+ A - شنبه 8 مرداد 1390 - 14:42:00 چاپ
امتیاز به مطلب 2 نفر

افزایش حقوق اعضای هیات علمی تا 700 هزار تومان، کارمندان، صفر تومان

جامعه > آموزش - مهر نوشت:

کامران دانشجو، وزیر علوم جهت پاسخگویی به سوالات دو نماینده مجلس از جمله نادر قاضی پور - نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به مجلس می رود.

نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره سوال خود از وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری درباره میزان افزایش حقوق استادان دانشگاهها گفت: به تازگی زمزمه‌هایی می شنویم که در برخی دانشگاههای کشور حقوق استادان فوق لیسانس و دکتری ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش داشته است که باید وزیر علوم توضیح دهد این مقدار افزایش حقوق با چه میزان و معیاری بوده است.

این افزایش حقوق اساتید فوق لیسانس و دکتری در حالی صورت گرفته است که حقوق کارمندان اداری این دانشگاهها حتی یک ریال هم اضافه نشده است.

وی اضافه کرد: باید مشخص شود این مقدار افزایش حقوق با چه میزان و معیاری بوده است. این در حالی است که بیشترین فشار بر روی کارمندان دانشگاهها است و آنها هستند که مزایا و زمان استراحت کمی دارند.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: از وزیر علوم می‌خواهم در این ارتباط پاسخگو باشد زیرا این مسئله با اجرای عدالت در کشور مغایرت دارد.

قاضی پور در بخش دیگر سوال خود از وزیر علوم به موضوع دیگری درباره عدم دریافت مدرک تحصیلی یک دوره آموزشی در استان آذربایجان غربی برای برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: تاکنون 507 نفر از مسئولان استان آذربایجان غربی برای گذراندن یک دوره تحصیلی به مهاباد رفته‌اند و هر یک از آنان تا چهار میلیون تومان برای این دوره هزینه ‌کرده‌اند اما با اتمام برگزاری کلاسها، مدرک تحصیلی یا گواهینامه آموزشی به آنها داده نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مشخص شود چرا این اتفاق افتاده و مسئولیت این اتفاق با چه کسی است.

ترور دانشمندان ایرانی نیز روز سه شنبه 11 مردادماه با حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی می شود.

4747

کلید واژه ها: کامران دانشجو - وزارت علوم -
نظرات 39
  • ناشناس شنبه 8 مرداد 1390 - 15:21:15
    3 2 پاسخ به این نظر
    در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی که اعضای هیئت علمی دارد که اعضای هیئت علمی دارد حقوق عضو هیئت علمی کارشناس ارشد 1300000 هزار تومان حقوق کارشناس ارشد غیر هیئت علمی با اضافه کار 550000 تومان خنده داره مگه نه در صورتی که کارشان یکی است!!!!!!!!!
  • محمود شنبه 8 مرداد 1390 - 16:04:38
    4 2 پاسخ به این نظر
    بنده با دکتری عضو هیات علمی هستم حقوقم 970 هزار تومان هست بنظر شما مناسب است .افزایش 10 درصدی هم که شامل 600 تومن نشد یعنی 37 تومن به حقوق ما اضافه شد
  • بدون نام شنبه 8 مرداد 1390 - 16:17:26
    3 0 پاسخ به این نظر
    اینطوری هم نیست ... بستگی داره آدمش کی باشه ... من عضو هیئت علمی یک دانشگاه غیر انتفاعی بودم ... رو هم رفته و باکسر کسورات 750 هزار تومن حقوق می گرفتم ... می دانید خط فقر چقدر است که یک عضو هیئت علمی اینقدر بگیرد ... آن 1300 هنوز به خط فقر نرسیده عزیزان ... من که استعفا دادم دارم کار دیگه می کنم ...
  • يك ايراني شنبه 8 مرداد 1390 - 16:28:46
    1 0 پاسخ به این نظر
    تكليف شهروندان بدون شغل !؟داشتن يك شغل انتظار زياديه براي يك آدم كه حائز شرايط شهروندسالم است ؟چرا آدمهاي خلاف و خطاكار تو شهر ما با امنيت بيشتري زندگي ميكنندشايد ربط زيادي بهموضوع نداشت اما قبول كنيد درد يك قشر از جامعه ما است
  • بدون نام شنبه 8 مرداد 1390 - 16:29:20
    13 0 پاسخ به این نظر
    من عضو هیات علمی با مدرک دکترا هستم.این آقایانی که این سوالها را می پرسند یا اصلا دانشگاه را ندیده اند یا نمی دانند یک عضوهیات علمی چه وظایفی دارد. اطلاع هم ندارند یک استادیار که بعد از 22 سال تحصیل یک و نیم میلون تومان حقوق می گیرددر خارج کشور 5 هزار دلار -یعنی بالغ بر 5 میلیون می توانددرآمد داشته باشد. من هم حقیقتا معتقدم حقوق کارکنان کم است ولی آقایان اگر نگران کارمندان (حقیقتا زحمت کش) دانشگاه هستند مقایسه آنها با اساتید درست نیست.
  • یک عضو علمی شنبه 8 مرداد 1390 - 16:41:10
    1 0 پاسخ به این نظر
    اینجانب عضو علمی دانشگاه پیام نور هستم. این نماینده هایی که این حرفارو زدندند آدمهای بی اطلاعی هستند . آقایون خبر دارند نزدیک هزار عضو علمی تمام وقت در پیام نور با مدرک فوق لیسانس و دکترا دارند حقوق افراد بامدرک لیسانس رو می گیرند ؟
  • بدون نام شنبه 8 مرداد 1390 - 16:54:16
    1 1 پاسخ به این نظر
    دوست عزیر نفر اول تو که دانشگاه های خارجی را مثال می زنی کارمندان را هم با کارمندان خارجی مقایسه کن راستی میتوونی حاصل پژوهشگرانی ایرانی با خارجی هم مقایسه کنی
  • ناشناس شنبه 8 مرداد 1390 - 17:05:28
    2 3 پاسخ به این نظر
    من يك كارمندهستم ازارقام حقوقي اساتيد محترم واقعا ناراحت شدم يك دكتر عضو هيئت علمي درماه مبلغ 970هزار تومان حقوق ميگرد!!!!!!لطفا هرچه سريعتر حقوق اين عزيزان افزايش پيداكند درصورت كمبودبودجه ازحقوق كارمندان وكارگران كسروبه دستمزد اين عزيزان اضافه شود.
    • بدون نام دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 - 02:24:30
      4 1
      پس من شنیدم حقوق هیئت علمی دانشگاه آزاد 4.5 میلیون و پزشکیا 7 میلیون...راسته.پس برای چی میگید 1.5 میلیون.حرف کی راسته
  • فرهنگی شنبه 8 مرداد 1390 - 17:13:30
    0 0 پاسخ به این نظر
    سلام منظور شما از عدالت چطور ؟ در دانشگاه فنی وحرفه ای افرادی تدریس می نمایند که نیروی موظف آنجا هستند وحقوقشان به اندازه کارکنان اداری آنها است حتی کمی هم کمتر . مگر اینها مدرس نیستند چرا حقوق کمی دارند؟
  • بدون نام شنبه 8 مرداد 1390 - 17:52:14
    6 0 پاسخ به این نظر
    حقوق یک استاد باید بیشتر هم باشه..ا
  • بدون نام شنبه 8 مرداد 1390 - 19:09:33
    5 1 پاسخ به این نظر
    چرا از حقوق کارگران بیچاره چیزی نمینویسید ؟؟ مگرا ما جزو انسانها نیستیم ؟؟!!!!
  • م.ص شنبه 8 مرداد 1390 - 19:28:45
    5 1 پاسخ به این نظر
    من 5 ساله مهندسی گرفتم الانم ترم اخر ارشدم و تازه مثلا نخبه ام و...! حاضرم ماهی 300 هزار تومان بگیرم به مورچه ها هم درس بدم !
  • بدون نام شنبه 8 مرداد 1390 - 21:07:32
    2 1 پاسخ به این نظر
    نفرین بر این نوع عدالت
  • فيلسوف امين آباد شنبه 8 مرداد 1390 - 21:40:59
    5 1 پاسخ به این نظر
    آقايان......... آقايان.... چرا دعوا؟ برسر رزق وروزي ديگران ؟؟ كمي آرام باشيد. شايد روزي هم شما بر مسند استادي نشستيد ...... لطفا آرام.....
  • بدون نام شنبه 8 مرداد 1390 - 22:35:00
    1 0 پاسخ به این نظر
    اول این موضوع را روشن کنید که آیا واقعاً تمام کسانی که هیئت علمی شده‌اند از دانش و صلاحیت کافی برخوردارند؟
  • بدون نام شنبه 8 مرداد 1390 - 23:00:21
    11 0 پاسخ به این نظر
    من خودم هیات علمی هستم حقوق کارمندا کمه ولی حقوق اساتید دانشگاهم اصلا زیاد نیست. ببخشید الان دیگه طرف با یه دکه 4 میلیون به بالا در میآره من با کسر بیمه و مالیتت 1 میلیون میگیرم همه هم میگن طرف استاد دانشگاهه و انتظارای زیادی ازت دارن بعد فوتبالیستی برا یه فصل 700 تا 800 میلیون میگیره بعد میگه حقوق اساتید زیاده. ارزو میکنم که یه کار دیگه پیدا کنم به قران مجید جدی میگم
  • بدون نام یکشنبه 9 مرداد 1390 - 04:36:36
    2 1 پاسخ به این نظر
    حقوق من کارمند دانشگاه علوم پزشکی با مدرک فوق لیسانس و 20 سال سابقه کار نزدیک هفتصد هزار تومان با عدم کسر مالیات و غیره واقعا بی عدالتی تا کجا؟؟اما کی گوش میکنه؟؟!
  • عادل یکشنبه 9 مرداد 1390 - 08:31:43
    0 2 پاسخ به این نظر
    در سازمان تحقیقات وآموزش کشاورزی حقوق هیأت علمی با مدرک کارشناس ارشد با سابقه کمتر از ده سال بیش‌از 1700000 تومان است در حالی‌که در شرایط کاری مساوی حقوق کارشناس ارشد با بیش‌از 25 سال کار تحقیقاتی در حدود 700000 هزار تومان است.
  • بدون نام یکشنبه 9 مرداد 1390 - 08:36:19
    0 0 پاسخ به این نظر
    تورم زیاد وحقوق ودریافتیهای همه حقوق بگیران پائینه عدم رعایت عدالت در اجرای نظام هماهنگ حقوق ودستمزدم هست به نهادهای غیردولتی وبخش خصوصیم که اصلا نظارت نمیشه درضمن باید کف دریافتیو بالا برد نه اینکه بگیم اونا زیاد میگیرن خدائیش با هدفمندی یارانه ها هزینه های ما هزینه های کشورهای اروپایی وامریکاست در اهد ما توسعه نیافته حتی در مواردی ما زندگیمون گرونتر از پاریس ولندنه مثلا یه شونه تخم مرغ تو ایران قیمتش دوبرابر لندن وپاریس
  • بدون نام یکشنبه 9 مرداد 1390 - 09:06:00
    1 1 پاسخ به این نظر
    اساسا مقایسه غلط است باید گفت اگر افزایش حقوق صورت می گیرد باید به یک نسبتی که در برنامه است به همه اضافه شود نه فقط به یک قشر خاص
  • علی یکشنبه 9 مرداد 1390 - 09:43:51
    1 1 پاسخ به این نظر
    بی عدالتی به تمام معنی درجهاد کشاورزی یک عضو هیئت علمی در آموزش وتحقیقات ماهی 1700000 تومان میگیرد در حالیکه عضو دیگر دربخش اجرا با همان مدرک وهمان کار وحتی کار بیشتر 650000تومان یکی نیست بگه معیار شما در انتخاب عضو علمی چیه!تازه می خواهند مملکت پیشرفت هم بکنه واقعا شما باشی کار میکنی
  • مسعود یکشنبه 9 مرداد 1390 - 11:32:01
    2 0 پاسخ به این نظر
    در بهداشت ودرمان عضو هیت علمی با حقوق ماهی بالا5میلیون تومان بعداز ظهر هم در مطب خود روزی 80 نفر ویزیت به اضافه پول طرح سرسام اور که دارند میگیرند و تمام فشارواسترس مربوط به پرستاران و پیراپزشکان است افزایش حقوق ما که وقتی حکم جدید را به ما دادند 10 بار خواندیم گفتیم شاید اشتباه شده چون فرق چندانی نکرده بود همه چیز در کتابها جالبه جنبه عینی ندارد عدالت- حق- برابری ما که ادعای مسلمانی داریم نتوانستیم پیاده کنیم وشبیه یک داستان است
  • بدون نام یکشنبه 9 مرداد 1390 - 13:56:31
    3 0 پاسخ به این نظر
    چی دارید می گید یکی این دانشگاهها را مستند اعلام کنه تا خود ما هیئت علمی ها هم بدونیم کیا هفتصد هزار تومان بهشون اضافه شده احکام اضافه حقوق 10 درصدی امسال را هم هنوز به ما ندادند...
  • بدون نام دوشنبه 10 مرداد 1390 - 09:25:29
    3 1 پاسخ به این نظر
    اولا از این خبرها نیست. دوما عدالت این است که هر کس بخاطر زحمتی که کشیده و می کشد و خواهد کشید حقوق بگیرد.
  • وحید سه شنبه 11 مرداد 1390 - 10:32:30
    5 1 پاسخ به این نظر
    من فوق لیسانس مهندسی شیمی از یکی از بهترین دانشگاه های تهران دارم با 15 سال سابقه کار در صنعت نفت اونم یشترش مناطق جنوب کشو در حال حاضر حقوقم در تهران کمتر از یک میلیون اونوقت یکی از خنگترین(معذرت میخوام)دوستام که ناپلونی مدرک فوق لیسانس از یک دانشگاه در پیتی گرفت (که پارتی کلفتی دارن )عضو هیئت علمی شده خودشو زنش نزدیک 3.5 میگیرن اخه این درسته؟
  • احمد سه شنبه 11 مرداد 1390 - 23:07:51
    1 0 پاسخ به این نظر
    تاسف آور تر از همه این است که یک دبیر آموزش و پرورش که در دانشگاه دولتی دکتری را گرفته با لیسانس فقط 50 هزارتومان بیشتر می گیره
  • بدون نام جمعه 14 مرداد 1390 - 01:54:37
    0 0 پاسخ به این نظر
    آقای خبر آنلاین لطفا خبر کارمند دانشگاه فردوسی را بذار نترس بابا چیزی نمیشه!
  • حخهع سه شنبه 18 مرداد 1390 - 08:53:54
    0 0 پاسخ به این نظر
    باید بیشتر ازاین هم تدهند حقشون کارمنددانشگاه اضافه کار میگیرند درصورتیکه درست کارهم نمیکنند
  • بدون نام یکشنبه 23 مرداد 1390 - 22:52:54
    1 0 پاسخ به این نظر
    من الان استادی را میشناسم( عضو هیات علمی یک دانشگاه غیر انتفاعی) که از شاگرد خودش که کارمند بانکه حقوقش کمتره. این افزایش ها اگر هم موثق باشه واسه همه نیست. واسه از ما ها بهترونه
  • ناشناس شنبه 5 شهریور 1390 - 22:18:32
    1 0 پاسخ به این نظر
    آخه این اعضای هیئت علمی با افزایش حقوق 700000 تومان کدوم دانشگاه کار می کنند. ما که تا الان که شهریور ماه هم از راه رسیده همون افزایش 10 درصدی رو هم نگرفتیم
  • بدون نام سه شنبه 29 شهریور 1390 - 22:14:20
    0 1 پاسخ به این نظر
    به این میگن عدالت تررررررررررررررررررررررررررررر
  • بدون نام یکشنبه 1 آبان 1390 - 01:46:30
    3 0 پاسخ به این نظر
    سلام به همگي دوستان عزيز يه چيزي بگم؟ حقوق همگيتون پايينه همين چه هيئت علمي چه غير هيئت علمي.
    • م.ش چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 - 00:57:45
      1 1
      چرا فقط حقوق های کم را می گید بعضی از همین اعضای هیئت علمی ماهی ده میلیون حقوق می گیرن پس فکر کردین پول بنزین و تعویض روغن ماشین های 100میلیونی اونا من می دم.
  • عظيمي جمعه 25 فروردین 1391 - 12:47:12
    5 2 پاسخ به این نظر
    واقعا جاي تاسف است كه يك كارمند خودش را.با يك استاد دانشكاه مقايسه كند.
  • استاد دانشگاه آزاد سه شنبه 4 مهر 1391 - 04:51:40
    1 0 پاسخ به این نظر
    سلام من با مدرک کارشناسی ارشد از سال 86 عضو هیات علمی هستم و هر سال کاهش قدرت خرید خود را بطور واضح احساس می کنم این افزایش 15 درصدی هم شعاری بیش نیست به دلیل این که شامل حق مرتبه علمی نمیشه و حدود 90 تومان خواهد بود آیا دریافتی حدود 1 میلیون با 5 سال سابقه تدریس و یک دوجین کار پژوهشی از مقاله ISI تا طرح ... با واقعیات جامعه و جایگاهی که در اون قرار داره مطابقت داره؟ درگیر کردن اساتید با مشکلات معیشتی زیر خط فقر چه آثاری خواهد داشت؟ چقدر در جهت سیاست افزایش کیفی آموزش و پژوهش است ؟ چه توان و انگیزشی برای کارهای پژوهشی از لابلای درگیری های نان و اجاره خانه برای استاد دانشگاه باقی می ماند؟ کسی که لبخند اول صبحش به دانشجو، روز او را مزین و انگیزش او را تقویت خواهد کرد....
  • بدون نام پنجشنبه 15 فروردین 1392 - 22:22:06
    3 3 پاسخ به این نظر
    لطفا هر کی ارکارمند های محترم ازکارش راضی نیست می تونند تشریف ببرند. راه باز وجاده دراز ؛ تا دلتون بخواهد هم نیروی کار ارزان تحصیل کرده بالاتر وکم توقع ترازشما وجود دارد.تورو خدا کارمندهای دانشگاه جزوقت گذرونی ودانلود فیلم چه کار می کنند؟ اگه عرضه ش رادارند یک ساعت سرکلاس درس برند. حالا هرکلاسی که دلشون می خواد
  • امین یکشنبه 20 مرداد 1392 - 02:00:23
    1 2 پاسخ به این نظر
    کارمند دانشگاه با کارمند جاهای دیگه فرقی نداره که!! ولی مرتبه جایگاه یک استاد نباید با یه کارمند مقایسه شه.
  • محمد سه شنبه 30 مهر 1392 - 14:10:11
    0 0 پاسخ به این نظر
    با سلام متاسفانه در کشور ما بی عدالتی حقوقی بیداد میکنه حقوق ادارات وسازمانها وشرکتها دولتی با هم فرق میکند باید حقوق دیپلم با لیسانس ولیسانس با فوق لیسانس وفوق لیسانس با دکتری تفاوت حقوقیشون سیصد الی چهارصد شود و پایه حقوق از یک میلیون کمتر نباشد و همه کارمندان ادارات مانند آموزش وپرورش که حاجی بابایی معلمین حق التدریس را با کمک نمایندگان محترم مجلس رسمی کرد همه رسمی یا پیمانی باشند در این صورت عدالت حقوقی برقرار میشود
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.