۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱

کتاب «ننه پنبه» نوشته مریم پوریامین که تلاش‌های یک پسر بچه برای رسیدن به هدفش را نشان می‌دهد به زودی توسط انتشارات سوره مهر چاپ می‌شود. <BR>

به گزارش خبرآنلاین، پوریامین درباره موضوع داستان این کتاب گفت: شخصیت اصلی نوجوانی است به نام محمدحسن است که تلاش دارد گاوی را که درد زایمان دارد، کمک کرده و گوساله متولد شده را از مرگ حتمی نجات بدهد. محمد حسن که خودش در موقع تولد، مادر خود را از دست داده، با تلاش فراوانی که انجام می‌دهد در نهایت، مشارکت اجتماعی اهل ده را جلب کرده تا گوساله سالم به دنیا آمده و گاو هم بتواند به زندگی خود ادامه دهد.

 

پوریامین هدفش از نگارش کتاب را بیان عاطفه و مهربانی در عصر حاضر عنوان کرد و افزود: در دنیای اخیر با تمام شلوغی‌های احاطه شده در زندگی، عاطفه، مهربانی و مشارکت به نوعی کمرنگ شده‌است که سعی کردم در داستان، به نوعی این مفاهیم به مخاطب گوشزد و انتقال داده شود.

وی گفت: این کتاب در واقع با سبک جدیدی به نگارش درآمده است که قابل لمس بودن شخصیت‌ها در نهایت منجر به هم‌ذات پنداری خوانندگان با شخصیت‌ها می‌شود. روند قصه، پر از کش و قوس‌هایی است که این فراز و فرودهای داستانی در نهایت منجر به جذابیت‌های داستانی می‌شود.

پوریا‌مین در پایان بزرگترین معضل در ادبیات داستانی کودک را عدم بومی پذیری قصه‌ها دانست و گفت: تکیه بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های انسانی ایرانی می‌تواند کمک شایانی به نویسندگان داستانی ما خصوصا در حوزه کوک و نوجوان بکند.


 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =