فیلم خون آشامی «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 1» جمعه در اولین روز اکران در آمریکای شمالی 72 میلیون دلار به دست آورد.

به گزارش خبرآنلاین، انتظار می‌رود تازه‌ترین فیلم مجموعه سینمایی موفق «گرگ و میش» تا پایان روز یکشنبه حدود 140 میلیون دلار بفروشد.

فروش روز اول «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 1» کمی کمتر از «ماه نو» دومین فیلم این مجموعه بود که سال 2009 در اولین روز نمایش 72.7 میلیون دلار فروخت.

در مقابل، «سپیده‌دم - قسمت 1» با 30.3 میلیون دلار فروش در نیمه‌شب اول اکران بالاتر از «خسوف» سومین فیلم مجموعه ایستاد.
    
«ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش 4: سپیده‌دم» را بیل کاندون بر اساس چهارمین و آخرین قسمت مجموعه کتاب‌های «گرگ و میش» نوشته استفنی مایر کارگردانی کرده و بازیگران اصلی سه فیلم قبلی شامل کریستن استیوارت، رابرت پاتینسن و تایلر لاتنر نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند.

این بار فرزند بلا و ادوارد که هنوز به دنیا نیامده مورد تهدید دسته گرگ‌ها و گروهی از خون آشام‌ها قرار دارد.

سه فیلم اول این مجموعه شامل «گرگ و میش»، «ماه نو» و «خسوف» بیش از 1.8 میلیارد دلار در دنیا فروش داشتند. تاکنون بیش از 116 میلیون نسخه از چهار جلد «گرگ و میش» به فروش رسیده و این کتاب‌ها به 38 زبان ترجمه شده‌اند.

«ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم - قسمت 2» 16 نوامبر 2012 به سینماها می‌آید.
فیلم انیمیشین «خوش قدم دو» تولید برادران وارنر به عنوان نزدیک‌ترین رقیب «سپیده‌دم - قسمت 1» روز جمعه 5.9 میلیون دلار به دست آورد.

فیلم اکشن «فناناپذیران» با بازی هنری کاویل، میکی رورک و جان هرت که هفته پیش در صدر جدول فروش قرار گرفت، با 3.8 میلیون دلار سوم شد.

کمدی «جک و جیل» با بازی آدام سندلر با 3.5 میلیون دلار و فیلم انیمیشن «گربه چکمه‌پوش» با صدای آنتونیو باندراس با 3.4 میلیون دلار دیگر فیلم‌های پرفروش روز جمعه بودند.

ورایتی / 19 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =