۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۴

مهر نوشت:

معاون وزیر بازرگانی با تشریح ضوابط جدید واردات خودرو اعم از قیمت و کیفیت گفت: در شرایط جدید واردات خودرو به صورت موردی امکان پذیر نیست.

حمید صافدل  در مورد ضوابط جدید ثبت سفارش خودرو گفت: مجاز بودن واردات خودرو تنها از مبدا کشور تولیدکننده به عنوان راهکاری برای مدیریت واردات خودرو در جهت واقعی کردن واردات و ارتباط واقعی‌تر بین نمایندگی‌های داخلی و کشورهای تامین کننده خودرو است.

به گفته معاون وزیر بازرگانی، آئین نامه اصلاحی قیمت خودروهای وارداتی در حوزه اداره کل نیرومحرکه و خودرو وزارت صنایع و معادن در حال بازنگری است که به نظر می‌رسد با آئین نامه جدید و بسترسازیهایی که برای ورد قانونی و منطقی خودرو تعریف شده است، واردات خودرو با حفظ منافع ملی کشور صورت گیرد.

وی اظهار داشت: آئین نامه جدید باعث هدفمندتر شدن واردات خودرو خواهد بود، این درحالی است که واردات در حال حاضر  در چارچوب قانونی در حال انجام است؛ ولی از آنجایی که تغییرات در شرایط نمایندگی‌ها به تازگی صورت گرفته است، واردات به صورت موردی امکان پذیر نخواهد بود و با اصلاح آیین نامه، مطابق با روال جدید واردات صورت خواهد گرفت.

صافدل در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص محدودیت در واردات خودرو با ضوابط جدید، تصریح کرد: شرایط جدید واردات منبعث از آئین نامه خودرو است که شروطی همچون داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش، گواهینامه استاندارد و محیط زیست و بهینه سازی مصرف سوخت را شامل می شود؛ این مورد تایید وزارت صنایع است.

وی ادامه داد:  آئین نامه خودرو مصوب دولت است و  صرفا در مورد ورود خودروهایی که توسط اشخاص حقیقی وارد می شوند، این شرایط باید با رعایت داشتن خدمات پس از فروش که مطالبه اصلی مصرف کننده است، لحاظ شود.

به گفته صافدل، ظرف چند ماه آینده مسیر منطقی واردات خودرو تدوین و نهایی خواهد شد که ممکن است تغییری در رابطه با قیمت و شرایط واردات داشته باشد.

وی در مورد تاثیر نرخ ارز بر عملکرد صادراتی 4 ماهه ابتدای سال جاری گفت: بانک مرکزی در تحلیلی تاثیر نرخ ارز بر عملکرد تجارت کشور در 4 ماهه ابتدای سال جاری را اعلام خواهد کرد.

معاون وزیر بازرگانی افزود: در این تحلیل عملکرد صادرات غیرنفتی کشور رصد شده و در دوره‌های متفاوت میزان تاثیر نرخ ارز بر آمارهای صادرات و واردات کشور بررسی خواهد شد، ولی  مسلم این است که نوسانات نرخ ارز در ماههای ابتدایی سال جاری به طور قطع در روند صادرات و واردات کشور تاثیرگذار بوده است. 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    در سنگ اندازي در واردات قانوني خودرو بوده و خواهد بود كه فقط اب گلالود براي يه عده درست شده همين و الامردم چرا نبايد بتوانند با رعايت قانون وقتي دولت اينقدر انواع و اقسام عوارض و تعرفه 130درصد از واردات خودرو ميگيره بعدم شرو شرو.طم مي ذاره ؟؟!!!
  • بدون نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خصوصی سازی و هدفمند کردن یارانه ها نمی تواند با محدودیت واردات کالاهای غیر اساسی و مصرف کالاهای بی کیفیت داخلی از جمله خودرو هماهنگ باشد
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    دولت 74.5 ميليون ايراني را گروگان 500 هزار نفري كه از خودرو نون ميخورند كرده!
  • عباس آقا 71 ساله IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چرا کسی جلوی دلال بازی ثبت سفارش ها را نمی گیره؟برخی که رابطه دارند و پول ندارند فقط ثبت سفارش می کنند و بعد امتیازشون رو می فروشن.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    خودرو بايد با قيمت واقعيش در ايران به فروش برسه تا درسى بشه براى خودروسازان داخلى كه اينقدر خودروهاى بي كيفيت با ٢،٣ برابر قيمت دست مردم ندن!
  • سوال IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    1 0
    آقایون اعلام کردن که سایت برای ثبت سفارش باز شده ولی من هرکاری کردم نتونستم ثبت سفارش کنم. بعد دوستی گفت که دلت خوشه این یعنی باید رابطه داشته باشی و با اون اپراتورها که برای افراد خاص ثبت سفارش می کنن تماس بگیری تا بتونی ثبت کنی والا هر کسی نمی تونه خودرو وارد کنه.
  • مستضعف IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    یکی از اقوام ما هم به من پیشنهاد کرد که بیا ثبت سفارش کنم برات بعد امتیازت رو 6 میلیون برات می فروشم اگه لکسوس ثبت کنی.گفت چون کارت بازرگانی نداری که نمی ونی وارد کنی والا سودش خیلی بیشتر از ین حرفاست. این یعنی عدالت؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    به نظر من که واردات انحصاری هم در دست خودروسازان است و بس. سود سرشارش هم توی جیب اونا می ره.
  • محسن IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    وقتی جلوی واردات تک موردی گرفته می شه، دلالی امتیاز ثبت سفارش جمع می شه ولی کسایی که امتیازشون رو می فروشن یعنی این که پول و امکان واردات یک خودرو رو هم ندارن. پس این تصمیم به نفع پولدارهاست و یا خودرسازان که وارد کننده عمده هستند.
  • امیرحسین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    پس از یک سال ونیم توقف واردات و تدوین دستورالعمل جدید مجددا میگه ظرف چند ماه آینده...... روز از نو همون نوری که اون دور دورا سو سو میکرد هم خاموش شد دیگه خوش به سعادت نمایندگی ها و دلالها هیچکس نمیتونه مثل اینها 150% سود گیرش بیاد تو این اقتصاد خراب خودرو 25 میلونی اسپورتیج تو ایران 77 میلیونه غیر از خدا شکایتمون رو باید به کجا ببریم شما که متن رو انتشار نمیدی
  • حسن آقا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    بهتر. قبلا می رفتن ماشین تصادفی می خریدن تعمیر می کردن به جای نو وارد می کردن. دولت عوارضش رو می گرفت واردکننده هم سودش رو.
  • امیرحسین IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    این اقتصاد درست نیست که صورت مسئله رو پاک کنید بخاطر عدم امکان رقابت خودروهای ایرانی گمرکی شد 90% یعنی بالاترین در تمام جهان بازهم همینو طاقت نمی آورند و واردات انحصاری تا قیمت 3 برابر قیمت جهانی دست مصرف کننده برسه
  • حمید AZ ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    بچه ها من یه سوال دارم. اگه کسی میدونه لطفا منو راهنمایی کنه. من ایران نیستم.میخوام یه مزدا rx8 مدل 2004 یا 2006 بخرم بیارم ایران.میتونم بیارم یا نه ؟
  • حمید AZ ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    آقا به نظر شما ماشینای ایران خودرو یا سایپا در مقابل ماشینای خارجی حرفی برای گفتن دارند ؟ من نمیدونم ایران خودرو چه طوری میخواد رقابت کنه با خارجیا ؟ اصلا با کی میخواد رقابت کنه ؟ با بنز با آئودی با پورشه با ... شایدم با بوگاتی تا وقتی ماشین 20 میلیونی رو میدن 80 میلیون وضع همینه