خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

به رغم مشکلات فراوان مالی ناشی از بحران بدهی ها در یونان توریسم این کشور همچنان با رشدی دورقمی قدرتمند مانده است.

درشرایط بروز بحران های داخلی اخیر ناشی از بحران اقتصادی و بدهی های هنگفت این کشور ، صنعت سفر و توریسم دراین کشور یک بار دیگر نشان داد که با جذب هزاران توریست خارجی و رشدی دو رقمی همچنان صنعتی قدرتمند است.

به گزارش فدراسیون توریسم و تفریحات یونان ، روند افزایش تعداد گردشگران خارجی در یونان در هفت ماه نخست سال 2011 در حدود 10 درصد طی دوره ژانویه تا جولای بوده است که درمقایسه با مدت مشابه درسال 2010و درشرایط بحران مالی اخیر رقم قابل توجهی است.

بنا به همین گزارش بیشترین میزان افزایش از نظر تعداد توریست های وارد شده به ویژه در جزیره رودز است که شاهد 28 درصد افزایش و سپس جزیره های دودکانسه است که با 26 درصد رشد بیشترین تعداد توریست های خارجی یونان را جذب کرده اند. جزیره های کرت و تسالونیکی نیز در ردیف های بعدی بیشترین آفزایش را در جذب توریست خارجی نشان داده اند.

این گزارش تاکید دارد که از میان توریست های خارجی ، کشور بریتانیا و سپس آلمان بیشترین مشتریان بازار توریسم یونان هستند و سپس کشورهای ایتالیا، سوئد وروسیه به ترتیب بیشترین تعداد توریست را روانه این کشور می کنند. لهستان و فنلاند نیز پس از کشورهای یاد شده در ردیف های بعدی این جدول جای دارند.

با این همه ترافیک مسافران از کشورهای روسیه و اسکاندیناوی در فرودگاه بین المللی تسالونیکی بیش از همه بوده و این جزیره بیش از سایر نقاط یونان مورد علاقه توریست ها از مناطق یاد شده است.

30145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =