مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 02 آبان 1390

2 جنایت در پرونده آدمکش حسود
روزنامه ایران نوشت: محمد 53 ساله شامگاه شنبه 16 مهر امسال در بخش «خشت» شهرستان کازرون هدف موتورسواران ناشناس قرار گرفت و کشته شد.
یکی از شاهدان حادثه در نخستین تحقیقات به بازپرس «کشکولی»  و تیم بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی شهرستان کازرون گفت: مقتول از افراد معتمد و سرشناس محل بود و به خوشنامی و خوشرویی شهرت داشت. دقایقی قبل نیز پس از نماز مغرب و عشا از مسجد راهی خانه شده بودیم که ناگهان مردان مسلح نقابدار سوار بر موتوسیکلت به سوی ما آمده و محمد را صدا کردند. مقتول که آنها را شناخته بود، به احوالپرسی پرداخت، اما ناگهان یکی از جنایتکاران او را به رگبار بست و هر دو سوار بر موتوسیکلت گریختند. 
کارآگاهان در تحقیقات ویژه جنایی، حدود 48 ساعت بعد منوچهر 20 ساله و برادرزاده‌اش فرشید 18 ساله را همراه سه تن دیگر به عنوان مظنون دستگیر کردند.
سرانجام منوچهر در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: «مقتول از بستگان نزدیکم بود که به خوشنامی شهرت داشت. همیشه هم با نصیحت‌هایش من و جوانان محل را به انجام کارهای نیک دعوت می‌کرد. با این حال همیشه به او حسادت می‌کردم. دو سال قبل هم برادرم از سوی اشرار محل به قتل رسیده بود، به همین خاطر مقتول بعد از او به عنوان بزرگ خاندان ما محسوب می‌شد و همین موضوع حسادتم را بیشتر کرده بود. بنابراین چند روز قبل با کمک برادرزاده‌ام نقشه قتل او را طراحی کردیم. روز حادثه نیز مقتول را مقابل خانه‌اش هدف قرار دادیم.»
عامل جنایت در ادامه بازجویی‌ها راز قتل دیگری را نیز فاش کرد. «سال گذشته سوار بر موتوسیکلت از مقابل یک نانوایی در شهرستان کازرون عبور می‌کردم که ناگهان بین من و مرد نانوا و کارگرانش درگیری رخ داد. همان موقع از آنها کینه به دل گرفتم و چند روز بعد نیز همراه شوهر خواهرم نانوای 20 ساله را با شلیک گلوله به قتل رساندم. چندی قبل هم به دلیل کینه شدید، دوستم را هنگامی که سوار خودروی «پژو» یکی از دوستانش بود، هدف شلیک قرار دادم که هر دو سرنشین مجروح شدند.»
 
 معاونت درمان، نوزاد گرونگه داشته شده را به خانه رساند
روزنامه ایران نوشت: یکی از چهارقلوهای تازه متولد شده تهرانی که به خاطر ناتوانی پدر در تسویه کامل صورتحساب 100 میلیون تومانی در بیمارستان گرو نگه داشته شده بود، به دنبال انتشار گزارشی دراین باره و با دستور ویژه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ترخیص و راهی خانه شد.
این چهارقلوها سحرگاه دوم شهریور امسال در حالی که 6 ماهه بودند، در یکی از بیمارستان‌های خصوصی شمال غرب تهران به دنیا آمدند اما به دلیل نارس بودن، با دستور پزشک متخصص در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان (آن.ای.سی.یو) بستری شدند . ولی 3 روز بعد یکی از پسرها – امیرعلی – به دلیل خونریزی شدید ریه فوت کرد. چند روز بعد نیز یکی از دخترها- یاسمن- به دلیل مننژیت و عفونت شدید تحت عمل جراحی قرار گرفت که با تلاش پزشکان زنده ماند و اما او نیز همانند خواهر و برادر دیگرش - «یاسمین» و «یاسین» - همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان تحت مراقبت‌ قرار گرفت. سرانجام چند روز قبل وقتی یاسمن و یاسین آماده ترخیص شدند مسئولان حسابداری صورت‌حساب 109 میلیون تومانی را به پدر بچه‌ها دادند که وی شوکه شد. چرا که متوجه شده بود هزینه‌ها سه برابر رقم قبلی پیش‌بینی شده است. ضمن این‌که او حدود 15 میلیون تومان نیز بابت زایمان همسرش، جراحی یکی از بچه‌ها و هزینه‌های دارویی پرداخته بود. با این وجود رئیس بیمارستان اعلام کرد بابت هزینه‌های هر کودک حدود 25 درصد تخفیف ـ در مجموع حدود 24 میلیون تومان ـ در نظر گرفته شود.
بدین‌ترتیب پدر چهارقلوها با پرداخت 60 میلیون تومان دو فرزندش را ترخیص کرد. اما مسئولان حسابداری شرط ترخیص سومین نوزاد را پرداخت 30 میلیون تومان باقیمانده صورت‌حساب اعلام کردند.
دیروز به دنبال انتشار گزارش این ماجرا در صفحه حوادث مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با صدور دستورات ویژه تیمی از کارشناسان را مسئول رسیدگی به موضوع کردند.دکتر مسعود یاوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خبرنگار ما گفت: به محض انتشار این گزارش در روزنامه ، کارشناسان این معاونت راهی بیمارستان مورد‌نظر شدند. آنها پس از بررسی‌های لازم دستور ترخیص نوزاد را صادر کردند.
 
آفریقایی ها، دلارهای سیاه می‌فروختند
روزنامه جام‌جم نوشت: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از دستگیری 11 مرد آفریقایی که اعضای باند فروش دلارهای سیاه بودند، خبر داد و گفت: این متهمان با فروختن دلارهای تقلبی، میلیون‌ها تومان از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.
سردار محمود صادقی، افزود: چندی پیش 3 تبعه آفریقایی برای تمدید روادید خود به اداره گذرنامه تهران مراجعه کرده بودند که ماموران به آنها ظنین شدند. پلیس در بازرسی از اموال این افراد دلارهایی را کشف کرد که همگی تقلبی بودند. صادقی افزود: متهمان در بازجویی‌ پلیسی اعتراف کردند که تحت پوشش جهانگرد وارد ایران شده‌اند و اعضای یک باند حرفه‌ای هستند که با فروش دلارهای تقلبی از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

شناسایی سوژه‌ها مقابل بانک و صرافی‌ها
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی تصریح کرد: با تحقیق از اعضای این باند معلوم شد آنها پس از آن‌که افراد را در مقابل بانک و صرافی‌ها شناسایی می‌کردند و با ادعای این‌که دلارهای سیاه را از یک کشور آفریقایی به تهران آورده و به مبلغ پایین‌تری از بازار می‌فروشند، اعتماد خریداران ارز را جلب می‌کردند.
وی افزود: در ملاقات بعدی، مردان آفریقایی کلاهبردار با بطری‌های شوینده‌ای که همراه خود می‌آوردند، نمونه‌ای از دلارهای سیاه شده را به آن آغشته کرده و دلار واقعی را به آنها تحویل می‌دادند وبعد از آن‌که با خریداران معامله می‌کردند، به آنها می‌گفتند دلارهای بسته‌بندی شده را نباید تا 2 روز با استفاده از مواد، پاک‌ کنند و باید منتظر بمانند در ملاقات بعدی با دریافت یک بطری محلول شوینده دیگر دلارهای سیاه را به دلارهای واقعی تبدیل کنند.
سردار صادقی اضافه کرد: مردان کلاهبردار حتی برای فروختن بطری محلول شوینده دلارها، از هر خریدار 10 میلیون تومان پول دریافت کرده و متواری می‌شدند. خریداران دلارها نیز وقتی دیگر خبری از فروشنده‌های آفریقایی به دست نمی‌آوردند، خود اقدام به شستشوی دلارها کرده و پی به قلابی بودن آنها می‌بردند.
 
  
دستگیری دزدها در یک قدمی سرقت 150 کیلو طلا
روزنامه جام‌جم نوشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی‌های مشهد که منجر به کشته شدن یک طلافروش در جریان سرقت‌ها شده بود، تحقیقات شبانه‌روزی پلیس برای دستگیری سارقان نقابدار مسلح آغاز شد تا این که طی چند روز گذشته ماموران در پی 3 عملیات جداگانه 3 سارق و 2 طلافروش که خریداران اموال مسروقه بودند را دستگیر کردند.
در حالی که تحقیقات از اعضای این باند مخوف ادامه داشت، آنها روز گذشته اعتراف کردند که قصد داشته‌اند در آخرین اقدام خود یک طلافروشی را مورد سرقت قرار دهند و پس از دزدیدن 150 کیلو طلا از کشور متواری شوند.
سردار امیری‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: از سال 83 ابتدا سرقت انواع خودرو و موتورسیکلت از سوی آنها شروع شد. آنها با سرقت این وسایل نقلیه از سال گذشته نقشه سرقت‌های مسلحانه طلافروشی‌های مشهد را عملی کردند. سارقان با شناسایی منازل و مغازه‌های طلافروشی با پوشش زنانه به عنوان کارگر خدماتی یا مامور قلابی اداره برق به مکان‌های مربوطه می‌رفتند.
امیری‌مقدم افزود: سارقان با ورود به این منازل، طلافروش‌ها و خانواده‌هایشان را به گروگان می‌گرفتند. بعد چند بمب دست‌ساز را درون اتاق‌های منازل قرار می‌دادند و ادعا می‌کردند، این بمب‌ها از راه دور کنترل می‌شود و با این ترفند و تهدید آنها به مرگ، طلاهای موجود درون گاوصندوق را سرقت می‌کردند و در چند مورد نیز این نقشه‌ها را در مغازه‌های طلافروشی‌ عملی کرده و طلا سرقت می‌کردند. سارقان در جریان هر سرقت با چهره‌ای گریم شده ظاهر می‌شدند و همیشه کفش‌های پلیسی به پا داشتند تا با حضور ماموران انتظامی در محل‌های سرقت رد کفش‌های آنها شناسایی نشوند. متهمان در 14 مورد سرقت از طلافروشی‌ها موفق به سرقت شدند، در 2 مورد ناموفق عمل کردند و پول‌های یک موسسه مالی را نیز دزدیدند.
 
 
100شاکی مقابل 23 تبهکار خشن
روزنامه جام‌جم نوشت: از چندی پیش شکایت‌های فراوان مردمی در ارتباط با سرقت‌های همراه با ضرب و جرح مردم از سوی قضات دادسرای جنایی تهران به پلیس آگاهی تهران ارجاع شده بود. بررسی و تحقیق از مالباختگان معلوم می‌کرد ‌اعضای یک باند از مجرمان خشن پس از حمله به مردم با ایجاد رعب و وحشت اموال آنها را سرقت می‌کنند.
با افزایش این شکایت‌ها چند تیم ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات گسترده‌ای را در این ارتباط آغاز کردند و سرانجام با استفاده از دوربین‌های شهری از جمله دوربین‌های بانک‌ها رد پای چند متهم سابقه‌دار در این سرقت‌ها شناسایی شد. با به دست آمدن این اطلاعات، ‌قاضی امیرآبادی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران دستور ویژه‌ای را صادر کرد و تیم‌های عملیاتی 23 عضو این باند را دستگیر کردند. در پی این اعترافات در مرحله بعدی تیم‌های اطلاعاتی پلیس آگاهی مخفیگاه اعضای این باند را در اسلامشهر و شهریار شناسایی و در چند عملیات همزمان که در نیمه‌شب اجرا شد 23 عضو این باند یکی پس از دیگری دستگیر و یکی از تبهکاران که با حمله به پلیس یکی از آنها را مجروح کرده بود و قصد فرار داشت، هدف اصابت گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در ارتباط با آخرین پیگیری‌ها از پرونده اعضای این باند تبهکاری گفت: برخی از مالباختگان خانم‌هایی هستند که هنگام سرقت کیف روی زمین کشیده شده و یا این که با چاقوی مجرمان مجروح شده‌اند.  تاکنون متهمان به میلیون‌ها تومان سرقت پول، طلا و تلفن همراه اعتراف کرده‌اند و در یک فقره از سرقت‌ها نیز به یک خودروی حامل پول یک شرکت تجاری حمله کرده و پول‌ها را به سرقت برده‌اند.
 47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =