۰ نفر
۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱

گفت‌وگویی درباره تاسیس شبکه تلویزیونی گردش

سپیده سعیدی: شاید 5 سال از آن روزی که با محمد‌علی اینانلو مصاحبه کردیم می‌گذرد. روزی که او درباره تأسیس شبکه‌ای با عنوان گردش حرف زد و وقتی متوجه تأسیس شبکه‌ای با عنوان گردشگری شدیم در ذهنمان تداعی شد. آقای اینانلو می‌خواستیم با شما درباره تأسیس شبکه‌ای با عنوان گردشگری صحبت کنیم.

 آقای اینانلو می‌خواستیم با شما درباره تأسیس شبکه‌ای با عنوان گردشگری صحبت کنیم.
اتفاقاً همین الان داشتم اوراقی را که در آن این طرح را نوشتم ورق می‌زدم.

 همین طرح؟
این شبکه‌هایی را که الان شاهد تأسیس آن هستیم سالها پیش من چگونگی تأسیس و اداره‌اش را طراحی کردم. اما در حال حاضر درباره شبکه دیگری حرف می‌زنم که می‌خواهم طرح آن را برای 4 نامزد ریاست جمهوری بفرستم.

به چه منظور؟
که هر کدام به ریاست جمهوری رسیدند به اجرای آن که بسیار پولساز و ارز‌آور است فکر کنند.

اما قبل از آن درباره هر دو شبکه توضیح دهید؟
اول بگذارید درباره طرحی که چند سال پیش به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دادم، حرف بزنم.

این طرح را رها کردید؟
نه اما تجربه 30 ساله و جوانی را برای این طرح‌ها گذاشته‌ام که متأسفانه کسی گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌های ما و اجرای این طرح‌ها نداشت. یا شاید هم‌قد من خیلی بلند است و از بعضی از چارچوب‌ها داخل نمی‌روم.

یادم می‌آید که 4یا 5 سال پیش راجع به این شبکه حرف زدید!
سابقه این طرح به شبی بر می‌گردد که با آقای مرعشی که در‌گذشته رئیس سازمان میراث بودند به کویر رفته بودیم. آقای مرعشی در پارک ملی کویر روی پشت بام قصر بهرام از من خواست تا درباره گردشگری و پتانسیل‌های ایران برایش بیشتر توضیح دهم که من زیر‌بار نرفتم.

چرا؟
برای اینکه من همواره فکر می‌کنم گوش شنوایی وجود ندارد و این موضوع را به ایشان هم عرض کردم اما ایشان مصرانه خواست تا درباره گردشگری برایش صحبت کنم. من هم از مدیریت نا‌پایدار در ایران گله کردم و بعد هم به توضیح درباره گردشگری، داشته‌های فرهنگی، طبیعی، صنعت گردشگری در دنیا، در ایران و تاریخ ایران هر آنچه که می‌دانستم به زبان آوردم حتی در‌باره جذب توریست و در‌آمد چند میلیارد دلاری هم بحث کردم.

نتیجه؟
آقای مرعشی از من راه چاره خواست.

شما به ایشان راه و چاره را نشان دادید؟
بله به ایشان 3 برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت نشان دادم و درباره 3 اصل اصلاح زیرساخت‌ها، تبلیغات و بازاریابی نیز هر آنچه تجربه‌ام بود ارائه کردم.

تأسیس شبکه نیز در این میان قرار داشت؟
بله مفصل توضیح دادم که شبکه ماهواره‌ای داشته باشیم که 24 ساعته باشد و در 3 شیفت هم تولید کنیم.

طرحتان را مکتوب ارائه دادید؟
بله و حتی به تصویب ایشان هم رسید اما باز هم در آن دوره به انتخابات بر‌‌خوردیم و تیم مرعشی جایش را به تیم اسفندیار رحیم‌مشایی داد.

تیم بعدی در این باره با شما حرف نزد.
چرا من و اسماعیل میر‌فخرایی با 3 نماینده از میراث به گپ و گفت نشستیم.

خب!
اما نتیجه‌ای حاصل نشد و‌ تر‌جیح دادم که خودم طرح ایجاد شبکه ماهواره‌ای صنعت جهانگردی ایران را با عنوان شیوا و فارسی «گردش» به 4 نامزد انتخابات تحویل دهم که در آن حرف‌های زیادی در این خصوص زده‌ام.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =