۰ نفر
۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴

واحد مرکزی خبر نوشت:

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: افزایش اخیر قیمت شیر و مواد لبنی غیرقانونی و تخلف است و با عاملان آن برخورد خواهد شد.

 تقوی افزود: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با سازمان حمایت ، افزایش قیمت شیر و مواد لبنی قبل از ماه رمضان اعمال شد و پس از آن هرگونه افزایش قیمت خودسرانه ممنوع است.

وی ادامه داد: به سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان ها ابلاغ شده است که واحدهای متخلف ، نرخ های خود را به قیمت های مصوب قبل از ماه مبارک رمضان برگردانند و در غیر این صورت ، برخورد قانونی در انتظار خاطیان خواهد بود.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اضافه کرد: تعیین پایه قیمت شیر خام به کمیته های استانی زیر نظر استانداری ها محول و مقرر شده است ضوابط سازمان حمایت در تعیین نرخ فرآورده ها در نظر گرفته شود.

تقوی گفت: البته تنوع در بسته بندی و ضریب چربی شیر و مواد لبنی می تواند در قیمت تمام شده تاثیرگذار باشد اما به استان ها اعلام کرده ایم نوع بسته بندی و ضریب چربی به گونه ای باشد که امکان بازرسی را سلب نکند.

وی افزود: قیمت های رسمی که کمیته های استانی تعیین می کنند در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حمایت درج می شود و این قیمت ها به عنوان قیمت مصوب ملاک عمل بازرسی هاست .

تقوی همچنین گفت: طرح نظارت ویژه بازگشایی مدارس از10 شهریور تا10 مهر در حال اجراست و در آن بر نحوه عرضه کالاهای مورد نیاز مدارس نظارت می شود.

وی افزود: همچنین از10 شهریور تاکنون 17 هزار و500 فقره بازرسی از واحدهای خرد و کلان تولیدی و توزیعی مواد لبنی صورت گرفته که در این باره 546 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از سه میلیارد ریال تشکیل شده است.

تقوی بیشترین تخلف گزارش شده از واحدهای خرد و کلان مواد لبنی را گرانفروشی و درج نکردن قیمت اعلام کرد.

وی گفت: از آغاز طرح نظارت ویژه بازگشایی مدارس نیز تاکنون 257 هزار مورد بازرسی از واحدهای خرد و کلان صورت گرفته است که از این تعداد19 هزار مورد به تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 109 میلیارد ریال منجر شده است.

تقوی افزود: مهم ترین اقلامی که در طرح ویژه بازگشایی مدارس بازرسی می شود ، پوشاک ، ‌کیف و کفش ، دفترچه دانش آموزی ، نوشت افزار و کالاهای نمایشگاه های پاییزه است.

وی افزود: همچنین در این مدت12 هزار مورد گزارش مردمی تخلف از طریق سامانه 124 دریافت و در این باره چهارهزار پرونده تشکیل شده و بیش از1050 مورد گشت مشترک سازمان حمایت با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای مربوط صورت گرفته است.

/3131

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    اول گران میکنند و بعد تاکید میکنند که گران شدن غیر قانونی است مثل همه فیلم هایشان
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    0 0
    همه چيز غير قانوني است الا اختلاس .بيا بابا حراجش كردم خونه دارو بچه دار كيسه رو بردارو بيار هرچي مخواهي بردارو ببر
  • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
    0 0
    حمایت از مصرف کننده هم آخه سازمان میخواد. میتونه جلوی گرونی رو بگیره؟ میتونه کاری کنه خودرو 12 میلیونی وارداتی را 35 میلیون تومن نخریم؟