۰ نفر
۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰

رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث از انتشار دانشنامه قرآن و حدیث در صد جلد تا 20 سال آینده خبرداد.

 

ایسنا نوشت: آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، رئیس موسسه دارالحدیث ظهر امروز - ششم مهرماه- در نشستی خبری با خبرنگاران با بیان مطلب بالا افزود: موسوعه المعارف الکتاب و السنه که با عبارت فارسی با عنوان دانشنامه قرآن و حدیث شناخته می‌شود مادر این موسسه است و اصل و اساس این موسسه برای نوشتن این کتاب در سال 1366 به صورت غیررسمی بناگذاشته شده‌است.

وی ادامه داد: از برکات این مجموعه بود که سایر نهادهای این موسسه شکل گرفت؛ این موسسه در سال 1366 به صورت غیررسمی و در سال1374 با پیام مقام معظم رهبری به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: هزینه ابتدایی این موسسه با هزینه 250 تومان از سوی امام خمینی(ره) انجام شد و بعد با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت‌های آستانه حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه راه داده و مجلس نیز از سال قبل بودجه‌ای برای این موسسه تصویب کرده‌است.

ری‌شهری ادامه‌ داد: مجموعه‌ای از پژوهشکده‌ها و دانشکده علوم حدیث در مجموعه این موسسه قرار دارد که دانشکده به دانشگاه قرآن و حدیث تبدیل می‌شود و پژوهشکده علوم و معارف حدیث نیز به پژوهشگاه تبدیل خواهد شد.

وی تاکیدکرد: پژوهشکده کلام اهل‌بیت(ع) و اخلاق و روان‌شناسی از مجموعه‌های جدید این موسسه است و در آینده نزدیک توسعه کمی و کیفی چشمگیری خواهدداشت.

وی افزود: در طول مدت تشکیل دانشکده علوم حدیث رشته‌های مختلفی دایر شده‌است و در آینده نزدیک نیز رشته‌های دیگری به آن افزوده می‌شود.

رئیس موسسه دارالحدیث بیان‌کرد: علوم حدیث، مدرسی معارف اسلامی و رشته فقه، اخلاق و روان‌شناسی هم اکنون در این موسسه در حال اجراست و رشته تبلیغ نیز ایجاد می‌شود که در مجموع 317 دانشجوی حضوری و سه هزار و 227 دانشجوی غیرحضوری مشغول تحصیل در این موسسه هستند.

ری‌شهری با اشاره به دانشنامه قرآن و حدیث بیان‌کرد: این مجموعه در ده جلد به عربی در 5600 صفحه و 16 جلد عربی ـ فارسی در 9450 صفحه و شامل 49 مدخل و 48 بیان موثر تدوین شده و در مجموع 11 هزار و 533 حدیث در این مجموعه وجود دارد که تنها حرف الف و ب آن خاتمه یافته است و پیش‌بینی می‌شود در قریب به صد جلد منتشر شود.

وی با بیان اینکه احیاءکنندگان امر اهل‌بیت(ع) مورد رحمت الهی هستند، تصریح‌کرد: خبرنگاران می‌توانند با اطلاع‌رسانی خود در این امر سهیم باشند و معارف اهل بیت(ع) را به سراسر جهان منتشر کنند.

ری‌شهری بیان‌کرد: یکی از معیارهای سنجش صحت احادیث قرآن است و از جهت دیگر احادیث تفسیر قرآن کریم است بنابراین برای تقویت احادیثی که در اختیار است و داشتن معیار صحت و سقم آن دانشنامه با عنوان قرآن و حدیث منتشر شده و قرآن و اهل‌بیت به عنوان ثقلین عرضه شده‌است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =