مهندس مهدی فیروزان در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: تفسیر قرآن امام موسی صدر، تفسیر زندگی و کاربردی است.

داماد امام موسی صدر با تاکید برعلت اهمیت تفسیر امام موسی صدر گفت : "برای درک تفسیر امام موسی صدر این سوال مهمتر است که اساسا چه چیزی امام موسی صدر را نسبت به مفسران و رجال دیگر متفاوت می کند؟ تفاوت نگاه امام موسی صدر به انسان در نسبت با سایرین، وجه امتیاز ایشان از سایر رجال و متفکرین و فقها است. انسان مرکزی ترین موجود تفکر امام موسی صدر است.

فیروزان تاکید می کند که در نسبت انسان با ادیان و اینکه آیا انسان در خدمت ادیان است و یا ادیان در خدمت انسان، امام موسی صدر به وضوح دیدگاه دوم را برمی گزیند.

وی می افزود: "نگاه فقهی او مبتنی بر تقدم انسان بر احکام و مناسک است، در نگاه اقتصادی نیز انسان برای ایشان مقدم از سرمایه و وسایل تولید و ... است. بطور کلی امام موسی صدر انسان را مقدم بر هر عرض و ماهیتی می داند که در انسان عارض می شوند. مرکزی ترین پدیده ذهنی او انسان است و این انسان مقدم بر همه چیز است. وقتی نگاه او انسانی است، در تمام معادلات، هیچگاه او طرف درگیر نبوده است زیرا همیشه انسان مدنظر او بوده است و چتر حرکت او همه انسان را در بر می گیرد؛ انسان برای او مهم است فارغ از هر نگاه و گرایشی است. "

گفتنی است تفاسیر امام موسی صدر اکثرا در مورد سور کوتاه یا آیات انتخابی ایشان است. تفسیرهایی که اغلب، در ماه رمضان و وقت مبارک سحر از رادیوی لبنان پخش می شده است .

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =