گفته می شود گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد اختلاس در معاونت عمرانی استانداری تهران مربوط به دوران استاندار قبلی بوده است.

امید سلیمی بنی: بنا بر شنیده ها این پرونده متعلق به دوران استاندار سابق تهران یعنی  پیش از حضور مرتضی تمدن در این جایگاه ، انجام شده است. مطابق اطلاعات اعلام شده از این اختلاس، مبلغی معادل یازده میلیارد ریال، توسط عده ای از مدیران و کارشناسان معاونت عمرانی استانداری تهران، از طریق نامشروع و غیرقانونی، به حساب اشخاص منتقل شده است.

همچنین گفته می شود این مبالغ به عنوان رشوه از بیش از چهارصد معدن دار استان تهران گرفته شده که عده ای از آنها به مراجع قضایی شکایت کرده اند.

محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران، با تایید خبر اختلاس میلیاردی در معاونت عمرانی استانداری، دیروز به خبرآنلاین گفت: "این ماجرا مربوط به زمان قدیم و پیش از مرداد سال گذشته است که من متصدی معاونت عمرانی شده ام و در جریان آن نیستم. لذا باید جزئیات آن را از سازمان بازرسی کل کشور سئوال کنید."

خبر این موضوع، اولین بار در بولتن سازمان بازرسی کل کشور  نوشته شد و پس از آن، یکی از نمایندگان مجلس، این موضوع را با یک سایت خبری در میان گذاشت. استاندار فعلی تهران نیز بلافاصله در مقام پاسخگویی، تهدید کرد منتشر کنندگان این خبر را به پای میز محاکمه می کشد. تمدن در گفتگو با ایرنا گفته بود: " یک پرونده تخلف در استانداری تهران که مربوط به دوره‌های قبل بوده است را به مدیریت کنونی ربط داده‌اند، ما دروغ سازان را پای میز محاکمه می کشانیم. "

مرتضی تمدن خبر این اختلاس را  چنین توصیف کرد: "این هم از جمله دروغ‌های بزرگی است که متأسفانه برخی سایت‌های خبری منتسب به افراد خاص، این روزها منتشر می‌کنند."

وی با تایید وقوع این اختلاس اظهار کرد: "مسائلی که در این خبرسازی مطرح شده، مربوط به دوره‌های قبلی مدیریت استانداری تهران است که در زمان خود و در جای خود به آنها رسیدگی شده و احکام آنها صادر و تعیین تکلیف شده است.اما متأسفانه در این خبرسازی طوری وانمود شده که گویا این تخلفات جدید است و در مدیریت فعلی جریان دارد."

معاون استاندار: حرفهایم تحریف شده، اختلاس بزرگ نگفته ام!

استاندار تهران به مسئولان سازمان بازرسی کل کشور توصیه کرد: "از مسوولان سازمان بازرسی کل کشور (که این خبر به نقل از آنها منتشر شده) نیز انتظار داریم سکوت نکنند و با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند."

تمدن همچنین در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرد: "اظهارات دیروز معاون استانداری درباره زمان وقوع اختلاس، دلیلی بر وقوع این جرم در زمان تصدی اینجانب نیست و رسانه ها اصلاحیه سخنان وی را درج کنند."

معاون استاندار تهران در این اصلاحیه گفته که خبرآنلاین، سخنان او را تحریف کرده و وی در این مصاحبه هیچ گاه از عبارت "کشف اختلاس بزرگ در استانداری تهران" استفاده نکرده است. سایت استانداری تهران به نقل از این مقام مسئول نوشته: بنده گفته ام که خبر جریان سوء مالی که سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده است مربوط به مدیریت کنونی استانداری تهران و مدیران فعلی این مجموعه نیست اما متأسفانه این عبارت در متن خبر تحریف شده است."

این در حالی است که در متن خبر منتشر شده از سوی خبرآنلاین، هیچگاه، از قول معاون استاندار، عنوان "اختلاس بزرگ" به کار نرفته و عین اظهارات وی، درج شده است.

 

45/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    نفر بعدی هم میگه این 22میلیارد مربوط به سالهاقبله