راجر مور یکی از بازیگران نقش جیمز باند از شان کانری اولین بازیگر این نقش گله کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سِر راجر مور که همیشه در نظرسنجی‌های بریتانیا درمورد محبوب‌ترین جیمز باند تاریخ از سر شان کانری شکست می‌خورد، در گفت‌وگو با مجله ورسیتی دانشگاه کمبریج گفت وقتی «این اسکاتلندی» حرف می‌زند، متوجه نمی‌شود او چه می‌گوید.

مور که شوخی‌های گزنده‌اش به اندازه بازی کردن نقش جیمز باند برایش شهرت داشته، در پاسخ به سئوالی درمورد کانری بازیگر اسکاتلندی گفت: «شان بازیگر خوبی است، حیف که وقتی حرف می‌زند اصلا نمی‌فهمم چه می‌گوید.»
 
مور 84 ساله است و هفت بار در فاصله سال‌های 1973 تا 1985 نقش جیمز باند یا همان مامور 007 را بازی کرد. او همچنین از دیدن «ذره‌ای آرامش» احساس ناامیدی کرده است.
 
امور «ذره‌ای آرامش» را که در آن کریگ نقش جیمز باند را بازی می‌کند، «یک تبلیغ تجاری طولانی تکه‌تکه» توصیف کرد.
 

شون کانری (راست) و راجر مور
 
مور در جریان سخنرانی گردهمایی دانشجویان کمبریج این سخنان را گفت، سخنانی که در مجله دانشگاه نیز چاپ شدند.
 
او جانی دپ را بازیگر معاصر محبوبش معرفی کرد اما افزود: «کاش اسمش را عوض می‌کرد و اسمی می‌گذاشت که در یاد من بماند.»
 
مور فعالیت بازیگری خود را از سال 1944 و پس از ورود به دانشگاه کمبریج آغاز کرد. او در این دانشگاه به گروه تئاتر هنرهای کمبریج پیوست.
 
او در خاتمه به دانشجویان گفت: «کاش نقش لارنس عربستان را بازی کرده بودم. دوست داشتم مرا به اندازه پیتر اوتول بااستعداد ببینند.»
 
 
راجر مور در فیلم‌های «زندگی کن و بگذار بمیرد» (1973)، «مردی با تپانچه طلایی» (1974)، «جاسوسه‌ای که دوستم داشت» (1977)، «مون‌ریکر» (1979)، «فقط به خاطر چشمان تو» (1981)، «اختاپوس» (1983) و «چشم‌انداز یک قتل» (1985) نقش جیمز باند را بازی کرد.
 
«فرار از آتن» و سریال جاسوسی «سینت» از دیگر نقش آفرینی‌های مهم راجر مور هستند.
 
شان کانری که کارنامه پربارتری از راجر مور دارد در فیلم‌های «دکتر نو» (1962)، «از روسیه با عشق» (1963)، «گلدفینگر» (1964)، «تندربال» (1965) و «شما فقط دو بار زندگی می‌کنید» (1967) نقش جیمز باند را بازی کرد. او پس از شش سال دوباره در سال 1971 نقش مامور 007 را در «الماس‌ها ابدی‌اند» بازی کرد و آخرین بار سال 1983 در «هرگز نگو هرگز» در نقش این مامور مخفی ظاهر شد.
 
کانری که برای فیلم «تسخیرناپذیران» برنده اسکار نقش مکمل شده در فیلم‌های مشهوری چون «مارنی» (آلفرد هیچکاک)، «مردی که می‌خواست سلطان باشد» (جان هیوستن)، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» (استیون اسپیلبرگ)، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» (سیدنی لومت) و «نام گل سرخ» (ژان ژاک آنو) بازی کرده است.
 
تلگراف / 31 اکتبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =