۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۸

ایسنا نوشت:

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون 111 ساختمان در شهر تهران تاییدیه ایمنی دریافت کرده‌اند، گفت: بر اساس همکاری‌های صورت گرفته با شهرداری تهران مقرر شده است، رتبه ایمنی ساختمان‌های پایتخت در پایان کار ثبت شود.

داوود براتی با بیان اینکه طرح آزمایشی رتبه‌بندی ساختمان‌های ایمن در شهر تهران از آبان ماه سال گذشته آغاز شد، اظهارکرد: در این طرح با رتبه‌بندی ساختمان‌های ایمن به نتایج مثبتی دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی ساختمان‌های ایمن به درجات یک، دو، سه و ممتاز تقسیم می‌شود، تصریح کرد: در این رتبه‌بندی توجه به نحوه رعایت فاکتورهای ایمنی یعنی کیفیت اجرای تمامی مسایل ایمنی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی ساختمان‌های ایمن برای اولین بار با این شیوه در دنیا انجام می‌شود، گفت: از آبان ماه سال گذشته تنها دو ساختمان توانسته‌اند درجه کیفی یک را به دست آورند.

به گفته وی تاکنون 9 ساختمان درجه کیفی دو و حدود 100 ساختمان درجه کیفی سه را به دست آورده‌اند.

براتی تاکید کرد: از آغاز اجرای طرح تاکنون هیچ ساختمانی در پایتخت درجه ممتاز کسب نکرده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری تهران بزودی رتبه ایمنی ساختمان‌ها در پایان کار ساختمان‌های پایتخت به طور برجسته درج می‌شود به ایسنا گفت: پایه و اساس مقررات ساختمانی همیشه فاکتور ایمنی بوده که متاسفانه در کشور ما این مهم مغفول مانده و توجه چندانی به آن نشده است.

معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر اینکه برای اثر بخشی این طرح به شهرداری تهران پیشنهاد داده‌ایم تا درجه ایمنی ساختمان‌ها با فونت برجسته در پایان کار ساختمان‌ها ذکر شود، به ایسنا گفت: بزودی این مهم اجرایی می‌شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =