرداری مسئول اظهار‌نظر درباره تمام آنچه مربوط به تب دانگ است، معرفی شده است و من نمی‌توانم در این زمینه اظهار‌نظر کنم.

وی درباره ناتوانی بیمارستان تخصصی النور در پذیرش مبتلایان به تب دانگ گفت: نمی‌توان در این زمینه داوری کرد که آنچه رخ داده نشانه ناتوانی این بیمارستان تخصصی است، ازدحامی که ما در اورژانس بیمارستان مذکور می‌بینیم ناشی از تعمیرات در بخش‌های مختلف آن است که مجبور شده‌اند بیماران را احیانا در مرکز اورژانس نگهداری کنند اما نمی‌خواهیم بیش از حدی که لازم است توضیح دهیم چرا که وضعیت عمومی خوب است و نباید به آن دامن زد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی حج؛ هیئت پزشکی جمهوری اسلامی ایران همه ساله با اعزام پزشکان مجرب، تیم پرستاری و راه‌اندازی بیمارستان و درمانگاه مسئولیت ایمنی و سلامت زائران ایرانی را بر عهده دارند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =