گرانترین خودروی وارداتی کشور طی سال جاری در مرداد ماه توسط سفارت ترکیه وارد کشور شد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی گمرک ایران گرانترین خودروی وارداتی ثبت شده در کشور طی پنج ماهه منتهی به مرداد ماه توسط سفارت ترکیه  صورت گرفته است. در این گزارش واردات دو دستگاه بنز ضد گلوله مدل G500 برای کنسولگری های این سفارت در شهرهای ارومیه و تبریز به ثبت رسیده که قیمت هر کدام از این خودروهای معادل 343 هزار دلار بوده است.

 

خودرو

پیش از این گرانترین خودروی وارداتی ثبت شده یک دستگاه بنز با ارزش 152 هزار دلار بود. البته استفاده امنیتی از خودروی بنز مدل G500 وجود دارد و چندی پیش پاپ شانزدهم اراده کرد تا خودرویی داشته باشد که به هنگام حضور در میان زائرین خود از آن استفاده کند. اگرچه شرکت‌های آلمانی براساس این سفارش هر یک خودرویی برای پاپ  طراحی کرده و ساختند ولی پاپ بندیکت فقط بنز کلاس G را انتخاب کرد.

پاپ موبیل

به نوشته هفته نامه دنیای خودرو این خودرو رسمی روباز به درخواست جامعه مسیحیت برای روزهای آفتابی و مناسب ساخته شده و شرکت مرسدس بنز آن را بر پایه مدل G500 طراحی و ساخته است. پاپ‌موبیل با شیشه‌های جلوی تاشو و نرده تجهیز شده و همانند پیشینیانش صندلی‌های سفید به سبک واتیکان برای آن ساخته شده است. درون این خودرو نیز همانند بیرون آن سفید است و توسط پله‌های قرمز از پشت خودرو قابل دسترسی است. پاپ در این خودرو سر پا خواهد ایستاد تا به راحتی برای زائران و هوادارانش قابل رویت باشد. به همین منظور نیز امکاناتی تعبیه شده تا پاپ بتواند به راحتی در آن بایستد.

 

/22231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • :( IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    5 0
    عکس اخری اشتباهه. بی ام و!