۰ نفر
۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲

ایرنا نوشت:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: با وجود افرادی که 17 سال در نوبت تشرف به حج تمتع هستند، امکان ثبت نام جدید برای حج تمتع وجود ندارد.

حجت الاسلام سید 'علی قاضی عسگر' شنبه شب در جمع خبرنگاران در مشهد افزود : با توجه به اینکه امکان ثبت نام حج تمتع وجود ندارد ، اما ثبت نام عمره از شهریورماه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته 500 هزار تومان برای ثبت نام عمره پرداخت می شد، اظهار داشت : در ثبت نام های جدید بر اساس تصویب شورای عالی حج، عمره گزاران باید جهت ثبت نام 800 هزار تومان پرداخت کنند.

قاضی عسگر با رد اینکه برخی می گویند روزهای عمره به 10 روز کاهش یافته است، گفت: سفر عمره مفرده مانند سابق 12 روز است.

وی در رابطه با درخواست سعودی ها مبنی بر اعزام زائران ایرانی از ابتدای ذیقعده به عربستان نیز گفت : به دلیل محدود بودن گنجایش فرودگاه مدینه از ما خواستند که زائران خود را زودتر به این کشور اعزام کنیم که این مهم برای ما امکان پذیر نمی باشد.

قاضی عسگر گفت: بدلیل آنکه خانه ها جهت اسکان زائران گرفته شده و زمان اسکان نیز مشخص است ،ما نمی توانیم این کار را در سالجاری عملی کنیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    6 1
    به عنوان یک واجب الحج از همه ی آن کسانی که حق من را خوردند و محروم ام کردند به درگاه خدا شکایت می کنم چرا باید کسانی چندین بار مشرف شوند و آن وقت کسی مثل من آن قدر در نوبت بماند تا به سن کهولت برسد آن هم اگر برسد.
  • بدون نام IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    2 0
    سه سال پیش می گفتند نوبت پانزده ساله ولی الان میبینیم می گویند نوبت 17 ساله نمی دانم این 5 سال چگونه تکمیل ظرفیت شده
  • حقگو IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    1 0
    واقعا جای تعجب است؛ وقتی قیمتها را در عربستان میبینیم، در خیلی موارد حتی با 10 سال پیش فرقی نکرده است،‌اما چطور هر روز قیمت عمره افزایش دارد؟؟؟؟ از طرفی قیمت افزایش دارد و از طرفی مدت آن کاهش!!! واقعا این وسط، سود آن در جیب چه کسی می‌رود؟ زائر، عربستان، یا سازمان حج...؟!!! بترسیم از انتقام خدا. مردمی که بسیاری از آنها در انتظار زیارت خانه خدا لحظه شماری می‌کنند و با کد یمین و عرق جبین پول در می‌اورند، آنگاه اینگونه از آنها پول بگیریم. و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین. ان عذاب الله لشدید.
  • بدون نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    3 0
    متاسفانه سیاستی که دربازار رایج است وهرروز اجناس را گران میکنند وبتدریج از وزن آنهم میکاهند در حج وزیارت هم جا افتاده است.درحالیکه افزایش قیمتها درعربستان بسیار اندک است، درایران خودمان بهای زیارت خانه خدا تقریبا هرسال افزوده شده وازتعداد روزهای زیارت نیز کاسته میشود.همان سیاست بازاری(هم کاهش وزن،هم افزایش قیمت)روشی ابداعی ومنحصر بفرد برای ایرانیان!!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    3 0
    در حال حاضر خرید وفروش فیش در بین اقشار جامعه ممنوع است پس یکسری افراد چندین بار به خانه خدا مشرف میشوند فیشها را از کجا تهیه میکنند سهمیه ایران در سال 100 هزار نفر است احتمالا" 70 هزار نفر از ثبت نام کنندگان اعزام ، مابقی !!!! اگر خلاف این باشد سازمان حج اسامی افرادی را ثبت نام کرده اند با کد ملی در سایتش اعلام نماید .
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    شنیده ایم که ثبت نام تمتع از شهریور شروع میشه واینجا نوشته ثبت نام حج عمره از شهریور ،بالاخره کدام خبر صحیح است؟لطفا پاسخ دهید.
  • بدون نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    من هم شنیده ام ثبت نام تمتع از شهریور شروع میشه.این ثبت نام حتما واسه همون واجدان شرایط پارتی کلفت هستند!!! من هم از کسانی که حق مارا می خورند نمی گذرم.اگر نتوانیم به حج واجب برویم گردن شماست.اون دنیا باید پاسخگو باشید
  • متقاضي IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    2 0
    چه گناهي مرتكب شدند انهايي كه بعدازسال 86حج برانهاواجب شده بسا متولد سال 1310هم باشندجواب خداچه ميشود؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    8 1
    من درتاریخ 10/7/86 ثبتنام تمتع کرده ام کی نوبتم میشه مشرف بشوم انشاء الله
  • فاطمه گلی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    6 1
    من درتاریخ 20/12/86 ثبت نام تمتع کرده ام کی نوبتم میشه مشرف بشوم انشاء الله
  • راحیل IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    1 0
    سلام خسته نباشید آیا امسال ثبت نام حج تمتع آغازخواهد شد؟؟؟ لطفا جواب دهید ما شدیدا منتظر ثبت نام حج تمتع هستیم مادرم 60 سال سن دارد و واجب الحج است>>