ایسنا نوشت:

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با تحقق شبکه ملي اطلاعات و زيرساخت‌هايي که در حال آماده شدن است مي‌توان اينترنت پاک را به جامعه جهاني ارائه کرد.

 

رضا تقي‌پور در نشست سالانه روز رايانه پاک که در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتالي برگزار شد، بر ضرورت توجه به اين موضوع و بحث محتواي سالم در اين محيط تاكيد و اظهار كرد: خوشبختانه فضايي كه طي چند سال اخير در نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال شاهديم نشان داد برخلاف آن‌چه كه تصور مي‌شد، در بحث محتوا بدون دستاورد نيستيم و تاكنون محتواهاي بسياري در اين نمايشگاه معرفي شده است.

 

وي با اشاره به تعريف اينترنت پاك گفت: تعريف ما از اينترنت پاك فقط اسلامي بودن آن نيست بلكه انساني بودن آن است، يعني مباحثي كه انسان را به جايگاه والايي كه دارد، هدايت كند.

 

او با تاكيد بر اينكه توسعه اينترنت پاک بايد در دستور کار قرار بگيرد، ابراز كرد: اينترنت بايد از آسيب‌ها تهي شده و موجب شکوفايي و بالندگي استعدادهاي انساني شود؛ اينترنت نوعي ابزار اقتصادي است اما در شرايط موجود براي کسب و کارهاي نامناسب از آن استفاده مي‌شود.

 

تقي‌پور با بيان اينكه ايده اوليه اينترنت پاک چند ماهي است که مطرح شده و اجراي آن بايد در دستور کار قرار بگيرد گفت: آنچه که امروزه در اينترنت در حال وقوع است، جزو ماهيت اصلي آن نيست و به همين دليل يکي از برنامه‌هاي اصلي اينترنت پاک آن است که پايه اوليه اين شبکه بايد فارغ از کسب و کارهاي کثيف باشد.

 

او ادامه داد: علاوه بر اين، اينترنت فعلي جدا از آسيب‌هايي که به کيان خانواده وارد مي‌کند باعث خدشه‌دار شدن حريم شخصي افراد مي‌شود که در اين راستا بحث امنيت و دفاع از حريم شخصي افراد ديده شده است.

 

تقي‌پور گفت: اکنون اينترنتي که وجود دارد برمبنا و اساس تئوريهاي اومانيستي و ليبراليستي پايه‌گذاري شده كه براي جوامع خطرناک و به بازتعريف نيازمند است؛ در اين راستا طرح اينترنت پاک ارائه شده است.

 

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: غربي‌ها ابزاري ساخته‌اند که مي‌دانند آسيب‌زا و خطرناک است و به همين دليل خودشان امروزه با نگراني‌هايي در اين زمينه مواجه هستند چراکه شکي نيست که تا چند سال ديگر آسيب‌هاي اينترنت براي خانواده‌ها و کودکان و جامعه بشريت نمود بيش‌تري پيدا مي‌کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زوکربرگ IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    31 0
    ما هنوز نفهمیدیم که این اینترنت ملی یا پاک یا حلال یا اسلامی چطور کار خواهد کرد . یعنی دیگه کسی نمیتونه مثلا" سایت رویترز یا سی ان ان و باز کنه ؟ نمیفهمم تکلیف هاستینگ ها چی میشه ؟ سایتها در چه بستری فعالیت میکنند . اصلا شبکه جدید تاسیس میشه یا شبکه موازی ؟ تکلیف شبکه جهانی چی میشه ؟ مگه چنین طرحی ممکنه ؟ خودشونم هنوز نمیدونن چی میخوان بسازن . مخصوصا این آقای وزیر که فک نکنم سواد الکترونیکی و دیجیتالی و شبکه داشته باشه . بهشون میخوره فوق دیپلم الهیات یا ادبیات داشته باشند.خبر آنلاین لطفا جواب این پرسشهارو بپرس از برادران فن اوری اطلاعات !
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    16 0
    اگر کیان خانواده براتون مهم بود وضع اقتصادی و اشتغال در کشور رو بهبود میدادین بعدش همه چی حل بود.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
      10 5
      موافقم 100 درصد
  • مقیمی IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    18 0
    فعلا شما بروید مشکل سرعت اینترنت را درست کنید که مجبور نباشیم برای بازکردن یک صفحه یک جدول سودوکو را کامل حل کنیم باقی مسائل پیشکشتان!
  • بدون نام IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    2 5
    صحبتهای ایشون صرفا کلی گویی بود! چه برنامه هایی دارن؟ ایراد گرفتن که کار مشکلی نیست.
  • بدون نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    13 0
    جناب وزیر می شه بگید چه طور به این جمع بندی رسیدید که جز و کل کردن « اسلامی» و « انسانی» را این طور تبیین کنید؟ یعنی می شه بگید که بلاخره اسلامی بودن اینترنت تسری دارد بر انسانی بودن اش یا انسانی بودن اش بر اسلامی بودن اش؟ یا می شه بگید اصولا این دو چرا با هم متمایز اند.؟ همین که روشن کنید معلوم می شه کمی روی این مقاهیم کار کردید.
  • كوروش كبير IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    17 0
    من با زوكربرگ موافقم . اميدوارم به جايي نرسيم كه مثل كره شمالي همه درها رومون بسته باشه و ندونيم تو دنيا چي ميگذره
  • اصغر IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    20 1
    خیلی خوبه مطمعنا دوستان و رفقا واسه خودشون از اینترنت ناپاک استفاده میکن.دمشون گرم..... خوب چه کاریه هروقت استفاده داریم از اینترت ماسک بزنیم
  • حسین IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    16 0
    لطفا فرق انسانی بودن واسلامی بودن را بگویید.کجای اسلام انسانی نیست؟که شمامیخواهید ارفاق کنید وانسانیش کنید؟
  • Ali IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    13 0
    ایا این انسانیست کهاین همه از مردم زبون بسته بگیرند و الان نزدیک به یک هفته هست که اینترنت جنوب کشور با افت شدید و قطعی مواجه هست بعد هم که پیگیری میکنی جز پر رویی چیزی نمیبینی متاسفم که تعریف انسانیت و اسلامیت شده فقط لق لقه زبان و هیچ کس هم ککش نمیگزه ایا انسانیت میگه که همه سایت ها و پایگاه ها رو فیلتر کنید که به طور مثال توی گوگول بزنی کالسکه از کل نتیج ۷۰ درصد آنها فیلتر باشه مشکل این اقایون این هست که می خوان کل دنیا رو اصلاح کنن اما نمی دونن با این روشها جز این که مردم رو اذیت کنند چیزی نداره براشون ای کاش یه خبرنگانر مرد پیدا میشد و این موضوع رو پیگیری می کرد تا مردم این همه هزینه سر این قضیه نمی کردند  مثل قضیه پیامک که هزینه نمایشگر با پیگیری یه خبرنگار بعد از قبوض مردم حذف شد
  • تمیز IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    12 0
    بخاطر همینه که سایتای سیاسی فیلتر مشوند وسایتهای مستهجن براحتی در دسترسند(ببخشید شما چرا اینقدرشبیه اقای ضرغامی هستی هم ظاهری هم فکری؟)
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    15 0
    ما همیشه تو کشورمون یک قانون هایی میزاریم که باعث میشه همه چیز بد تر هم بشه که بهتر نمیشه مثلا سقف قیمت واردات خودروی خارجی که باعث شد ماشین هایی که همه جای دنیا 20 میلیون هست بشه تو ایران 60 میلیون این قانون اینترنت هم 1-باعث میشه فساد تو مدارس وخیابان کشیده بشه2-همه جای دنیا مسخره مون میکنن3-اینترنت یک شبکه ی جهانی داخلی که نیست شک نکنید باز یک چیز جدید مثل vpnمیاد
  • محمد IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    8 0
    آقاي وزير! لطفا بجاي اينكه اينگونه فكراي خارق العاده و مافوق بشري !!داشته باشيد همگام با دنيا حركت كنيد. اگه ملت و جونا براتون مهم بودن فكري براي كار و مسكنشون ميكردين.من نميدونم هدف شماها چيه و جلويه چيو ميخواين بگيرين!.....
  • استاد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    9 0
    جناب وزیر فیلترینگ و محدودیت بد ترین روش پیشگیری است و این رو ش را فقط مدیران ضعیف انجام می دهد اگه مردشی فرهنگ استفاده از اینتر نت را ببر بالا ...
  • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    8 0
    انسانی ؟ =)) تورو خدا انقدر جوک نگوووو :))
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    4 0
    بخاطر همین انسانی بودنش ماهی 15 هزار تومن برای 3 گیگ پرداخت می کنیم!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 3
    من با نظر اقای وزیر کاملا موافقم اتاق ها چت روم ،وب کم ها وسایر رذایل که هموطنان بدبخت اعم از اقا وخانم از اینترنت به معرض نمایش میگذارند واقعا جای تاسف وگریه دارد لطفا خطوط اینترنت وهمراه را به جد کنترل کرده وجلوی این اعمال غیر اخلاقی گرفته شود