فارس نوشت:

مدیر عامل شرکت ماهان گفت: هواپیمای تهران مشهد این ایرلاین که شب گذشته هنگام فرود در فرودگاه مشهد دچار سانحه شده بود، به سلامت در این فرودگاه به زمین نشست و تنها چند مسافر به علت تکان‌های هواپیما دچار جراحات سطحی شدند.

حمید عرب‌نژاد  اظهار داشت: یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان به شماره پرواز 613 که ساعت22:30 شنبه شب از تهران عازم مشهد مقدس شده بود، هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد این شهر با بروز مشکل در چرخ مواجه شد که با تبحر خلبان، هواپیما و مسافران به سلامت به زمین نشستند.


وی ادامه داد: این هواپیما حدود ساعت 24، به هنگام فرود در باند فرودگاه به علت ترکیدگی چرخ جلو، با مشکل مواجه شد اما به سلامت فرود آمد.


مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان اظهار داشت:‌ این اتفاق خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت ولی برخی از مسافران دچار جراحات سطحی شدند که بلافاصله به درمانگاه منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.


وی ادامه داد: تعداد مسافران این هواپیما حدود 230 نفر بودند که پس از بروز این سانحه هیچ یک از سرنشینان آسیب جدی ندیدند.


عرب‌نژاد خاطرنشان کرد: تنها هشت نفر از مصدومان این حادثه در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به صورت سرپایی مداوا شدند و سه نفر به بیمارستان‌های شهید کامیاب و امام رضا(ع) مشهد انتقال یافتند که آنها نیز هم‌اکنون مداوا شده‌‌اند.


مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان با اشاره به اینکه هم‌اکنون مشکل فنی چرخ‌های این هواپیما نیز برطرف شده است،‌اظهار داشت: ترکیدن لاستیک‌های هواپیما و یا مشکلات چرخ جزو مشکلات فنی خاص هواپیما محسوب نمی‌شود و این مورد برای هر شرکت هواپیمایی در دنیا پیش می‌‌آید.


عرب‌نژاد ادامه داد: مهارت خاص خلبان در کنترل هواپیما در چنین مواقعی بسیار قابل توجه است که در این پرواز نیز مهارت خلبان موجب شد خوشبختانه هواپیما به سلامت به زمین بنشیند و مسافران آسیب جدی نبینند در صورتی که در چنین اتفاقاتی اگر خلبان مهارت نداشته باشد ممکن است شدت سانحه افزایش یابد.


گفته‌می‌شود که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسافران این پرواز بوده است.‌

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خشایار IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    1 1
    مگر لاستیک وانت نیسان بوده که ترکیدنش عادی باشه. نخیر آقای مدیر لاستیک فرسوده بوده و کنترل نشده. توجیه نفرمایید.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    1 0
    چند وقته حادثه نداشتیم, موقش بود
  • احسان IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    1 0
    خبری خوبی بود ولی پاراگراف اخر اضافی است.آقای محسن رضایی فرد بسیار شریفی است ولی اونهم یک نفر مسافره مثل بقیه مسافرا.اینو یادمون باشه که ملاک برتری انسانها نزد خداوند تقوی افراد است نه پست و سمت اونها.
  • رضا-مشهد IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    2 0
    خسته نباشيد با اين هواپيماهاي 40 سالتون
  • سنگ پا IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    حتماً باید بالش توی هوا جدا بشه تا بشه مشکل فنی خاص! اعتماد به نفس این مسئولین منو کشته
  • بدون نام US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    عجب!
  • بدون نام DE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    1 0
    خیلی جالبه که چطور ترکیدن چرخ هواپیما جزو اشکالات فنی خاص نیست،؟! در صورتیکه به گفته ایشان میتواند حادثه بسیار شدید و کشنده باشد؟ خجالت نکشید و بگید لاستیک ندارید...
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    خدا رو شکر که به کسی آسیبی نرسید و خدا رو شکر که یکی از مسئولین در این هواپیما بود تا بفهمند که وضعیت ناوگان هوایی چگونه است و فکری به حال آن کنند!! هرچند که دیگر هیچ مسئولی سوار هواپیماهای متداول خطوط هوایی نمی شود!
  • بدون نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    1 0
    بله ! ان شالا بلیط ها گرونتر میشه کیفیت لاستیک هواپیما بهتر میشه ! انها که چیزی نیست بقیه شرکت های هواپیمایی تاخیر هم دارن که اینجا اصلاه نداریم
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    فکر کردین اگه 200 نفر میمردن چی میگفتن ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    دمت گرم مدير عامل نميدونستيم چرخ مهم نيست خوب براي همينه يكي يادش ميره چرخ باز كنه يكي هم كه يادشه چرخش ميتركه !!!
  • پرواز IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    واقعا خدا خیر بده این خلبان عزیز رو .. که ناجی جون اینهمه مسافر بوده ایندفعه به خیر گذشت ، دفعه بعد نوبت کجاست ؟
  • علی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    اصولا مرگ بر اثر ترکیدن چرخ جلوی هواپیما آنهم قبل از فرود کاملا عادی است !!! این مقام مسیول روی دست آقای بهمنی بلند شده است .
  • حمید SE ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    خدا رو شکر که مسافرها سالمند. امیدوارم تدبیر مسئولان هم به سمتی بره که به هر ترتیب وضع ایمنی و رفاه در سفرهای هوایی حل بشه. مهم تر از جان مسافرها وجود دارده؟
  • غلامعلی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    آفا رضایی شما اونجا چی کار می کردید امام رضا و... ضامن سلامتی تون شدن خدارا شکر
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    در حوادث هوایی Accident داریم و Incident که هر کدام موارد مشخصی را طبق استاندارد های بین المللی شامل می شوند. این موارد برای کلیه خطوط هواپیمایی یکسان است. Incident به آنهایی گفته میشود که ممکن است برای پیشرفته ترین هواپیماهای جهان نیز اتفاق بیافتد. خوشبختانه این حادثه از همین گروه بوده. با این حال حتی زخمی شدن یک نفر هم خیلی زیاده چه برسه به چند نفر.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    باید خاطر نشان کرد عکس العمل سریع تیم پزشکی فرودگاه از تعداد مصدومان کاهید و هماهنگی این تیم با مرکز اورژانس مشهد ستودنی است.با تشکر فروان از کسانی که بیشترین زحمات را در این حادثه کشیدند و هرگز نامی از انان در هیچ جا نمی اید.
  • arash IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    سلام چرا گزارش رادرست نگفتيد كه علت تركيدن لاستيك مانع هوك بارير پايگاه نظامي بوده كه حادثه توپولف چند سال پيش هم همين مورد بوده است و چرا آن مانع را حذف نميكنند كه شاهد چنين حوادثي باشيم درصورتي اين مانع درفرودگاههاي غير نظامي نبايد باشد.
  • بدون نام CA ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    آقای مدیرعامل چرا ملک الموت بیشتر تو هواپیمای ایرانی انجام وظیفه میکنه شما عمل بد خودتون را توجیه نکنید
  • کاراگه گجد IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    یک مسئله ای این وسط خیلی مشکوکه واون . این مطلبه که چرا نود ونه درصد از هواپیماهائی که در ایران دچار سانحه میشن. هواپیماهائی اند که مبدا اولیه پروازشون از تهران بوده..؟!!! نکنه یکی ....
  • حسینی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    3 1
    جناب اقای سردار عرب نژاد مدید محترم هواپیمایی ماهان واقعا از زحمات شما سپاسگذاریم بعضی ها نمی دانند که اگر این لاین نبود هیچ هواپیمای بروزی در ایران نبود. این لاستیک اصلا مهم نیست و همه جای دنیا اتفاق می افتد حتی لاستیک نو... واقعا از زحمات شما مدیر دلسوز و دوست داشتنی این لاین تشکر دارم