سردار م کمالی شرایط معافیت تحصیلی را اعلام کرد و گفت که مشمولان غایب حق ادامه تحصیل ندارند و مرحله اخطار به مشمولان غایب از طریق کلانتری‌ها و دستگیری افرادی که با توجه به اخطار اولیه خود را معرفی نکرده‌اند، شروع شده است.

به گزارش خبرآنلاین ،جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره شرایط جدید خدمت سربازی، گفت: بنا به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت مقام‌معظم رهبری، داماد (همسر فرزند) یا یکی از بستگان درجه یک جانبازان قطع نخاعی فاقد فرزند ذکور سالم بنا به تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتخاب و معرفی جانباز به عنوان «همیار» از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.
سردار موسی کمالی در این باره گفت: با توجه به مشکلاتی که جانبازان قطع نخاعی با آن مواجه هستند این پیشنهاد برای کمک به آنان ارائه شده است و بنیاد شهید ‌باید افراد واجد شرایط را بنا به انتخاب جانباز به سازمان وظیفه عمومی معرفی کند.


معافیت‌های تحصیلی دانشجویان در مقاطع مختلف اعلام شد
وی درباره ادامه تحصیل مشمولان اظهارداشت: مدت معافیت تحصیلی دانشجویان برای مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای ناپیوسته سه سال، کارشناسی پیوسته شش سال و کارشناسی ارشد و دکترای پیوسته هشت سال و دکترای تخصصی پنج سال است و دانشجویان باید طوری برنامه‌ریزی کنند که در این مدت تحصیل خود را به اتمام برسانند.
به گفته کمالی، در مواقعی نیز دانشگاه‌ها می‌توانند با تشکیل کمیسیون موارد خاص حداکثر دو ترم بر مدت ذکر شده به دانشجویان اجازه ادامه تحصیل بدهند و پس از این مدت دانشگاه‌ها حق ثبت‌نام از دانشجویان را ندارند و باید آنان را برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان وظیفه عمومی معرفی کنند.
وی ادامه داد: در موارد استثنایی سازمان وظیفه عمومی می‌تواند با تشکیل کمیسیونی وضعیت دانشجویان را بررسی و برای افرادی که به دلیل مشکلات، موفق به اتمام تحصیل خود نشده‌اند اما در مدت محدود قادر به اتمام تحصیل خواهند بود با حفظ وضعیت غیبت به مدت یک یا دو ترم اجازه ادامه تحصیل صادر کند.

 45232


 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =