خراسان نوشت:

اعضای یک باند شرارت و ناامنی که اوایل مردادماه با حمله به یک منزل مسکونی ۵ تن را به رگبار بسته بودند بامداد روز گذشته توسط ماموران پلیس عملیات ویژه مشهد دستگیر شدند.به گزارش خراسان، آخرین شرارت های اعضای این باند از اواخر تیرماه گذشته در مشهد هنگامی آغاز شد که گروهی از باند «علی شاهی» با عده  دیگری پس از برگزاری یک مجلس عروسی بر اثر اختلافات قبلی درگیر شدند. در این درگیری که تعداد زیادی از جوانان با قمه، شمشیر، چاقو و چماق به جان یکدیگر افتادند عده ای مجروح شدند که یکی از مجروحان این حادثه علی شاهی بود که توسط اورژانس به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شد اما این درگیری ها با حمله گروه دیگر و تعدادی از طرفداران علی شاهی به بیمارستان کشیده شد که آنان ضمن به هم ریختن بیمارستان و شکستن شیشه های بخش اورژانس به نزاع ادامه دادند که در آن جا نیز افرادی از جمله کادر پرستاری و درمانی بیمارستان نیز مجروح شدند. درگیری این افراد پس از ترخیص از بیمارستان به انتقام کشید.

علی شاهی و نوچه هایش که در اندیشه انتقام سنگینی از طرف مقابل نزاع بودند ساعت ۲ بامداد ششم مردادماه به سمت منزلی که تعدادی از طرف های مقابل دعوا در آن بودند حرکت کردند. آنان ابتدا ۲ زن را اجیر کردند و به منزلی که طرف های نزاع در آن  حضور داشتند فرستادند و خود نیز در اطراف این منزل واقع در خیابان دریای دوم منتظر اجرای نقشه شوم خود ماندند تا این که مقدمات حمله به منزل فراهم شد و ناگهان چند نفر که مسلح به اسلحه کلاشینکف و کلت کمری بودند وارد منزل شدند و مسلم باقرزاده معروف به میراث، اسلحه را روی رگبار قرارداد و شلیک کرد. در پی شلیک های مداوم وی ۲ جوان حدود ۲۳ و ۲۴ ساله با اصابت گلوله غرق در خون شدند و در محل به قتل رسیدند و ۳ تن دیگر نیز که نیمه جان بودند به گوشه ای افتادند و نقش بر زمین شدند. ضاربان مسلح پس از این اقدام جنایتکارانه که در نیمه های شب موجب ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان شده بود فرار کردند. با اعلام ماجرای تیراندازی و قتل، ماموران کلانتری طبرسی شمالی خود را به محل رساندند و تعدادی از طرف های نزاع و همچنین ۲ زن مذکور را دستگیر کردند. ماموران اورژانس نیز مجروحان خونین این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند اما از یکی از مجروحان خبری نبود.قاضی علی اکبر صفائیان(قاضی ویژه قتل عمد) نیز که دقایقی پس از این جنایت هولناک در محل حادثه حضور یافته بود دستورات ویژه ای را برای دستگیری ضاربان فراری صادر کرد.

بررسی های پلیسی مشخص کرد که یکی از افرادی که با گلوله مجروح شده بود به منطقه سیدی مشهد فرار کرده است که او نیز در یک عملیات پلیسی توسط ماموران انتظامی دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شد. گزارش خراسان حاکی است: دستگیری ضاربان فراری این پرونده که از مجرمان خطرناک و مسلح بودند به طور ویژه و با نظارت مستقیم فرمانده انتظامی خراسان رضوی در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت و این پرونده برای پیگیری به پلیس عملیات ویژه مشهد سپرده شد. با توجه به اهمیت موضوع، سرهنگ پاسدار احد کریمی(فرمانده انتظامی مشهد) به طور مستقیم عملیات نیروها را تحت نظر گرفت و با صدور دستورات خاصی از ماموران خواست تا هر چه سریع تر و با استفاده از شگردهای پلیسی، ضاربان را دستگیر کنند. عملیات پلیسی مشهد به سرپرستی سرهنگ باستانی (رئیس پلیس عملیات ویژه) با به دست آوردن سرنخ های مهمی از ضاربان ادامه یافت تا این که ماموران اطلاع یافتند ضاربان فراری قصد اجاره یک منزل مسکونی را دارند که آنان با پیگیری های پلیسی موفق شدند ۲ تن از عاملان اصلی را داخل یک دستگاه پژو پارس نوک مدادی مسروقه در بولوار فرامرز عباسی شناسایی کنند. با توجه به این که مجرمان مذکور خطرناک و مسلح بودند کلیه نیروهای عمل کننده به جلیقه های ضدگلوله و تجهیزات پلیسی مجهز شدند و با لباس های مبدل و خودروهای شخصی به تعقیب خودرو ضاربان پرداختند اما ضاربان در بولوار آزادی ناگهان به یکی از خودروهایی که در اطراف آن ها حرکت می کرد مشکوک شدند اما دیگر دیر شده بود. ماموران انتظامی در یک اقدام غافلگیرانه و با شلیک گلوله های هوایی خودرو ضاربان را به محاصره درآوردند و قبل از آن که آن ها بتوانند دست به سلاح هایی که داخل خودرو بود ببرند دستبندهای قانون بر دستانشان گره خورد و به پلیس عملیات ویژه منتقل شدند.

در بازرسی از خودرو متهمان نیز اسلحه، مهمات، شوکر برقی ، افشانه دفاع شخصی و غیره کشف و ضبط شد. در همان نیمه شب و با اعترافات افراد مسلح، یکی دیگر از متهمان این پرونده که سلاح ها را در اختیار ضاربان قرارداده بود در بولوار دوم طبرسی شناسایی و با دستورات ویژه فرمانده انتظامی مشهد در منزل مسکونی اش دستگیر شد.فرمانده انتظامی خراسان رضوی که صبح روز گذشته در محل پلیس عملیات ویژه حضور داشت پس از گفت وگویی مختصر با عوامل ناامنی و شرارت در مشهد به خبرنگاران گفت: با توجه به این که اقدامات مجرمانه اعضای این باند موجب احساس ناامنی در شهر شده است و مردم چنان از عوامل باند «شاهی» می ترسیدند که حتی حاضر نبودند گزارشی علیه آنان بدهند این پرونده به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی و نیروهای انتظامی مشهد قرار گرفت. سردار بهمن امیری مقدم با تقدیر از تلاش های فرمانده انتظامی مشهد و دیگر نیروهای عمل کننده در این پرونده افزود: «شاهی» سرکرده این باند از سال ۱۳۸۰ تاکنون شرارت های بسیاری مانند بریدن گوش، کور کردن چشم، نزاع و درگیری و قتل داشته است. در پی انتقام جویی از طرف های نزاع که در یک مجلس عروسی رخ داده بود با نوچه هایش افرادی را در منزل مسکونی به رگبار بسته بودند. وی با اشاره به سوابق میراث باقرزاده یکی دیگر از عاملان اصلی این پرونده که در حال حاضر نیز با سپردن وثیقه ۱۵ میلیون تومانی به دلیل داشتن سلاح تا زمان رسیدگی به پرونده آزاد بود گفت: این فرد خطرناک ۲ فقره سابقه حمل و نگهداری سلاح را دارد که در این پرونده نیز اعتراف کرده که با اسلحه کلاش طرف های مقابل نزاع را به رگبار بسته است.

سردار امیری مقدم با بیان این که هنگام انجام این جنایت چندین نفر از متهمان این پرونده، بلافاصله توسط نیروهای انتظامی مشهد دستگیر شدند خاطرنشان کرد: صدور و اجرای احکام سریع قضایی در مورد این گونه افراد که احساس گردنکشی می کنند می تواند در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر باشد تا افراد دیگری که چنین نقشه های شومی را در سر می پرورانند بدانند که پلیس در برخورد با این گونه مجرمان با اقتدار و سرعت، عمل خواهد کرد. رئیس پلیس خراسان رضوی افزود: احکام الهی درباره این گونه افراد خطرناک که دیگر هیچ راه اصلاحی برای آنان وجود ندارد باید به سرعت و در ملاء عام اجرا شود. وی تصریح کرد: از اعضای این باند مقادیر زیادی مهمات، سلاح، کلاه گیس و خودروهای مسروقه که پلاک آن را دستکاری کرده بودند کشف شده است. سردار امیری مقدم در عین حال تصریح کرد: در گفت وگویی که با دادستان مشهد داشتیم قرار شد این پرونده به طور کامل بررسی و به طور ویژه به آن رسیدگی شود.«علی شاهی» سرکرده این باند نیز به خبرنگاران گفت: از حدود یک سال و نیم قبل که از زندان آزاد شدم دست از اعمال خلاف برداشته بودم اما من یک فرد سابقه دار هستم و نمی توانستم کاری بکنم. اگر آن ها در مجلس عروسی مرا زخمی نمی کردند من هم «لات بازی» نمی کردم. آن روز حدود ۱۷ نفر سد راهم شدند و همه جای بدنم را زخمی کردند.وی در پاسخ به سوال خبرنگار خراسان که پرسید اهالی محل می گفتند بعد از ارتکاب جنایت دوباره به محل بازگشته و گفته ای که من ۱۷ گلوله دیگر کنار گذاشته ام تا طرف های مقابل را به قتل برسانم گفت: مردم شایعه درست می کنند اگر به حرف مردم گوش کنی نباید حتی غذا بخوری!! آن روز هم من اسلحه نداشتم، میراث گلوله ها را با کلاشینکف شلیک کرد. وی که دارای ۲ فرزند ۴ ساله و ۶ ماهه است افزود: من مدت زیادی از عمرم را در زندان سپری کرده ام که بیشتر جرایم من نزاع و درگیری بوده است.

مسلم باقرزاده که به میراث معروف است نیز گفت: وقتی با اسلحه وارد خانه آن ها شدم آن ها با شمشیر به طرف من حمله کردند من هم سلاح را روی رگبار گذاشته بودم اگر من شلیک نمی کردم آن ها مرا می زدند اما تصمیم به قتل نداشتم! وی اضافه کرد: اولین بار برای فراری دادن یک متهم زندانی سابقه دار شدم و خودرو مسروقه را نیز از یک افغانی گرفته بودم. وی گفت: ۲ بار به خاطر اسلحه به زندان افتادم و قبل از ارتکاب جنایت نیز اسلحه را از احمد کریمی یکی از بستگانم که دستگیر شده است گرفتم تا اسلحه در دستم باشد. این بار نیز به خاطر اسلحه جریمه و با سپردن وثیقه به دادگاه آزاد شده بودم. آن روز هم احمد اسلحه را در مغازه آورد به من داد اما پس از این جنایت فراری شدم و نتوانستم اسلحه را به او برگردانم.

وی با بیان این که مدتی از عمرم را در زندان بوده ام اضافه کرد: اگر من شلیک نمی کردم کتک می خوردم. وی در پاسخ به این سوال که آیا می دانستی بالاخره دستگیر می شوی؟گفت: بله! می دانستم هیچ مجرمی نمی تواند از چنگ پلیس فرار کند! اما من با برنامه قبلی برای جنایت نرفته بودم.احمد کریمی متهم دیگر این پرونده جنایی نیز با انکار اظهارات میراث گفت: من اسلحه را به او ندادم دیشب در منزلم خواب بودم که ناگهان ماموران ریختند و مرا دستگیر کردند او که خالکوبی های زیادی روی اعضای بدنش داشت اضافه کرد: درست است که من سابقه دار هستم اما این ها دروغ می گویند! من روحم از این ماجرا خبر نداشت برای من پاپوش درست کرده اند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =