برخلاف چند جلسه گذشته مجلس، امروز فرصت بیان تذکرات شفاهی نمایندگان فراهم شد.

به گزارش خبرآنلاین، داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت در تذکری گفت: به نظر می​رسد که کمیسیون شوراها هیچ اهتمامی برای بررسی سوالات نمایندگان ندارد. کما اینکه گزارش سه سوالم از وزیر کشور را هنوز به صحن علنی مجلس نداده است. او که پیش از این تذکرات مشابهی داده بود، ادامه داد: آیا این نوع مواجهه با سوالات نمایندگان اقلیت، طرحی برای محدود کردن نظارت اقلیت سیاسی است و می​خواهند مرا به دلیل گرایش سیاسی​ام محدود کنند؟ اگر اینگونه است و من نمی​توانم از اختیارات قانونی​ام استفاده کنم، بگویید تا من نمایندگی را رها کنم و بروم سراغ کار دیگری!

شهاب​الدین صدر نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت در واکنش به این تذکر گفت: خودتان می​دانید که هیات رئیسه مجلس چنین نگاه سیاسی​ای به نمایندگان ندارد. در مورد سوالاتتان هم پیگیری می​کنیم گزارشش به مجلس ارائه شود.​

محمد کاظم دلخوش هم تذکری دربراه عدم اجرای کامل قانون هدافمند کردن یارانه​ها از یکسو و لزوم شفافیت در قبال اختلاس اخیر داشت که طی آن شعری به این مضمون خواند: «گمانم حقه استخراج کردند، هوای میز و تخت و تاج کردند».

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود هم در تذکر دیگری گفت: حقوق یک جانباز به دلیل اینکه در شرایط عصبانیت در بنیاد شهید حرفی زده، طی چهار ماه اخیر قطع شده است. اکنون که هفته دفاع مقدس نزدیک است، به این مشکل رسیدگی کنید.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان و مدیر مسئول حزب مردم سالاری در تذکری با بیان اینکه وزارت کشور محل مربوط به خانه احزاب را از آنها گرفته است، خواستار بررسی این موضوع در آستانه انتخابات شد. او همچنین گفت که باید از کلی گویی در باره اختلاس اخیر و اتهام زنی مسئولان به یکدیگر پرهیز شده و مسئولان دقیقتر حرف بزنند. تذکر دیگر وی به این بود که اگر چه دو سوال از وزیر اقتصاد و امور خارجه دارد اما هر دو این وزرا در سفر خارجی به سر می​برند.

شهاب​الدین صدر هم در پاسخ به وی گفت: در مورد اختلاس سه هزار میلیاردی، هر کسی در هر مقامی که تخلفی کرده باشد، باید محاکمه و مجازات شود تا به افزایش اعتماد مردم به نظام بیانجامد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =