مروری بر حوادث پنجشنبه ایران از زبان روزنامه جام جم:

جوان شیشه‌ای طلبکار را آتش زد

جوانی که اعتیاد شدیدی به شیشه دارد و پس از خوراندن آبمیوه مسموم به مرد همسایه او را بی‌هوش کرده و پیکر نیمه‌‌جان او را در بیابان‌های اطراف تهران به آتش کشیده بود، پس از 6 ماه دستگیر شد. عامل جنایت که مغازه مقتول را کرایه کرده بود، پس از بدهکاری 10 میلیون تومانی همسایه‌اش را به بهانه‌ای به خارج از تهران کشانده و پس از جنایت متواری شده بود. به گزارش «جام‌جم»، در یکی از روزهای اسفند سال گذشته راننده یک خودروی عبوری در بزرگراه تهران ـ قم بقایای جسد سوخته یک انسان را در زیر گذر بزرگراه مشاهده کرد و بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش داد. در پی این تماس، ماموران کلانتری 176 حسن‌آباد با حضور در محل موضوع را به مقام قضایی گزارش کردند و با دستور قضایی از سوی رئیس شعبه 101 دادگاه فشافویه بقایای جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و پرونده برای پیگیری و تحقیقات به شعبه 10 پلیس آگاهی ارسال شد.ماموران با شروع تحقیقات و بررسی سوابق افراد گمشده و تطبیق آن با مشخصات ظاهری جسد، آنها موفق به شناسایی خانواده مقتول شدند.خانواده مقتول با حضور در پلیس آگاهی عنوان کردند جسد متعلق به تیمور 40 ساله است که با یک دستگاه خودروی سمند و به قصد ملاقات با فردی به نام محمد که مغازه او را کرایه کرده، خانه را ترک کرده بود. با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با عزیمت به محل کار محمد در سلطان‌آباد جاده ساوه از او در ارتباط با مقتول تحقیق کردند که وی در اظهاراتش گفت هیچ قرار ملاقاتی با تیمور (مقتول) نداشته است.

کشف خودرو

 در حالی که تحقیق در این ارتباط ادامه داشت و مشخصات خودروی مقتول در اختیار واحدهای گشت قرار گرفته بود، یک روز پس از کشف جسد خودروی مقتول در حالی که رها شده بود در منطقه کهریزک کشف شد. با اعلام خبر کشف خودرو و عزیمت ماموران به محل در تحقیقات اولیه معلوم شد خودرو مقابل یکی از شعبه‌های بانک کهریزک رها شده است.با بازبینی فیلم بانک ماموران مشاهده کردند این خودرو از سوی محمد که پیش از این منکر ملاقات با مقتول شده بود، در این محل رها شده است.با گزارش موضوع به قاضی پرونده، دستور بازداشت محمد صادر و با حضور ماموران در محل کار متهم، معلوم شد وی متواری شده است. با فرار متهم تحقیقات برای دستگیری وی ادامه داشت تا این که روز گذشته ماموران اطلاع پیدا کردند متهم تحت تعقیب به بهانه ترک شیشه در یک کمپ بستری شده است.با حضور ماموران در محل و دستگیری متهم، وی با انتقال به پلیس آگاهی به قتل مرد 40 ساله اعتراف کرد و گفت: مغازه مقتول در کنار مغازه من قرار داشت. پس از مدتی با هم دوست شدیم و من مغازه او را کرایه کردم. متهم افزود: در این مدت به شیشه اعتیاد پیدا کرده بودم و 10 میلیون تومان هم به مقتول بدهکار بودم. تا این که او تهدید کرد اگر پولش را ندهم، آن را از خانواده‌ام خواهد گرفت.

پس از 6 ماه

 متهم اضافه کرد: پس از تهدید مقتول، نقشه قتل او را کشیده و یک روز پیش از جنایت با تهیه 70 قرص خواب‌آور، آن را درون آبمیوه ریخته و روز بعد به بهانه‌ای مقتول را به بیابان‌های اطراف تهران کشیده و با آبمیوه او را بیهوش کردم.عامل جنایت افزود: تیمور پس از نوشیدن آبمیوه بیهوش شد و من نیز در میانه راه با تهیه بنزین پیکر نیمه جان او را به زیرگذر بزرگراه کشانده و به آتش کشیدم.سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: پس از اعتراف متهم، قاضی شعبه 101 دستور بازداشت موقت متهم و بازسازی صحنه جنایت را صادر کرد و عامل این جنایت دلخراش پس از 6 ماه فرار سرانجام در دام عدالت گرفتار شد.

 

 

دختر جوان در دام 3 شرور زورگیر

3 شرور زورگیر که با حمله به یک دختر جوان او را ربوده و با سرقت اموالش او را رها کرده بودند تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفتند.  به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش دختر جوانی با حضور در شعبه 4 دادیاری دادسرای جنایی تهران با ارائه شکایتی گفت: ساعت 21 وقتی با خودروی شخصی‌ام قصد عزیمت به خانه را داشتم در خیابان آپادانا از سوی 3 سرنشین یک خودروی پراید مورد حمله قرار گرفتم. سارقان پس از ضرب و جرح شدید مرا همراه خودروی شخصی‌ام ربوده و با گرفتن کارت عابر بانک و رمز آن سرانجام پس از چند ساعت مرا از خودروی در حال حرکت در بزرگراه صیاد شیرازی بیرون انداخته و با سرقت خودرو متواری شدند.

شاکی به دادیار رضوانفر گفت: در حالی که بشدت مجروح شده بودم توسط یک رهگذر به بیمارستان منتقل شدم. در پی این شکایت، دستور قضایی برای پیگیری و تحقیق به شعبه 11 پلیس آگاهی صادر و در حالی که تحقیق برای شناسایی سارقان زورگیر ادامه داشت خودروی دختر جوان در شرق تهران کشف شد. کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی خودپردازی که سارقان از آن با کارت شاکی پول دریافت کرده بودند، تصویر یکی از متهمان زورگیر را به دست آوردند که از سوی دختر جوان وی به عنوان یکی از دزدهای شرور شناسایی شد. با شناسایی متهم و تطبیق چهره او با بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، مشخص شد این سارق حمیدرضا نام دارد که پیش از این نیز به اتهام سرقت دستگیر و در زندان تحمل کیفر کرده است. با جمع‌بندی اطلاعات، ماموران متوجه شدند متهم از مخفیگاهش متواری شده است. دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم بدون پوشاندن چهره از مردم خواست در صورت اطلاع از مخفیگاه وی موضوع را با تلفن 51055621 به پلیس آگاهی گزارش کنند. سرهنگ حاجی زاده، معاون پلیس آگاهی تهران در این باره گفت : تحقیقات پلیس نشان می دهد که این 3 متهم از سارقان خشن و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی هستند.

 

کلاهبرداری تحت پوشش همسریابی

افرادی که با فریب دختران و پسران اصفهانی، تحت عنوان همسریابی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده بودند، توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان درارتباط با این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر این که شخصی با توزیع کارت ویزیت و نشر آگهی در روزنامه‌ها مدعی یافتن همسر مناسب برای دختران و پسران است و در عوض انجام این کار از هر نفر مبالغی حدود 250 تا 300 هزار ریال دریافت و پس از گرفتن پول متواری شده است، کارآگاهان پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.با انجام چهره‌نگاری، در نهایت 2 نفر متهم تحت تعقیب، شناسایی و دستگیر شدند.

همسر سارق فرزندش را مقابل خانه شاکی رها کرد

مرد شیشه‌ای که با تهدید صاحبخانه‌اش، خودروی او را در مشهد سرقت کرده بود، پس از دستگیری اعتراف کرد چند بار قصد داشته است با بی‌هوش کردن صاحبخانه اموالش را سرقت کند. هفته گذشته مردی سالخورده با حضور در پلیس آگاهی مشهد از سرقت خودرویش خبر داد.شاکی به پلیس گفت: چندی پیش و پس از فوت همسرم، به تنهایی زندگی می‌کردم. پس از مدتی به پیشنهاد یکی از اقوام طبقه پایین خانه‌ام را به یک خانواده 3 نفره اجاره دادم و طبق توافق با مرد مستاجر قرار شد هزینه کرایه آن را کمتر بگیرم و در قبال آن همسرش در آشپزی و نظافت خانه به من کمک کند.شاکی اضافه کرد: با گذشت چند ماه متوجه اعتیاد مرد مستاجر شده و از او خواستم، به مکان دیگری نقل مکان کند که او از این کار خودداری کرد.چند روز پیش زن مستاجر به خانه‌‌ام آمد و با التماس خواست او و خانواده‌اش را به خانه یکی از اقوامش در منطقه دیگری از شهر ببرم. شاکی با اشاره به ماجرای سرقت گفت: با سوار شدن آنها به خودرو در نزدیکی جاده مشهد ـ فریمان مرد مستاجر در میانه راه با تهدید چاقو از من خواست خودرو را متوقف کنم. در همین موقع به مقابله با او پرداختم اما بی‌فایده بود.

وی اضافه کرد: پس از توقف خودرو، مرد مستاجر که چاقو به دست داشت، مرا بیرون انداخت و با سرقت وسیله نقلیه‌ام فرار کرد.با اطلاعات به دست آمده از شاکی، تصاویر رایانه‌ای از مرد سارق و خانواده‌اش در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت و جستجو برای یافتن آنها آغاز شد.چند روز پیش در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران اطلاعاتی را به دست آوردند که نشان می‌داد، سارق خودرو در یک منطقه از شهر رفت و آمد می‌کند.بنابر این ماموران با هماهنگی قضایی به محل فوق که در جنوب مشهد بود، اعزام شدند و با زیرنظر گرفتن محل تردد، متهم فراری را دستگیر کردند.

متهم در تحقیقات گفت: چند سالی است مواد مخدر (شیشه و کریستال)‌ مصرف می‌کنم و برای تامین هزینه آن علاوه بر سرقت در خرید و فروش مواد مخدر با چند قاچاقچی نیز همکاری داشتم. وقتی به عنوان مستاجر به خانه شاکی آمدیم و از تنهایی وی باخبر شدیم، تصمیم به تصاحب اموالش گرفتیم.متهم اضافه کرد: چند بار قصد داشتم با تعارف آبمیوه مسموم، مرد صاحبخانه را بی‌هوش و اموالش را سرقت کنم اما همسرم مانع از این کار شد.درپی اعتراف متهم، تحقیقات برای یافتن همسر و فرزند وی که در سرقت همراهش بودند آغاز شد تا این‌که ماموران متوجه شدند همسر متهم به طرز مرموزی ناپدید شده و فرزند خردسالش را در مقابل خانه شاکی رها کرده است. بنابر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی و جستجو برای یافتن همسر فراری متهم ادامه دارد.

 

 

دستگیری سارقان 600 میلیون تومانی طلا و اسناد بانکی

کارآگاهان پلیس آگاهی خمینی‌شهر استان اصفهان 4 نفر سارق حرفه‌ای که گاوصندوقی حاوی نزدیک به 6 میلیارد ریال طلا و اسناد بانکی را از یک منزل به سرقت برده بودند در کمتر از 2 هفته شناسایی و دستگیر کردند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسن یاردوستی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با بیان این مطلب گفت: در پی وقوع سرقتی از منزل یکی از شهروندان کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی به محل اعزام و تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارقان که چند نفر هستند یک گاوصندوق 200 کیلویی حاوی مقادیری طلا به ارزش 500 میلیون ریال، تعداد 490 فقره چک به مبلغ 5 میلیارد و 300 میلیون ریال و تعدادی اسناد و مدارک ملکی در آن وجود داشت ، به سرقت برده‌اند. این مقام انتظامی بیان کرد: کاراگاهان پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود به فردی با هویت هوشنگ مظنون شدند که وی پس از دستگیری به جرم با همدستی 3 نفر دیگر به نام‌های احمد، صادق و ایرج اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: با بررسی‌های دقیق پلیسی سرانجام مخفیگاه متهمان دیگر این پرونده در اصفهان و یکی از استان‌های همجوار شناسایی و در 2 عملیات ویژه و همزمان همه آنها دستگیر شدند.این مقام مسوول بیان کرد: در بازرسی از منزل یکی از متهمان 414 فقره چک مسروقه و از چاه آب منزل یکی دیگر از سارقان در استان همجوار لاشه گاوصندوق مسروقه کشف و ضبط شد.سرهنگ یاردوستی در تشریح نحوه دستگیری سارقان خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی از ابتدای پرونده تا به نتیجه رسیدن آن با استفاده از روش‌های نوین علمی و تکنولوژی‌های پیشرفته که در اختیار پلیس قرار دارد سارقان را شناسایی و دستگیر کردند.این مقام انتظامی عنوان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و هر 4 متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

انهدام باند افغانی سرقت پسته از انبار کشاورزان

5 عضو یک باند که از انبار کشاورزان سیرجانی در استان کرمان پسته سرقت می‌کردند، دستگیر شدند. چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی سیرجان از سرقت انبار پسته‌اش خبر داد.با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، تحقیقات پلیسی آغاز و ماموران در تحقیق از شاکی متوجه‌ شدند او قصد داشته در پی معامله، پسته خریداری شده توسط یک تاجر را به وی تحویل دهد؛ اما این محموله به سرقت رفته است. تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا این‌که ده‌ها شهروند دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند. ماموران در بازرسی از محل‌های سرقت متوجه شدند، سارقان مرموز با تخریب قفل در انبارها، محموله‌ها را سرقت کرده‌اند.

 

پایان سرقت‌های سریالی

 در حالی که تحقیقات برای رازگشایی از این سرقت‌های سریالی ادامه داشت، چندروز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد یک مرد افغان همراه چند نفر دیگر شبانه وارد انبار پسته همسایه‌اش شده‌ و در حال سرقت این محل هستند.در پی این گزارش ماموران عازم محل وقوع سرقت در یکی از مناطق مرکزی شهر شدند. با محاصره منطقه و زیر نظر گرفتن آنجا معلوم شد 5 مرد افغان در حال سرقت‌ کیسه های پسته درون انبار هستند که بلافاصله 5 مرد افغان دستگیر شدند.یکی از متهمان در تحقیقات گفت: من و همدستانم از سال 87 یک باند را تشکیل داده و با شناسایی باغ‌های کشاورزان نیمه‌شب وارد آنجا می‌شدیم و با تخریب قفل در انباری‌ها، محموله‌های پسته را سرقت می‌کردیم و تاکنون 14 بار به این شیوه اموال مردم را دزدیده‌ایم. سرکرده باند اضافه کرد: از چندی پیش برای این که ماموران ردی از ما به دست نیاورند، با یک تاجر که در زمینه خرید و فروش پسته فعالیت داشت، آشنا شده و همکاری با وی را شروع کردیم.به این ترتیب محموله‌های پسته را پس از سرقت به این تاجر می‌فروختیم.با اعتراف متهم، 4 همدست او نیز به همکاری در سرقت از انبار‌های پسته اعتراف کردند.

 ردپای مرد تاجر در سرقت‌ها

 با به دست آمدن این اطلاعات از متهمان، مرد تاجر که با سارقان همدست بود، در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.مرد تاجر ابتدا هرگونه همدستی با سارقان انبار‌های پسته را انکار کرد اما در مواجهه حضوری با متهمان اعتراف کرد با اطلاع از دزدی بودن پسته‌ها آنها را خریداری می‌کرده است.بنابر این گزارش، اعضای باند سرقت با قرارقانونی روانه زندان شدند و برای مرد تاجر ـ خریدار اموال دزدی ـ نیز قرار قانونی صادر شد.تحقیقات تکمیلی از متهمان برای شناسایی همدستان احتمالی‌شان ادامه دارد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    2 0
    از وقتي كه عطوفت اسلامي شامل اواره هاي جنگ افغانستان درين 3 دهه گرديده آمار جرم وجنايت در در مناطقي كه آمار دزدي در گذشته بسيار پايين بوده بطور وحشتناكي بالا رفته شاع ر ميگويد ترحم بر پلنگ تيز دندان ستمكاري بود بر گوسفندان البته در مثل مناقشه نيست ولي يك عزم جدي مسئولان براي اين از خدا بيخبران لازم است . كه اين نيز بعيد مينمايد