مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علت فوت دانشجوی دختر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در وزارت علوم در دست بررسی است.

ساعت 11 صبح دیروز این دانشجو در خوابگاه دچار حادثه شده و بعد از انتقال او به مراکز درمانی فوت می کند علت مرگ او هنوز مشخص نیست اما هم خوابگاهی های او می گویند که علت فوت او گاز گرفتگی در حمام ناشی از ریختن سم برای کشتن حشرات در چاه های خوابگاه شهید مرادی واقع در خیابان رشت بوده است .
مجتبی بذرافشان مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، در مورد فوت «آمنه زنگنه» دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به ایسنا گفته  علت فوت این دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در وزارت علوم تحت بررسی است و به محض اعلام نظر پزشکی قانونی و دریافت کامل گزارش، با کسانی که احتمالا در این زمینه سهل‌انگاری کرده باشند، برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.
وی با ابراز تاسف و همدردی و تسلیت به خانواده این دانشجو و دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اظهار کرد: مسئولین وزارت علوم این موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم مرگ یک دانشجوی کارشناسی ارشد رشته پلیمر دانشگاه امیرکبیر را مایه تاسف دانست و تاکید کرد: اگر وزارت علوم مساله را پیگیری کند موضوع قابل بررسی در کمیسیون نیست، در غیر این صورت کمیسیون به مساله ورود پیدا می‌کند.

نورالله حیدری ضمن تسلیت به خانواده دانشجوی فوت شده در دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیریت دانشگاه امیرکبیر گروهی را مامور بررسی موضوع کرده است، اگر این حادثه ناشی از هر گونه کوتاهی و قصور مجموعه دانشگاه باشد باید با قوت پیگیری شود، باید مشخص شود که این مساله ناشی از غفلت و بی‌مبالاتی نیروی انسانی شاغل در دانشگاه بوده یا این‌که خدای ناکرده خود این دانشجو در حدی مقصر بوده است.

وی افزود: نگهبانی‌ها و مراقبت‌های لازم از دانشجویان به خصوص دختران وظیفه دانشگاه است و شرایط و امکانات خوابگاهی و نظارت بر آنها باید جدی گرفته شود، شرایط خوابگاه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که باعث تلفات جانی دانشجویان شود، مشکلات و حوادث ممکن است درهر جایی اتفاقاتی بیفتد اما در یک مجموعه دانشگاهی بروز چنین اتفاقی سبب ایجاد سوالات، ابهامات و شبهات بسیاری می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش هم‌چنین خاطرنشان کرد: اگرچه انجام هرگونه اقدامی برای دختری که فوت کرده و خانواده‌اش سودی نخواهد داشت اما می‌تواند سبب پیشگیری از بروز چنین حوادثی در آینده شود، ضمن این‌که باید نسبت به دلجویی و همدردی با این خانواده قدم‌هایی برداشته شود.

حیدری درخاتمه با تاکید بر این‌که ابعاد این حادثه نیازمند بررسی بیشتر است، اظهار کرد: وزارت علوم باید در این باب موکدا تاکید کند و اگر کسانی در این حادثه دچار هر نوع خطایی شده‌اند مورد بازخواست و مجازات قرار گیرند.

4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    4 2
    از همه بدتر مرحومه فرزند شهید و تک فرزند بوده کدام مسئول جواب گوی پدرش در اخرت خواهد بود رئیس دانشگاه یا روسای جوان اداره خوابگاهها که سنشان اززیر 30 سال می باشد
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    1 0
    دیگر بس است. به جای جوابگویی به دختر مردم انگ می زنند! از خدا بترسید
  • احمدنیان IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    0 0
    خدا رحمتش کنه من که خودمو جای خانواده محترم ایشان میگذارم خفه میشم از تداعیش.خدا صبر بده مادربدبخش که شوهرشو فدای ما کرده.ودخترش را فدایی ندانم کاری قوانبن سلیقه ای این دانشگاه.آیا این است امانت داری شهدا که با خون خودشان ادمهای دانشگاه را رییس کرده.که فرزند شهید داخل نماز خانه بخوابد وبرای دوش گرفتن به حمام غیر بهداشتی کارگران مرد برود.مرگ بر ما بر این امانتداری شهدا.