حوادث سه شنبه 18 مرداد 1390 از زبان تهران امروز:

تعویض گوسفند با کراک

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان این مطلب گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام و طیور در مناطق پایین شهر سمنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

سرهنگ جلال آقاخانی در خصوص جزئیات این خبرگفت: در پی دستگیری فردی مظنون در حوالی یکی از دامداری‌های منطقه پایین شهر سمنان توسط عوامل گشت کلانتری11 شهدا و دلالت وی به این پلیس، طی هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مقام قضایی فرد مظنون به‌نام (غ.ل) که اهل زابل و ساکن سمنان می‌باشد تحت بازجویی‌های فنی و پلیسی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت. آقاخانی در ادامه افزود: نامبرده که در ابتدا منکر هر گونه جرم مرتکبه‌ای شد نهایتاً با پیگیری‌های افسر پرونده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: همراه دوستش (ن.ق) اقدام به سرقت احشام می‌نموده.

وی انگیزه سارق را اینگونه بیان نمود: با توجه به اینکه سارق معتاد به مواد مخدر از نوع کراک بوده احشام را پس از سرقت به دونفر در قبال دریافت مواد مخدر می‌فروخته است. سرهنگ آقاخانی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه پلیسی متهم ردیف دوم (ن.ق) و دو نفر مالخر نیز که تبعه افغان بودند دستگیر شدند. رئیس پلیس اگاهی استان سمنان در پایان افزود: پس از تکمیل پرونده نهایتاً متهمان به 8 فقره سرقت احشام اعتراف و تمامی صحنه‌های سرقت توسط آنان تشریح شد که متهمان پس از سیر مراحل قانونی با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

سرهنگ جلال آقاخانی یکی از دلایل وقوع اینگونه سرقت‌ها را رهابودن احشام در خانه باغ‌ها و عدم حضور مالکان اعلام کرد و گفت: سارقان از این فرصت سوء استفاده و اقدام به سرقت و اعمال مجرمانه خود می‌نمایند و نگهداری اینگونه احشام باعث آلودگی بهداشتی و مزاحمت برای همسایگان نیز می‌شود که خواستار جمع‌آوری و عدم نگهداری احشام در اینگونه اماکن شد.

باج 200میلیونی یک پیرمرد برای به دست آوردن دل زن جوان

زن جوان و سارقی که از پیرمرد پولداری با وعده ازدواج 200 میلیون تومان اخاذی کرده و متواری شده بود روانه زندان شد.

در پی اعلام شکایت مردی مبنی بر اخاذی و کلاهبرداری از اموالش از سوی زن جوانی که با ترفندهای مختلف از وی اخاذی کرده و گریخته بود، ماموران برای جست‌وجوی وی وارد عمل شدند.

پلیس پس از چهره‌نگاری از متهم و جست‌وجوهایی که در این زمینه انجام داد زن جوان متهم را فردی سابقه دار، سارق و اخاذ یافت و در نهایت پلیس با در اختیار داشتن تصویر و سوابق وی و با سرنخ‌هایی که داشت ظرف مدت کوتاهی وی را در مخفیگاهش دستگیر و تحویل دادسرا داد.

 راز اخاذی اینترنتی در فرار خواستگار

تابناک نوشت: طراح سناریوی اخاذی اینترنتی از دختر ثروتمند کسی جز مهندس کامپیوتر نبود.این پسر جوان عکس‌های دخترثروتمند را در یک سایت اجتماعی منتشر کرد تا دست به اخاذی میلیونی بزند.

سناریوی این پرونده زمانی کلید خورد که دختر جوانی به شعبه سوم دادیاری دادسرای الهیه مراجعه کرد و به طرح شکایت از خواستگار خود پرداخت.وی که یک دختر ثروتمند است و به راحتی فریب یک پسر جوان را خورده در شکایت خود به دادیار عبدی گفت: چند وقت پیش با پسر جوانی به نام رسول آشنا شدم. از همان لحظه آشنایی رسول به من پیشنهاد ازدواج داد و گفت که خانواده‌اش به‌زودی از شهرستان به تهران آمده و همراه آنها به خواستگاری‌ام می‌آید.

همان روزهای نخست آشنایی تولدم بود که رسول برایم یک دوربین عکاسی خرید. خیلی غافلگیر شدم و احساس می‌کردم رسول بهترین پسر دنیاست. او می‌گفت که مهندس کامپیوتر است و در کارهای کامپیوتری و اینترنت خبره بود. هر وقت او را میدیدم با تلفن همراهش صحبت می‌کرد و تلفنی مشکلات کامپیوتری مشتریان خود را حل می‌کرد.وی ادامه داد: چند وقت پیش وقتی با رسول بیرون رفته بودیم متوجه رفتارهای مرموزش شدم. همان شب دیدم که کارت حافظه دوربین مرا به سرقت برده است. با او تماس گرفتم و گفت که می‌خواسته عکس‌های شخصی‌ام راببیند تا اینکه متوجه شدم عکس هایم را در یک شبکه اجتماعی گذاشته است. دیگر نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل کنم.

نمی‌دانستم رسول از این کار چه انگیزه‌ای دارد. هرچه با او تماس می‌گرفتم جوابم را نمی‌داد تا اینکه یک پیامک تهدید آمیز از او دریافت کردم که نوشته بود باید یک میلیون تومان پول به او بپردازم تا عکس هایم را بردارد. باورم نمی‌شد. رسول که زمانی از عشق و دوست داشتن حرف می‌زد حالا پشت تلفن مرا تهدید می‌کرد و همه حرف‌هایش دروغ بود. او فریبم داد و من طعمه‌ای برای نقشه اخاذی او بودم. برای همین تصمیم گرفتم از او شکایت کنم. من آدرس دقیق خانه رسول را نمی‌دانم. فقط یک شماره تلفن اعتباری از او دارم که وقتی دید پول را پرداخت نمی‌کنم خطش را قطع کرده است.

پس از شکایت این دختر جوان دادیار عبدی دستور تحقیق در این پرونده را صادر کرد تا با ردیابی و بازداشت متهم زوایای پنهان پرونده آشکار شود. این در حالی است که در تحقیقات مشخص شده که این پسر جوان بسیار حرفه‌ای بوده و هربار به یک کافی نت می‌رفته تا نقشه خود را اجرا کند. دادیار عبدی در این خصوص به خبرنگار همشهری گفت: متأسفانه امروزه دختران به راحتی فریب می‌خورند و پسران تبهکار نیز دختران ساده لوح را سوژه قرار می‌دهند ودر نقش خواستگار به اجرای توطئه شوم خود که عمدتااخاذی و باج‌گیری است می‌پردازند.بسیاری از این دختران هم از ترس حاضر به شکایت نمی‌شوند و متأسفانه بیشتر فریب می‌خورند. در این پرونده‌ها بهتر است که دختران هرچه زودتر به مراجع قضایی مراجعه کنند وبه طرح شکایت بپردازند تا حادثه بدتری اتفاق نیفتد.

 سرقت از حساب پدربزرگ

نوه پیرمرد 79 ساله‌ای که با سوء استفاده از اعتماد پدر بزرگش از حساب بانکی وی کلاهبرداری کرده بود از سوی ماموران پلیس فتا دستگیر شد.

سرهنگ «محمد مهدی کاکوان» رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات استان تهران و البرز با اعلام این خبر اظهار داشت: چندی پیش در پی شکایت پیرمرد 79 ساله‌ای یه پلیس آگاهی مبنی بر برداشت مبلغ 40 میلیون ریال از حساب وی و شکایت از بانک مربوطه پرونده فوق به پلیس فتا ارجاع و پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت:ماموران پلیس فضای تبادل اطلاعات استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و انجام تحقیقات گسترده از کارمندان بانک و شاکی پرونده مشخص شد که این پیرمرد 79 ساله به علت کم سواد بودن یا کهولت سن عملیات‌های بانکی خود که شامل برداشت و پرداخت حساب و غیره می‌شود را اغلب از طریق افراد خانواده‌اش انجام می‌دهد.

سرهنگ کاکوان در تکمیل این خبر افزود: با توجه به شواهد موجود اعضای خانواده شاکی که اغلب او را در عملیات‌های بانکی همراهی می‌کردند به پلیس فتا دعوت و از آنها بازجویی اولیه به عمل آمد.

کاکوان تصریح کرد: ماموران در حین بازجویی متوجه تناقض‌گویی‌های یکی از افرد به نام «آرش» شدند تا اینکه با احصای تاریخ‌های عملیات بانکی مالباخته و بررسی دوربین‌های مداربسته و ارائه سایر مستندات به دست آمده سرانجام آرش لب به اعتراف گشود و اقرار داشت که تمامی برداشت‌ها توسط وی صورت گرفته است.

آرش در ادامه اعترافاتش گفت:اغلب به همراه پدر بزرگش جهت برداشت پول به بانک مراجعه می‌کرده است و تاکنون مبلغ دو میلیون تومان آن را با انتقال به حساب یکی از دوستانش برداشت نموده و مبلغ دو میلیون تومان دیگر را به صورت تصادفی و بدون شناخت، به حساب سایر افراد واریز کرده تا اینکه هیچ‌گونه اثری از وی باقی نماند.

گفتنی است، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

 باج‌گیری از کیوسک‌های مطبوعاتی

 ماموران پلیس آگاهی خوزستان پس از دستگیری یک مامور قلابی 28 فقره پرونده اخاذی را مختومه کردند.

ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبری مبنی بر اخاذی فردی از کیوسک‌های مطبوعاتی سطح شهر اهوازاین موضوع را مورد بررسی قرار دادند. آنها با تحقیق از مالباخته‌ها دریافتند این فرد با ارائه کارت شناسایی جعلی خود را بازرس سازمان دخانیات و مامور مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی معرفی کرده و از صاحبان کیوسک‌ها باج گرفتند.

ماموران پلیس پس از تلاش‌های شبانه روزی این فرد به نام «جمیل» را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی بدنی دو عدد کارت شناسای جعلی کشف کردند.

متهم پس از دستگیری در بازجویی‌های فنی پلیس به 26 فقره اخاذی با نام مامور دخانیات و دو فقره اخاذی با نام مامور نیروی انتظامی اعتراف کرد. متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =