سقف تسهیلات ازدواج افزایش یافت.

شورای پول و اعتبار به ریاست محمود بهمنی رییس کل محترم بانک مرکزی و با حضور کلیه اعضاء روز گذشته با اتخاذ تصمیماتی در خصوص افزایش سقف تسهیلات ازدواج ، کفایت یک ضامن برای دریافت تسهیلات کمتر از 100 میلیون ریال ،اعطای وام قرض الحسنه به زندانیان معسر،‌ افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها‌،‌ تغییر دستورالعمل LC داخلی ، چگونگی هزینه کردن منابع قرض الحسنه و افزایش نرخ سود اوراق مشارکت در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.
بهمنی در خصوص افزایش تسهیلات ازدواج اظهار کرد: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از 25 میلیون ریال برای هر یک از زوج و زوجه به 30 میلیون ریال افزایش یافته و بر این اساس زوجین به میزان 60 میلیون ریال وام ازدواج دریافت خواهند نمود.
رییس شورای پول و اعتبار با اعلام این خبر که بانک ها موظف شدند برای تسهیلات کمتر از 100 میلیون ریال صرفاً یک ضامن از مشتری تقاضا کنند، اضافه کرد: این ضامن الزاماً نباید کارمند باشد و معتبر بودن آن کافی است و اگر بانک ها غیر از این عمل نمایند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.
بهمنی اعطای تسهیلات تا مبلغ 60 میلیون ریال به زندانیان معسر در جرائم غیر عمد برای آزادی آنها را از دیگر مصوبات شورای پول و اعتبار بر شمرد و اضافه کرد: تسهیلات به آزادگان ، جانبازان و خانواده های معظم شهدا نیز با نرخ سود 7 % اعطا خواهد شد.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اظهار داشت: شورا مقرر نمود وام مسکن اعضای هیئت علمی برای خرید مسکن 350 میلیون ریال و برای احداث آن تا 450 میلیون ریال افزایش یابد.
بهمنی با بیان این مطلب که دستورالعملLC داخلی تغییر یافته است، بیان داشت : در دستورالعمل جدید شرایطی حاکم شده است که امکان هرگونه سوء استفاده را سلب می کند. وی در خصوص نحوه ی هزینه کردن منابع قرض الحسنه بیان کرد: بانک ها ، موسسات اعتباری و صندوق های قرض الحسنه استان ها که این سپرده ها را جمع آوری می کنند، می بایست این منابع را در همان استان هزینه نمایند.
 همچنین بر اساس مصوبه شورای و پول و اعتبار نرخ سود علی الحساب اوراق مشارکت شرکت های دولتی ، غیر دولتی و شهرداری ها در مقاطع 3 ماهه پرداخت می گردد و نرخ سود علی الحساب این اوراق17 ٪ نعیین می گردد که اصل و سود اوراق مشارکت فوق صرفاً در سررسید ، تضمین و توسط بانک عامل پرداخت می گردد . همچنین بازخرید اوراق مذکور قبل از سررسید توسط بانک های عامل و متناظر با نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار( متناسب با دوره ماندگاری) خواهد بود و این اوراق می‌تواند قبل از سررسید در بورس یا فرابورس معامله شوند .

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع بوشهری IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    1 0
    مدت یک سال است ازدواج کرده اما هر روز بین راه خانه و بانک در رفت و آمدم . گفته اند دو ضامن کارمند . دو تن از برادرانم را معرفی کرده ام . برادری در بوشهر مشغول به خدمت است و دیگری در تهران . کارمند بوشهری آموزش و پرورش از نامه به بانک خود داری کرد . برادر تهرانی نامه موافقت آموزش و پرورش آنجا آورد بانک بوشضهر نپذیرفت . به خاطر چهار میلیون یک زوج جوان را اینگونه اذیت می کنند . تمام سخنان آقای بهمنی در حد حرفه . روسای شعبات بانک ها گوششان بدهکار نیست
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    فرقی به خال ما نمی کنه. چون بالاخره اونایی که وام می گیرن حداقل باید یک آشنایی مختصر با رییس شعبه داشته باشند. فعلا روابط حاکم است و نه ضوابط. حالا چه با یک ضامن و چه ده تا ضامن.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    درمورد ضامن هيج بانكي اين دستورالعمل را رعايت نمي كند بنده از2بانك درخواست وام 8ميليوني كردم 2ضامن كارمند با نامه كسراقساط وكفايت حقوق وضامن نبودن آنها دربانك ديگر راخواستند
  • هادي A1 ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    تعحب ميكنم. من يه كارمند بانك هستم. تا حال رئيس بانك مركزي نديده بودم كه به مسائل سطح پائيني ازين دست بپردازد. در دوران انقلاب فن آوريهاي پيشرفته، بكار گيري از نيروي انساني فسيل شده( با بيش از45 سال سابقه خدمت) سوال برانگيزه. چنين افرادي الفباي بانكداري مدرن سرشون نميشه و فقط ميتونن امربر خوبي باشن