نخستین پرواز حجاج بیت الله الحرام امسال از ابتدای ماه ذی القعده آغاز و تا چهارم ذی الحجه ادامه می یابد، همچنین پرواز بازگشت از 14 ذی الحجه آغاز و تا 15 محرم الحرام 1433 ادامه خواهد یافت.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری به نقل از رسانه های عربستان، نخستین پرواز حجاج بیت الله الحرام امسال از ابتدای ماه ذی القعده آغاز و تا چهارم ذی الحجه ادامه می یابد، همچنین پرواز بازگشت از 14 ذی الحجه آغاز و تا  15 محرم الحرام 1433 ادامه خواهد یافت.

هیئت عمومی هواپیمایی عربستان اعلام کرد شرکتهایی که به بازگرداندن حجاج در زمانهای مشخص شده پایبند نباشند، جریمه خواهند شد.

این سازمان اعلام کرد در صورتی که خلل و خدشه ای به سیستم جابجایی هوایی حجاج وارد شود، جریمه هایی بر شرکتهای متخلف هواپیمایی اعمال خواهد شد، از جمله هر شرکت هوایی که حجاجش در زمان مجاز و مشخص شده وارد یا از عربستان خارج نشوند، به جریمه مالی 10 هزار ریال سعودی( هر ریال بیش از سیصد تومان است) برای هر پرواز ورودی و 15 هزار ریال هر پرواز خروجی محکوم خواهد شد.

 و شرکتهایی که پس از زمانهای مشخص شده ورود حجاج، حجاج را وارد کنند، به جریمه هزار ریالی برای هر حاجی محکوم می شوند و در صورتی که تعداد حجاج هر پرواز کمتر از 100 نفر باشد، جریمه کمتر از 100 هزار ریال سعودی نخواهد بود.

 دستورالعملهای شورای عمومی هواپیمایی عربستان، توقیف هواپیما در فرودگاه در صورتی که بدون مجوز لازم و قبلی پروازهای حج و تدابیر لازم مربوطه وارد شود، مجاز دانسته است .

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =