۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۶

کسانی که قلم می زنند نسبت به سایر اعضای جامعه باید تقدم داشته باشند و مشکلات جامعه یا هر چیز دیگری را به دقت منعکس و به موقع اطلاع رسانی کنند.

17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی و روز خبرنگار گرامی باد. دنیای امروز که عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات شهرت یافته و از آن به دهکده اطلاعات یاد می ‌شود در سیطره قطعی رسانه های گروهی قرار گرفته و سرعت اطلاع رسانی آن از سرعت صوت و نور نیز پیشی گرفته و دیگر نمی توان فاصله های جغرافیایی و کهکشانی را معیار فقدان اطلاعات محسوب نمود.

امروز شاهد یکپارچگی فرهنگی و اجتماعی ملت هایی هستیم که تا دیروز حتی نام یکدیگر را نشنیده بودند و در گمان این همزیستی هم نمی زیستند. اما امروز نظام ارتباطات رسانه ای سرنوشت ملت ها را به هم گره زده و فاصله های زمانی آگاهی از هم را به صفر رسانده است. و این امر مهم میسر نمی شد مگر به نقش آفرینی ها و خطرپذیری ها و نیز مهارت ورزی های اقشار زحمتکش جامعه خبری که شهید صارمی در خط مقدم آن قرار داشت.

مهم ترین وظیفه خبرنگار در دنیای امروز بیان واقعیت و واقع نگاری است. او باید هر آنچه را که می بیند بیان کند و از بیان مطالب حاشیه ای که سبب انحراف می شود جلوگیری کند. اما مقدم تر از این وظیفه امانتداری است. ما در اسلام شرایط خاصی را برای ناقل اخبار داریم. او باید عدالت را در امر خبررسانی رعایت کند و از شرایط و حدود خبرنگاری تخطی نکند.

کسانی که قلم می زنند نسبت به سایر اعضای جامعه باید تقدم داشته باشند و مشکلات جامعه یا هر چیز دیگری را به دقت منعکس و به موقع اطلاع رسانی کنند. بنابراین در کشور ما خبرنگاری دارای شأن و مقام است. و پاسداشت و تکریم جامعه خبری متعهد به آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی بر همگان فرض و ضروری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =