شاید کمی غیرقابل باور باشد که ازدواج دوم مردان به همان اندازه که مخالف سفت و سخت دارد، موافق هم دارد.

انتشار خبر قانون ازدواج دوباره مردان باید ریشه کن شود که دیروز منتشر شد، واکنش های دو طرفه ای میان کاربران خبرآنلاین داشت.

یکی از مخالفان ازدواج دوم که به فمنیست بودن متهم شده، در مخالفت با ازدواج دوم و البته موافقت با گوینده این نظر، نوشته : "اون زمانا که چندتا زن می گرفتن بخاطر این بودکه عملاً خانمهای خونه هیچ کاری انجام نمی دادن حتی برای شیر دادن به بچه دایه می گرفتن و کلی کنیز و خدمتکار و برده و... داشتن شوهرانشون هم هی زن می گرفتن، ولی حالا چی یک زن بچه میاره تربیت می کنه بیرون خونه کار می کنه، دو دستی حقوقشو به شوهرش میده ، نه بخاطر شیر دادن به بچه از شوهرش طلب پول می کنه نه بخاطر کار در خونه شوهرش پول می گیره در صورتیکه تو اسلام گفته شده برای همه این کارا زن می تونه از شوهرش پول بگیره. خلاصه تموم عشق و محبت و سلامتی اش و جوانی اش رو به پای شوهر و خانوادش میریزه. حالا نباید انتظار وفا داری از شوهرش داشته باشه ؟"

اما موافقان بحث شرعی بودن ازدواج دوم را به میان کشیده اند. کاربری نوشته است: "من مرد هستم به قرآن اعتقاد کامل دارم. شما از خدا و رسولش بیشتر می فهمین؟ شما زنها دست و پای مردها رو بستین. خصلت مردها تنوع طلبی هست. گسترش نسل و خانواده هست. حالا هرجور راحتین .مردها که کارشون رو میکنن. فشار شما زنها فقط باعث میشه حلال خدارو حروم کنن. به نظرم صورت مساله رو گم کردین ازدواج یه قرارداده که در اون مرد کارفرما و زن پیمانکاره.حقوق پیمانکار هم به صورت مهریه و نفقه دیده شده. به پیمانکار ربطی نداره که کارفرما می خواد چند تا پیمانکار دیگه رو استخدام کنه. راضی نیستی ازدواج نکن..."

کاربری هم البته یک هشدار جدی تر داده است: "ازدواج دوباره پیش کشتون، ازدواج یک باره نیز به علت مشکلات اقتصادی داره ریشه کن میشه."

برای دیدن نظرات بیشتر، و یا اظهار نظر درباره این خبر و نظرات کاربران دیگر اینجا را کلیک کنید.

نکته: نظراتی که منتشر شده اند و یا در این خبر دیده اید، هیچ کدام نظر و عقیده خبرآنلاین نیست. خبرآنلاین درباره آنها موضعی ندارد و تنها نظرات مخاطبانش را منتشر می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 148
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CH ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    141 4
    کاربری هم البته یک هشدار جدی تر داده است: "ازدواج دوباره پیش کشتون، ازدواج یک باره نیز به علت مشکلات اقتصادی داره ریشه کن میشه." نظر جالبی بود !
  • سیاوش CH ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    55 18
    تا حدودی حرف کاربر موفق و تاحدودی حرف کاربر مخالف درست و منطقی بود ! ولی اگه قرار به گرفتن زن دوم باشه باید قبل از ازدواج با همسر اول بهش بگید که می خوای بیش از یه زن داشته باشید ! و بعد تصمیم گیری با همسرتون خواهد بود
    • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      27 62
      همه لذتش به اینه که بهش نگی تا وقتی فهمید جز جیگر بزن حالا تو میگی باهاش مشورت کنیم بعد بریم بگیریم باور کنین من دوتا صیغه ای دارم یه دائم هیچکدومشونم از اون یکی خبر نداره هر کدوم تو یه شهر زندگی می کنن البته به واسطه نوع شغلمه هان نه فکر کنین هوس بازم!
    • بدون نام DE ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      7 10
      آفرین به سیاوش. این منطقی ترین حرفی بود که شنیدم. و آفرین به جواب بی نام. این صادقانه ترین و بی رودربایستی ترین جوابی بود که شنیدم. به جز جمله ی آخرش.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 2
      کلاً نقش انسان به عنوان یک موجود ناطق، عاقل با احساس های پنجگانه یادش رفته...
    • melika CA ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      23 0
      ای اقایی که گفتی سه تا داری و افتخار هم می کنی .حالم از مردایی مثل شما به هم می خوره .اینا یک مقداری به مشکلات روانی برمی گرده.
  • saba IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    51 21
    اسلام به شرطی به مرد اجازه ازدواج دوم داده که بتونه عدالت رو بین همسرانش به خوبی رعایت کنه آیا مردای این دوره زمونه میتونن حتی ذره ای عدالت بین دو همسر خود بر قرار بکنن ؟چون این امر محاله و زن اول هم این رو بخوبی میدونه دیگه به ازدواج دوم مرد رضایت نمیده و وقتی رضایت نده ازدواج مرد شرعا درست نیست.
    • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      25 14
      شرعا رضایت زن ملاک نیست برای ازدواج دوم اما از نظر شرعی عدالت مهمه اگه عدالت رو رعایت کنه و زنش راضی نباشه حلالشه. ربطی به رضایت زن نداره اما خوشم میاد این یارو روابط زناشویی رو فقط به چشم قرار داد نگاه کرده!!! مرد حسابی قرار دادکاملا قابل فسخه. مفادش هم مورد قبول طرفینه موقع امضا که اگه قبول نداشته باشن امضا نمی کنن. تا اینجا حرفت درست. اما در مورد فسخ ازدواج یا طلاق فکر کنم خونده باشی که نظر اسلام چیه؟!!! پس خیلی با یه قرار داد معمولی فرق داره. بحث پیمانکار و کارفرما هم نیست. الان زن هم کارفرماست هم پیمانکار. مرد هم هم پیمانکاره هم کارفرما. مرد موظف به حفاظت و حراست از حریم خانواده است. موظف به ارائه ی خدمات اقتصادیه. موظف به ... . همونطور که وظایفی هم برا زن هست! کلا نقش محبت یادت رفته
  • بیکران IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    58 12
    دوست عزیزی که ازقرآن صحبت می کنید آگاه باشید که قرآن هم تمایلی به چند همسری نداره چرا که بعدازبیان شرط اجرای عدالت برای چندهمسری میفرماید:ولن تستطیعوا ان تعدلو بین نسائکم/وهرگز نخواهید توانست بین همسرانتان عدالت برقرار کنید
    • مستقل IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      26 15
      یعنی میخوای بگی که پیامبر و امامان ما که چندین همسر داشتند نتوانستند عدالت را بین آنان برقرار کنند؟
    • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      14 2
      فرمایش این دوست عزیز درسته.اونایی که میگن خدا در قران گفته بیشتر از یک زن بگیرید همین الان ایه رو اینجا بزارن تا ما هم ببینیم.مشکل از فهم ماست عزیزان.چرا ما از همه چیز سو استفاده میکنیم.قانونی که قران برای چند همسری گذاشته فقط یک اجازه برای این چنین کاریه نه اینکه اجباری باشه برای ازدواج جندگانه.چرا خودمون رو به نفهمی میزنیم؟؟اینکه خدا اجازه ی یک کاری رو داده دلیل بر این نیست که ما باید بریم اون کارو بکنیم.مطمئنا خدا این اجازه رو قرار داده تا در شرایط خاص ازش استفاده بشه نه اینکه هرکس تا شلوارش دو تا شد فیلش یاد هندستون کنه. به خدا اگه یه کم در مورد موضوعات فکر کنیم به جایی بر نمیخوره.خدا دوس نداره اون دنیا مغزای آکبند ازمون تحویل بگیره.خدا مغزو داده واسه فکر کردن و فهمیدن.کمی فکر کنیم.
  • habib IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    23 25
    در دین اسلام تعدد زوجین در نظر گرفته شده ولی اصل عدالت هم در نظر گرفته شده ، در ضمن خداوند آرامش را در داشتن همسر قرار داده، حالا بعضی زرنگی میکنند و تجدید فراش میکنند خداوند هم این آرامش را چند کاسه میکند
  • امیر IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    7 7
    انقد که این جامعه متناقضه. اگه همه یه جور نظر میدادن، باید تعجب می کردیم، نه حالا!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      4 3
      بابا چه ربطی داره انتظار داری همه در یه حد بفهمند یا نفهمند؟
  • مریم IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    46 23
    خوش به حال مردها هرجور بخوان زندگی می کنن خودشونم کاملا توجیه می کنن ......
    • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      17 13
      موافقم
    • melika CA ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      12 1
      توجیه کردنشون اصل قضیه رو منتفی نمی کنه.تو این دنیا هممون ازادیم تا درست یا نادرست انجام بدیم .ادمهای ظالم قبرشون تاریک و تنگه.وفشار قبرشون زیاده .اون دنیا هم جای خود داره . خدا تو این دنیا به هر کسی پولی داده یا زن و مردش قرار داده .اون دنیا بازخواستش می کنه که خب در قبال این جنسیت یا پول و زیبایی تو چه کرده ای.و وای به حال ادمهای سوءاستفاده گر
  • مستقل IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    29 58
    من نمیدونم وقتی خدا ازدواج های چند باره را برای مردان جایز شمرده این مخالفت ها با ازدواج مجدد مردان آیا گناه و رودررویی با قانون الهی نیست؟؟؟!!من سه تا زن دیگه میخوام خدا
    • یه نفر IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      23 4
      خدا قوت ؟چرا 3 تا برو صیغه کن هرچی دلت میخاد
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      23 7
      واقعاً شما همه چیزهایی رو که خدا حلال و حرام کرده عمل کردی ؟ مونده همین که بری سراغ حال خودت به اسم جائز خدا؟
    • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      19 13
      خجالت هم خوب چیزیه
  • یک زن IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    69 17
    آقایون همین الانش هم تو اداره زندگی 1همسرو1بچه گیرکردن! بعد همسردوم روچطور بعلاوه میکنن باهمسراول؟ تفسیراکثریت هم همسردوم بصورت صیغه است .اون هم بنظرم استفاده جنسی اززن دومه . باید ازآقایون ÷رسید حاضرن خواهر و دختر و اقوامشون بعنوان همسر دوم بامردی ازدواج کنن؟ چه موقت چه دائم؟ اگر راضی هستید که هیچ اما عمرا مردهای ایرانی راضی باشن . موضوع اینه که مرگ برای ماخوب نیست برای دیگری باشه بهتره!
    • مستقل IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      24 43
      اگه خدا جایز شمرده و اگه خواهر یا دختر خود ما هم راضی باشه هیچ اشکالی نداره که زن دوم کسی بشود
  • آزاده IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    63 19
    چرا که نه به مردا که بد نمی گذره مردی رو تو تعداد بیشتر زناشون می دونن انگار هنوز عهد بوق بگین شما به کدوم قسمت اسلام و قرآن خوب عمل کردین که حالا در مورد تعدد زوجین کاملا قرآن شناس شدین؟
    • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      10 6
      همه ی ما چه زن چه مرد.دقیقا دروغ نمی گیم که می گیم غیبت نمی کنیم که می کنیم ......اونوقت به این آیه که می رسیم می شه اصل استفاده ابزاری
  • مسعود IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    27 29
    حالا هی قانون بزارن و هی حرف بزنن مطمئن باشین کسی که بخواد اینکارو انجام بده میده نظر منو و شما هم هیچ تاثیری نداره چون که توی کل دنیا داره این اتفاق به شکلهای مختلف میفته پس الکی حرص نخورین قانونی باشه بهتره
    • حقیقت گو IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      16 14
      ببخشید میشه دقیقا منظورتون رو از "شکل های مختلف" که داره توی دنیا اجرا میشه و ما هم باید به اون "شکل های مختلف" مورد نظر شما وجهه ی قانونی بدیم روشن و واضح بفرمایید ما هم بدونیم؟؟؟!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      6 6
      مسعود خان خیلی چیزها داره تو دنیا وهمین کشورمااتفاق میفته چه ما بخوایم وچه نخوایم . پس باید همش رو قانونی کنیم؟
  • محمد حسین US ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    60 28
    می دونم که نظرم رو نمی ذارید امامن میگم چطور یک زن با چنتا مرد رابطه داشته باشه انواع اسم براش میذارید اما یک مرد می تونه با چنتا زن وصلت کنه اینا درهرصورتی که با شه شهوت پرستیه
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    81 33
    من یک مرد هستم آقایونی که موافق ازدواج دوم آقایون هستن آیا حاضرند این حق را به زنهاشونم بدن؟؟؟؟هیچ فرقی بین زن و مرد نیست.انسان هرچیزکه برا خودش میپسنده باید برا دیگرانم بپسنده.بحث اینکه میخوان این قضیه رو شرعی نشون بئن فقط خودگولزنی.همین کاراست که باعث خیانت در بین خانوما میشه.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      63 43
      کلیدی که 4 تا قفل باز کنه شاه کلیده اما قفلی که با 4 کلید باز شه خرابه
    • فرشته IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      16 9
      اینهمه قفل تو زندگیت هست همه رو باز کردی فقط مونده این یکی!!:)))واقعا که ...ی!!! عجب دزدی:)))
    • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      15 7
      آقای بدون نام چه ربطی داره آقای گودرزی به خانم شقایق قفل و کلید مثل انسان دارای شعور و احساس نیستن پس این قیاس حضرتعالی مع الفارغه جدا این آقایونی که موافق هستن چرا اصلن احساس زنها رو در نظر نمیگیرن مگر میشه زنی قبول کنه کسی رو که دوست داره بره یه زن دیگه بگیره ( البته میشه به شرطی که مغز خر خورده باشه )
  • بدون نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    39 15
    اون موقع که پیامبر چند تا زن داشت بعد از رحلت حضرت خدیجه بود حضرا علی هم بعد از شهادت حضرت فاطمه زن گرفتند یعنی به زن احترام و ارزش قائل بودند در ضمن ازدواج های بعدی هم از سر سیاست دینی بود یعنی اگر عزیزان مطالعه بفرمایند برای اشاعه دین با اقوام غیر مسلمان وصلت می کردند تا بهتر دین را معرفی کنند یا با زنانی ازدواج می کردند که در جنگها همسرانشان که با دشمنان اسلام جنگیدیند و کشته شدند ازدواج می کرندن تا خرجی انان را بدهند حالا اقایانی که می گن باید ازدواج کنیم چند نفر رو مسلمون می خوان بکنن یا نماز اول وقت رو به اناها یاد بدهند نه اصلا خودشون نماز اول وقت رو که ستون دین و کلید بهشت است رو بجا می اورند شما یه خونه به اسم زنت بزن و ماهی600000تومن به زنت بده بروهرچندتا زن می خوای بگیرمی تونی ؟؟؟
  • مخالف IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    99 23
    آقاي تنوع طلب آيا حاضري دامادي مثل خودت داشته باشي . البته به نظر من بهتر است به جاي واژه نا مانوس تنوع طلب از واژه وزين هرزه استفاده گردد .!
    • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      22 4
      یک بار هم فکر کن که مادر و خواهر خودت با این جریان روبرو بشوند. دوست داری ببینی چطوری می شکنند؟ و عزت نفس و تمام هویت فردی و اجتماعی شون به خاطر هوای و هوس یک مرد خدشه دار می شه ؟
  • متاسف IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    69 29
    واقعا متاسفم که عقلتونو اکبند میبرید زیر خاک، یعنی هنوزم ادمایی پیدا میشن که فرق دوغ و دوشابو نمیفهمن؟ هنوزم همون مردای عصر حجرید ، جز شکم و زیر شکم چیز دیگه ای نمیفهمید مرد کارفرما و زن پیمانکاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما تو خانواده شما و دین شما ارزش زن همینه، بیپاره مادر و خواهرت که اندازه برده که حداقل جزو اموال بعضی (...) مثل تو هستن،هم ارزش ندارن، حداقل اموالو باید حفظ کرد، پیمانکارو چی؟؟؟ لابد پیمانکار واسه اینکه ترکه کثیفی مثل تو پراکنده بشه؟؟؟؟ کاش یه بلا به این مملکت نازل بشه،فقط نابودی محض حقمونه
    • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      9 23
      چرا فکر میکنی از خدا بیشتر میفهمی؟ احکام قرآن که دچار مقتضیات زمان نمیشه که شما هی میگید عصر حجر عصر امروز خدا بنده شو وقتی خلق کرده میدونه چند مرده حلاجه برای همین راه رو برای اون باز گذاشته تو نمیخواد کاسه داغ تر از آش بشی
    • فرهاد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      29 12
      اونی که گفته مرد کارفرما و زن پیمانکاره، حتما بچه هاشونم بیل و کلنگ و .... هستن واقعا برای یه همچین آدمی که اینقدر سطح فکرش پایینه باید تاسف خورد.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    40 27
    آقا این هوا و هوس که هی میگین توی آدم وجود داره خودتونو گول نزنید پس تا وقتی هست باید بهش جواب داد نه با یکی نه با صدتا همون بیستا خوبه
    • مه پاره شب IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
      4 2
      گمنام عزیز تو خود خانمها هم هست. زنهای دوم و صیغه ای ها که ملکه و فرشته نیستند. از همین زنها هستند. اما واقع بین هستند نه تحت تاثیر تبلیغات
  • حمدی- IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    53 20
    اینا چیزی جز هوس نیست اگه هنر دارید به زت خودتون محبت کنید امروزه گرفتن یک زن شده دردسر چون مشکلات زیادی داره چه برسه به دومی.اینم بگم که تو جامعه میبینیم که روابط غیر مشروع رواج پیدا کرده
    • SABA IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      29 5
      آخه بدبختی اینه اکثر کسایی که می خوان حتما زن دوم هم داشته باشن به نون شب محتاجند برای زن اولی سالی یه بار هم نمی تونن یه جفت کفش بخرن .بعد هی از شریعت و اسلام حرف میزنن در حالی که اگه دو تا مسئله در مورد شرعیات به غیر از همین ازدواج دوم بپرسی بلد نیستند. من سر حرف اولم هستم خدا در صورت رعایت عدالت زن دوم رو مجاز کرده که حتی باید نگاه محبت آمیز مرد به زنانش هم باید با عدالت باشد. اگه تو این هفت میلیارد نفر آدم کره زمین یه همچین مردی پیدا شد هر چی خواستین بگین
    • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      14 2
      آفرین این شد حرف حساب
  • مستقل IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    12 12
    زنان برای تامین آرامش روح و روان مردان آفریده شده اند حالا هر چی بیشتر آرامش مردان بیشتر(البته فقط زن خوب)
  • MAHDI IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    11 0
    خدا رو شکر ما هنوز اسیر نه شده ایم........
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    12 3
    بابا شما کجای کارین.من مجرد یکی هم ندارم.و از دنیای شما متاهل ها خبر ندارم حتی از خوشیهاش. جلو ما مجردا از این بحثا نکنین . من زن می خوااااااااام
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    14 10
    یک داستانی هست میگه مردا اون دنیا سه دسته میشن دسته اول اونهایی که زن نگرفتن و خیلی خوش گذشته بهشون تو این دنیا میرن جهنم دسته دوم اونهایی که یک زن گرفتن بدون توضیح میرن بهشت و دسته سوم هم اونهایی که بیش از یک زن گرفتن میرن طویله
  • javab IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    12 17
    چرا دنبال علت نمیگردین ، وقتی تعداد دختران در جامعه 8 برابر پسر هاست ، اگه قرار بر گرفتن یک زن بود بقیه دخترها چیکار کنند، باید مشکلشان یه طوری حل شود. حالا میخواد با ازدواج مجدد یا راه حل دیگه هی
    • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      12 6
      همینطور آمار از خودت در می کنی؟؟؟ 8 براااابر؟؟؟ برو خدا شفات بده
    • melika CA ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      11 0
      شما فقط انسان با انصافی باش نمی خواد امار شناس باشی.اینروزا کسی دلش به کسی نسوخته .راست می گی برو با زشت و فقیرش ازدواج کن که حداقل شش تا بچه داشته باشه تا اینطوری که پولت زیادی کرده با یک تیر چند نشون بزنی و در ان واحد سرپرست چندتا باشی.به فرموده ی امام حسن ع انصاف یعنی انچه رو برای خود می پسندی برای دیگری نیز بپسند و برعکس .البته منظورم جنبه ی بد قضیه نیست .منظورم درک طرف مقابله.منو بگو که به جای یادگرفتن زبان که برام از نون شب واجبتره .مجبور م با همین زبان مادری به بعضیها زبان انسانیت یاد بدم
  • مهرداد NL ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    19 12
    با این حرفا کاری ندارم.ولی وقتی برای خانوما نمیشه برای آقایونم نباید باشه.عادلانه نیست.البته باید به اعتدال کلی در همه موارد باشه نه فقط این مورد
  • مرد مرد IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    22 19
    ازدواج مجدد حتی با دختر جوان هیچ گونه مشکل شرعی ندارد و کاملا حلال است.
    • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      7 4
      از این نظری که دادی معلومه که خیلی مردی البتهاگه مردی رو به سه چیزبدونیم صدای کلفت ریش و سیبیل و .............
  • موافق قانون IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 3
    بهتراست يكبارديگر متن كامل اين قانون را چاپ نمائي تا بيشتر اين اختلافها از بين برود چون برخي از متن اين قانون بصورت كامل بي اطلاع هستند
  • پرواز IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    16 3
    فعلا که جوونای بیگناه مملکتمون تو گرفتن یکیش موندند!!! یه فکری به حال اونا بکنید
  • esi US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    24 21
    مخالفین و موافقین تعدد زوجات رای بدن ببینیم نظر کلی مردم در این مورد چیه ؟ ..... مثبت موافق ..... منفی مخالف ....
    • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      5 2
      با اسی موافقم . عباس
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    19 7
    معادله خیلی ساده است. نیازی به این همه لفاظی نیست. 1. یک زن برای یک مرد زیاد است و نصف زن کم است. (یک زن از سرش زیاد است و زن موقت برایش کم است) 2. هر کس هر کاری می کند باید طاقت دیدن آن را از طرف مقابلش هم داشته باشد. (کم نیستند زنانی که امروزه خیانت را در لایه های زندگی شوهرشان می آورند) 3. اگر کسی از همسرش ناراضی است می تواند طلاق بدهد و زن دیگری بگیرد؛ این که هم خر را می خواهم هم خرما نشان دهنده سالم نبودن فرد از نظر روانی است. 4. مرد موظف به پرداخت هزینه های زندگی زن به طور کامل است؛ علاوه بر دستمزدی که برای خدماتش در خانه انجام می دهد. کدام یک از آقایان امروزه توانایی پرداخت این را دارند؟ بگذریم که معاش خانواده امروزه از کارکردن زن و مرد تامین می شود. ( این از نگاه مذهبی اش)
  • عبدالله IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    8 8
    مدیر محترم سایت خبر آنلاین نظر مردی که در متن خبر نوشته اید بار ارزشی ضد دینی دارد و به تعمد نوشته شده است و عباراتی مثل (برین آیاتی را از قرآن حذف کنید) یا عبارت پایانی آن نیز (دینتو عوض کن) کاملاً نشان میدهد که نویسنده فاقد تعهد دینی است. حتی عباراتی مانند تنوع طلبی مردان، کارفرمایی مردان و پیمانکاری زنان و ... کاملاً مغایر با نص صریح قران مبنی بر الزام به رعایت عدالت بین زنان و در غیر این صورت عدم تأهل مجدد یباشد. احتمال میرود که این نظر را به اشتباه در متن خبر کار کرده اید، زیرا هر مدیر خبری میفهمد که این جملات بظاهر جالب با قصد انزجار از دین نوشته شده است.
  • زرى IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    24 14
    اين مشكلاات ما البته برميگرده به دوران مردسالاری قدیم این آقایان توی قرآنو گشتن هرجا یه چیزی به نفع خودشون دیدن آوردن بیرون وهرازچندگاه در موردش بحث میکنن بذارین دلشونو به همین خوش کنن باحلوا حلوا گفتن که دهان شیرین نمیشود امروز زنان ما بیدارند!
    • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      14 16
      بیدار باشین ببینم میخواین چیکار کنین فکر کردین میتونید جلوی اراده مردی رو بگیرین خواب دیدین
    • melika CA ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
      8 0
      زری جون باهت کاملا موافقم
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    15 14
    در جواب آقایی که گفتن این حقو به زنها هم میدین بهترین جواب : کلیدی که 4 تا قفل باز کنه شاه کلیده اما قفلی که با 4 کلید باز شه خرابه
    • رویا IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      11 6
      مردهای که موافق ازدواج چندباره هستند.فقط هوس بازن.اگه این حق رو به خواهر ومادر وزن ودختر خودشون هم میدن بعد میشه گفت به عدالت معتقدند.
    • بدون نام DE ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      10 4
      این حرف تکراری و بسیار شنیده شده ای که شما میگی مستلزم اینه که حتمن مرد رو کلید و زن رو قفل بدونیم!!! ولی ما مرد رو انسان و زن رو هم انسان میدونیم. هر دو صاحب عواطف احساسات ادراکات و همچنین غرایز! فراموش نکنید ، هر دو.
    • بدون نام DE ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      10 5
      من به رویا و سایر افرادی که استدلالشان را بر پایه این سوال میگذارند که آیا حاضرید خواهر و مادر خودتان .... توصیه میکنم که زیاد به این استدلال تکیه نکنید. مردانی که زن را وسیله ی لذت جنسی می دانند و مثل یک انسان صاحب حق نگاهش نمیکنند برای خواهر و مادر خودشان نیز مرتبه ای بیش از این قایل نیستند و بعید نیست آن ها را به چهار درهم به اولین مردی که بنظر آدم سالمی برسه بفروشند! حالا نه به این شوری! ولی وقتی در انتخاب همسر دختران و خواهرانشان حق اصلی را برای خودشان محفوظ میکنند و تصمیم میگیرند در واقع پیرو همین طرز تفکرشان است.
  • mahdi IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 1
    افرين سياوش
  • افتخاری IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    11 14
    ببخشید .اتفاقا"هیج وجه تشابهی بین زن ومرد نیست نه از نظر پوست،خون،استخوان،فکر،احساس،و...... پس اینقدر زن و مرد را با هم مقایسه نکنید. پس وقتی اینقدر اختلاف بین این دو موجود وجود دارد حتما"میبایست از لحاظ زندگی هم فرقی بین انها باشد. من شدیدا"با صحبت قفل و کلید دوستمان موافق هستم.
  • سید IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    20 30
    والا من که یه زن دارم یه صیغه ای هم گرفتم ولی با اطلاع زنم صیغه کردم...عدالتم رعایت کردم...سنت جدم رو بجا اوردم و از این بابت مسرورم به بقیه مردهام توصیه میکنم با رعایت انصاف تجدید فراش کنن
    • سیدعلی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      16 2
      بنده اون صیغه ای شو هم ندارم. اگر امثال شما نبودن شاید ما هم تا الان ازداوج کردن بودیم و سنت جدمونو بجا می اوردیم.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      9 3
      سلام خوشا به حال شما که اینقدر با اطمینان می تونید بگید که در یک موردی عدالت رو رعایت کردید! دوم اینکه بهتره هر کاری می کنید به صرف اینکه معصومی هم آن کار را انجام داده خودتون رو با ایشون مقایسه نکنید... کار داریم تا کار... نیت داریم تا نیت... بهتره هر کس مرتبه خودش رو رعایت کنه... سوم اینکه بقیه دستورات معصومین رو هم رعایت می کنید؟
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    10 8
    این دو جنس به هیچ وجه مثل هم نیستن که هی شما میشینن مقایسه میکنید میگین مثل هم هستن این خود فریبی زنهاست که سالهاست در تمام جهان گفته میشه ولی هیچ واقعیتی نداره و میتونید به عینه در تمام جهان ببینید در کشورهای غربی که زن کالای جنسیه در کنار تمام اجناس برای تبلیغات یه زن زیبا و عریان میزارن که محصولشون بهتر فروش بره
  • حسین IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    30 6
    بابا زن چی هست که بری 2 تاش کنی یکیش هم مایه شره مگه مغز خر خوردیم مصیبت و 2 تاش کنیم همین یکیشم حاضریم برگردونیم به باباش بگیم غلط کردیم!!
    • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      13 4
      من معذرت میخوام که دختره از همه جا بیخبر، تو خونه نشسته بدون احتیاج به کسی. اونوقت ی آدم بی همه چیز برای رفع نیازش اومده اون دختر رو بدبخت کرده، حالا میگه غلط کردیم!!!!!!! میشه این تفسیر کنی؟؟؟؟ معلومه غلط کردی. خیلی خیلی بیجا کردی مایه بدبختی که این حرفو بزنی.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    13 7
    خدایی حرف حقو اون دوستی که مثال قفل و کلیدو زده بیان کرده اون جمله کل بحثو کامل کرده
  • nadarthrani IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    9 3
    سلام اقا این چرت و پرت ها چیه که میگید (مخصوصا در این ایام ) و علی الخصوص با توجه به شرایط فعلی در جامعه از صبح تا شب فعال می دویی تازه باز هم نقطه صفر هستی اگر منفی نشده باشی این افراد که از این قبیل حرفها میزنند چه مخالف چه موافق اینها همه شکم سیرند و دنباله یه مقاصد خاص خاص هستند
  • محمد US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    25 2
    بنظر من همه و همه اینا واسه اینه که ما تو جامعه امروزیمون نیاز به آزاد سازی ارتباطات و رفتارهای جنسی داریم. پسر و دختری که چشم و گوش بسته عاشق هم میشن و فقط از نظر جاذبه های جنسی به سمت هم کشیده میشن و ازدواج میکنن ، معلومه که از هم دل زده میشن و کارشون به طلاق میکشه. از طرفی هم بدلیل نارضایتی جنسی کار آقای خونه و یا حتی خانوم خونه به خیانت کشیده میشه. پس ما تو ازدواجامون فقط یه هدف رو دنبال میکنیم و اونم ارضای نیاز جنسیه در صورتی که ازدواج ابعاد دیگه هم داره. داشتن 2 یا چند زن بیشتر تنها دلیلش عدم رضایت جنسی از همسر اوله بنظر من. پایدار باشید.
  • افشین IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    18 2
    من بیچاره با داشتن 34 سال سن هنوز در حسرت گرفتن یه دونه موندم اگه کسی حاضره برام دست بالا بزنه بسم الله
  • میلاد AE ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    21 26
    من موافق گرفتن زن دوم هستم اگه بنیه مالی رو داشته باشم حتماً اینکارو میکنم.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    22 3
    منم موافق نظر کاربر هشدار دهندتونم.فساد جنسی تو ایران داره بیداد میکنه یکی از بزرگترین دلایلش اینکه شرایط ازدواج فراهم نیست
  • حمید IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    21 5
    واقعا به عنوان یک مرد از اظهارنظرکارفرما و پیمانکارمتاسف شدم،اقای محترم شما که دوست داری باافراد مختلف قرارداد ببندی ایا حاضری با زنی که بخاطر بی پولی و داشتن بچه و برای بدست اوردن روزی حلال روزی 14 ساعت کارهای سخت و طاقت فرسا انجام میده و اخر سر300 تومن اخر ماه میگیره ازدواج موقت انجام بدی و خرج ماهیانه اونها رو هم بدی؟؟؟عمرا شما که با اون دیدگاه نظاره گر هستی فقط دنبال هوا و هوس خودت هستی اما از اخر و عاقبت این هوا و هوس بترس.بله در اسلام داشتن زوجهای متعددبرای مرد حلال شمرده شده اما بهتر است نیم نگاهی به زندگی ائمه داشته باشیم تا درک درستی از این مطلب بدست اوریم.
  • و آنگاه که هر کسی خود را مرجع می پندارد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    2 6
    با سلام خدمت همه ی دوستان محترم که خود را مرجعی بس دانشمند و اعلم می پندارند. 1. خداوند عزوجل عقا داده و البته تعقل در دین نیکو و سفارش شده است. 2. پیامبر گرامی اسلام (ص) کتابی از وحی برای ما به یادگار نهادند و البته مطالعه و تامل در آن شایسته ی هر مسلمانی ست. 3. علاوه بر قرآن حکیم، اهل بیت نیز برای ما یادگاری از آن حضرت هستند. 4. و اما سنت نیز یکی دیگر از راهنماها می باشد. من مرجع نیستم اما شنیده ها حاکی از این است که: 1. گناه دلیل بر ابطال نمی شود، یعنی اگر زنی بی اجازه شوهر کاری انجام داد که در شرعیت لزوم به اجازه شوهر شرط شده باشد، در عین حال زن که گناه کرده اما رابطه زن و شوهری باطل نمی گردد. و همچنین است اگر مَرد. 2. انسان در عین آدم (اشرف مخلوقات) بودن، جسم و خصوصیاتی حیوانی داراست...
  • و آنگاه که هر کسی خود را مرجع می پندارد IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    1 2
    ادامه : ...و از این رو برخی از امورش مانند سایر حیوانات ولی با آدابی خاص می باشد. لذا باید واقع بین بود و به انسان به صورت کامل و جامع باید نگریست. حتی به معصومین چرا که آنها تنها گناه نمی کردند ولی رفع نیازهایشان همانند ما بود. 3. و در آخر خداوند متعال خالق ما و کل جهان می باشد، پس از ما به ما عالم تر است و فرمایشاتش دقیق تر، علمی تر، و جهان شمول است. لذا این راه، راه سعادت برای همه نه فقط مردان، یا زنان، یا انسان هایی با ویژگی های خاص، بلکه برای همه می باشد. ----------------------------- عرایض کوتاه می کنم و نتیجه گیری را به صاحب نظران وا می نهم. امید است که حضرت پروردگار راهنمای ما در همه عرصه ها بوده و مابقی زمان جهل و گمراهی را با فرستادن انسان کامل و هادی و راهنما، بر ما ببخشاید. آمین
  • م IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    21 20
    به نظر من، اون آقایی که اینقدر طرفدار دو زنه بودنه و به قرآن و اسلام ارجاع می ده، نه طعم عشق رو چشیده ، نه تا حالا از هیچ زنی خیری دیده. بنده خدا عقده ای شده ! وگرنه تو این زمونه یکیش هم زیاده
  • sadegh IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    16 16
    سلام 1- امروزه ما در كشورمون بيش از 2 ميليون دهتر بالاي 30 سال داريم 2- مرگ و مير آقايان بيشتر از خانمها است 3- زنهايي كه سرپرست از دست داده اند بيشتر به يك سايه بالاسر نياز دارند تا ... اگر اسلام حمكي رو براي بهتر زندگي مردن گذاشته و يك عده از اون سو استفاده كردند بايد چيكار كرد صورت مسئله رو پاك كرد ؟؟؟ توجه داشته باشيد وضعيت نابسامان خانمها يكي از دلايل اصلي براي تحريك كردان متاهل براي اين امر ميباشد
  • مهری IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    13 21
    این مردا فکر می کنن هرجور دلشون می خواد می توونن زندگی کنن، خیلی هاشون حسرت یه زندگی درست حسابی به دلشون مونده .... ما زنها خیلی خوشبخت تریم! این حرفهای مردها هم اداست! چون خیانت هم که می کنند، بلافاصله خیانت می بینند، حالا گیریم که از زن اول نه، از صیغه دوم یا .... هزارم. بهرحال وقتی دل می شکنند، دلشون می شکنه... حقیقت اینه!
    • لقمان IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      20 6
      پیداست دلتون بدجوری شکسته و دچار بی مهری شدین!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    21 3
    عزیزان مشکل جوانها رو حل کنید همان یک زن و یک مرد همه رو به سعادت خواهد رساند
  • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    23 1
    آره خداییش. من جوون 27 و 28 ساله نمی تونم ازدواج کنم. و دائم درگیر اینم که دچار انحراف نشم. و همه ما می دونیم که کنترل نفس تا 30 سالگی چه پدری از مردا در میاره!. از نظر روحی و عاطفی هم وضع بدتر هست. ازدواج دوم و سوم پیشکش.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    25 2
    برای آن دوستی که گفته قرآن توصیه به چند همسرس نموده: سوره نسا آیه 3. پس آنکس از زنان را به نکاح خود ارید که مر شما را نیکو و مناسب عدالت است، دو یا سه یا چهار(نه بیشتر) و اگر بترسید که چون زنان متعدد گیرید راه عدالت نپیموده و به آنها ستم کنید پس تنها یک زن اختیار کرده و یا چنانچه کنیزی دارید به آن اکتفا کنید که این نزدیکتر به عدالت و ترک ستمکاری است. لذا این دوست عزیز متوجه می شود که حتی در قرآن بسیار نسبت به چند همسری پرهیز داده شده که برقراری عدالت میان چند همسر کاری بسیار مشکل و مثل راه رفتن بر لبه تیغ است و کوچکترین لغزش ما را در گروه ستمکاران قرار خواهد داد. در نگاه قرآن زن وسیله خوشگذرانی مرد نیست.
  • علی رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    9 27
    من موافق تعدد زوجات در هر شرایطی نیستم ولی از بس ماهواره ها و حتی صدا و سیما تو گوش ما خوندن،فکر می کنیم اگر مرد زن دوم گرفت به زن اولش خیانت کرده! بله غربی ها برای خودشون قانون وضع کردن که نمی ذارن مرد زن دوم بگیره ولی قرار نیست ما قوانین خودمون رو که این موردش رو خدا توی قرآنش اجازه داده زیر پا بذاریم. توی کشورهای دیگه مثل عراق حتی خود زنها برای شوهراشون زن دوم پیدا میکنن وهیچ احساس خیانتی هم نمی کنن!پس این حس خیانتی که خانومها میگن القای فرهنگ بیگانه و ساخته ذهن خودشونه.البته اسلام شرایط سختی برای مردهای دو زنه و رعایت مساوات بینشون وضع کرده. بعدشم مگه چندتا مرد 2زنه داریم که اینقدر سرشون دعواست؟میدونید چندصد هزار پسر مجرد هست(یکیش من) که به خاطر مشکلات یه دونه زن هم ندارن؟!
  • علی رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    15 6
    نباید در هر شرایطی مردها زن دوم بگیرن، بلکه در شرایط خاص والبته ناگفته نمونه که اگر زن بتونه مردداری کنه مردش به فکر زن دیگه نمی افته و اکثرش تقصیر زنهاست هرچند میگن به خاطر هوا وهوس مرده ولی زنها خودشون به خاطر توقعات بالا و ذله کردن مردها باعث میشن مردا برن زن دوم بگیرن. از طرفی با این حرفا توقع دخترا رو بالا میبرن تا پسرها نتونن راحت ازدواج کنن وبالطبع دخترا هم مجرد میمونن وفساد توی جامعه زیاد میشه.این دعواها زرگریه و سر لاحاف ملاس و برای خراب کردن جووناس وگرنه مگه چند تا مرد 2زنه داریم؟ آقایون خانوما به فکر ما جوونا باشین زن دوم پیشکشتون
  • خسرو IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    40 5
    پدر خوده من دوتا زن داره من که چیزی جز بدبختی و مصیبت تو ازدواج دوم نمیبینم . واقعیت اینکه زنه دوم باعث از بین رفتن بنیان خانواده میشه
  • مريم IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    20 12
    در مورد آن شخصي كه بحث شاه كليد را كرد عرض كنم گويا با شاه كليدهاي مختلفي سرو كار داشته است
    • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      12 15
      بهتر شما مراقب خودت باشی چندتا کلید روت امتجان نشه کلید به کلید نمیخوره
  • یک مرد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    38 21
    یعنی اونی رو که گفته مرد کارفرماست و زن پیمانکاره باید از پا آویزون کرد یا اصلا یه کار بهتر، فرستادش جنگل زندگی کنه. فک کرده اینجا کجاست؟ جنگل؟ بابا غارنشینا هم بیشتر از این شعور داشتن!
    • سينا CH ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      9 6
      آره والا همچين نوشته قرداد كه انگار داره به جاي زن برده ميگيره فكر نكنم كسي به جز معصوم ها عدالت بين دوزن رو برقرار كنه پس بيخيال ازدواج بشين
  • syavash IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    21 17
    آقا یا خانوم مستقل لطفا افراد عادی را با پیامبران و امامان معصوم مقایسه نکنید. خیلی ار آقایون از چند همسری بودن پیامبرا سوء استفاده کردن. پیامبران و امامان ما با اون همسران دیگشون رابطه جنسی نداشتن و فقط به خاطر دادن خرجی اونها و آشناکردن اونابا اسلامبوده نه چیز دیگری.
    • مستقل IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      10 11
      وقتی اطلاعات تاریخی نداری لطفا اظهار نظر نفرمایید.بسیاری از امامان ما از اکثر زوجه های خود دارای فرزند میباشند.که اکثریت هم به صورت همزمان دارای چند زوجه بوده اند
    • عليرضا جابري IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      6 17
      من نياز جنسي را كه حق همه ي مردها براي ازدواج دوم در قالب شرع مقدس است است را كاملا" عاقلانه ميدانم البته اين حق را براي خانم ها قايل نيستم ضمنا" معتقدم بايد ازدواج دوم را راحتر كرد چراكه كساني كه وضيعت مالي خوبي دارند بايد افراد بيشتري را در زير قيومت خود داشته باشند وايضا" انسان بايد در18 سالگي ازدواج كند من خودم دنبال يك كيس مناسب هستم من نيز 18 ساله هستم.
  • پدرام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    7 7
    بحث ازدواج دوم با بحث ازدواج موقت یکی نیست. چون ازدواج موقت با یک نفر، چندهمسری به حساب نمیاید. ازدواج موقت یک امکان و تبصره هست که به قانون اضافه میشه. بود و نبودش برای کسایی که مردی وفادار و متعهد میخواهند فرقی نمیکنه. اگر کسی به مردی اعتماد نداره، نبودن امکان ازدواج موقت و یا امکان ازدواج دوم به دردش نمیخوره و همون بهتر که اصلا با مردی که بهش اعتماد نداره ازدواج نکنه. البته جامعه و مسئولان نیز باید استقلال مالی و اجتماعی زنان را تضمین کنند تا زنی مجبور نشه به قول معروف "بسوزه و بسازه". البته اینی که من گفتم بیشتر به درد قشر متوسط شهری و قشر مرفه شهری میخوره.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    36 15
    مطمئن باشيد كه هيچ زني موافق ازدواج مجدد همسرش نمي باشد و خود مي دانيم كه اداي حق الناس بسيار بيشتر از حق الله سفارش شده است پس اين دسته مردان بوالهوسي ميخواهند به مقاصد شوم خود برسند
    • مستقل IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      12 23
      ببخشید وقتی چیزی در شرع جایز شمرده شده است دیگر جنبه حق الناس پیدا نمیکند
    • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      17 7
      پاسخ به مستقل: حکم شرع بر اساس زمان تغییر می کنه و این حکم هم مال 1400سال پیشه
  • مرجان IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    57 21
    همین آقایونی که از چندهمسری حمایت می کنن اگر چند همسری برای خانم ها مشروع بود بازم اینقدر با آرامش و خوشحالی درباره زن دوم صحبت می کردن؟
    • روشن بین IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      12 4
      به جای اینکه اینجوری به هموطن خودتان بی احترامی کنید و عقاید خود را تحمیل کنید، تمام چیزهایی را که از آن ناراضی هستید را موقع ازدواج توافق کنید و به قباله ازدواج اضافه کنید. بیش از حد روی این قوانین که بسیار کلی گویی دارند و پر از تبصره هستند حساب باز نکنید. اگر فکر میکنید که در طول زندگی تان ممکن است کمک قضایی لازم داشته باشید، بدون هیچ تعارفی شرایط خود را در قباله ازدواج ثبت کنید.
    • مرجان IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 2
      ممنون دوست عزیز اما ارتباط این توصیه ها را با نظری که نوشته ام درک نمی کنم.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
      0 0
      نمیدونم چرا نظر زیر نظر شما درج شده؟
  • محسن IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    10 10
    ازدواج دوم یا چند همسری و ازدواج موقت در اسلام پیش بینی شده اما نه برای هوی و هوس وضعیت فعلی کشورمان را هم نباید ملاک قرار داد اینها برای سرپناه دادن به زنان بی شوهری است که در جامعه مانده اند وهمچنین برای مردانی که مشکلات خاصی دارند و از ازدواج اول هم راضی هستند مثلا همسرشان باردار نمی شود و....... بنابراین نباید با مسائل عاطفی و احساسی برخورد کرد.
  • كيوان IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    17 7
    مردها اين دوره آنقدر به قول معروف زن ذليل شده اند كه ديگر به اين موضوع فكر نميكنند بله وقتي از همسر خود راضي باشي ديگه فكر انسان به اين موضوعات كشيده نمي شود و بگذار صواب را ديگران ببرند
  • yas IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    41 20
    به خدا خجالت آوره. اين بحث ها هم بي فايده س. اگه آقايون با وجود ازدواج اول و با توجه به تعهداتي كه در زمان عقد در قبال همسر اولشان داشته اند، باز هم در پي ازدواج دوم باشند بي شك يا دچار اختلال رواني هستند يا دچار عقده جنسي و يا به نوعي آلوده به هوي و هوس مي باشند. بهتر است اين بحث ه را به اتمام برسانيد
  • علیرضا بدبخت IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    18 15
    زن بنده ناساز است و بدلیل مهریه بالا قصد اذیت کردن دارد و راضی به طلاق هم نیست. و در سال همیشه خانه پدری است و زبانی همیشه اعلام می کند من طلاق نمی خواهم و هیچگونه تفاهم و عشق و علاقه بین ما وجود ندارد.با ازدواج مجدد نیز یکجا مهریه را طبق قانون طلب می نماید در این شرایط باید چکار کرد.باید در این مواقع که هیچگونه احساسی بین ما وجود ندارد و زن و شوهر بودن معنا ندارد باید چکار نمود.شاید اگر بحث رضایت زن اول حذف می شد میشد اقدامی انجام داد.؟
  • نوشین IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    46 4
    بخدا همه مردهای ایرانی مثل اینها نیستند .من نمی خواستم نظر بدم ولی دلم برای مردهای واقعی ایرانی سوخت .آدمهای زحمتکش وبسیار زن وبچه دوست .مخصوصا این رو برای کاربرهای خارج از کشور نوشتم که بدونند مردانگی در ایران هنوز نمرده .هنوز عشق ومحبت فراموش نشده من یک تار موی همسرمهربان ودلسوزم را با هیچ چیزی عوض نمیکنم کسی که هیچگاه احترام منو زیر پا نگذاشت با وجودیکه چند سال بیمار بودم ..باور نمیکنم که این ادمها هم جنس او باشند ..نه هنوز مرام ومعرفت مرد ایرانی نمرده ..هنوز نه
  • ایرانی عاشق IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    4 1
    چرا نظر من رو نگذاشتید؟ مگه ناحقی توش بود؟ متاسفم
  • طرفدار تساوی حقوق زن و مرد US ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    39 22
    ازدواج دوم باعث از هم پاشیدن زندگی اول می شود و اگر خدا می خواست به جای آدم و حوا /آدم و حواها می آفرید یک زن و مرد کامل کننده ی هم هستند بیشتر از آن هوس بازی است اگر مردی زنش را نمی خواهد از زنش جدا شود و بعد وارد رابطه ی دیگری شود در غیر این صورت باید حق چند همسری برای خانمها هم محفوظ بماند
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    31 16
    توی کشورهای دیگه مرد هر وقت بخواد میره خودشو ارضا میکنه و نیازی به زن گرفتن نداره که و مثل ما نیستن که دست و بالشون بسته باشه و بخوان به چندتا زن فکر کنن
    • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      21 2
      منظورت اینه که مردا فقط واسه ارضا کردن زن میگیرن؟؟؟؟؟
    • مسعود IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      6 4
      منم کاملا موافقم چون 80 درصد قضیه توی اول ازدواج بحث جنسیه این واقعیت محضه حالا هر طور میخواید فکر کنید توی کشورهای دیگه ازدواج خیلی کمه چون نیازشون یه جا دیگه راحت برطرف میشه
    • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      10 2
      زن ابزار دست مرد نیست! او هم انسان است و عقل و اختیار دارد
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    19 5
    چقدر بيكار اينجا هست !!! همه كار خودشونو ميكنن چه با قانون چه بي قانون همش الكي امدين حرف زدين . جمع كنين. به فكر چيزاي مهمتر باشين.
    • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
      3 11
      سلام دوستان نه عزیز من الکی نیست من نظری راجع به همسر دوم ندارم چون که اولیشو نمیتونم داشته باشم!! ولی قابل توجه خانمها و اقایان این خانمها هستند که با احساس محرومیت واعلم کردن این احساس دارند بنیاد خانواده را در ایران میزنند نه مردان دوزنه. الان همه جا حرف اول را خانما میزنند ولی در عرصه علم کمتر!!واین تقصیر مردا نیس چون کتابخانه که مینشینند همش ار لباس ومهمانی ولوازم آرایشی حرف میزنند.
    • بدون نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      7 2
      جناب بدون نام تو اگه حرف نزنی کسی نمیگه لالی.باور کن......................البته منظورم اون اقاییه که جواب این نظررو داده
  • عدالت خواه IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    3 9
    قال الله سبحانه: زُيّنَ للنّاس حُبُّ الشهوات مِن النساءِ و البنين و القناطير المقنطرة من الذهب و الفضة و الخيل المسّومة .... آل عمران عشق به شهوت از سوي زن ها براي مردها زيبنده و (خواستني) مي باشد و نيز عشق به فرزند و مال بسيار فراوان و اسب هاي مراتع و ...
  • مينا IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    15 11
    به نظر من اكثر تقصيرا جهت زن دوم گرفتن تقصير خود خانم ها است چون خانم ها به خودشون نمي رسن جلوي شوهراشون ولي براي حتي يه دوست معمولي يا يه خريد 100 جور آرايش مي كنن خانم ها بايد بدونن با وجود زن هايي با آرايش زياد بايد خيلي بيشتر و خيلي زياد به خودشون، آرايش و زيباي شون برسن تا شوهراشون جذب زنشون بشن نه ديگري... والسلام
    • زری IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
      8 4
      نه میناجان اینطوری هم نیست که میگویی من اینقدر دوروبر خودم دیدم که طرف نجیب و زیبا و خانم بوده ولی شوهره رفته هوو سرش آورده جنس کثیف باشه ها اینچیزا حالیش نیست همه اش بهونه ست.
  • arash IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    6 1
    کشیش ها نمیتونن یه زن بگیره و مردانش نمیتونه در زمان حیات همسرش بیشتر از یه زن بگیرد !! اما در عربها کاملا برعکسه !!
  • دانشجوي ارشد فقه و حقوق اسلامي IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    6 5
    اين جنگ وجدلها كه عمدتا از روي تعصب واحساس نوشته شده مشكلي را حل نميكند بهتراست عزيزان بروند فلسفه ازدواج مجدد رادر اسلام مطالعه كنند بعد با شرايط امروز جامعه تطبيق دهند به عبارت بهتر از مصداقي قضاوت كردن بپرهيزند واحكام كلي را ملاك قرار دهند
  • رضا IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    6 7
    به نظر من اصلاً همه این حرفا مسخره است. ملاک اصلی کلام خدا در قرآن است. چرا مرد بخواهد زن دوم بگیرد : یا بخاطر مشکلی است که با زن اول دارد به هر دلیلی که باشد - یا بخاطر سرپرستی یک زن بدون شوهر است که منافاتی با شرع ندارد - یا از روی هوای نفس است - یا ... به هر دلیلی که باشد اسلام این اجازه رابه مرد داده به شرط برقراری عدالت.بروید مشکل ازدواج اول جوانان را ریشه یابی و اصلاح کنید ازدواج دوم پیش کش.مهریه های کلان و عندالمطالبه بودن آن واقعاً معظل پسران ما در ازدواج است. مهریه باید عندالطلاق و عندالاستطاعه باشد. ضمنا زن به شرطی باید اجازه کار بیرون خانه راداشته باشه که از وظائفش به همسر و فرزندانش ذره ای کم نشه.خلاصه خانه از پای بست ویران است!
  • p IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    8 23
    به نظرمن صيغه بايد باشد حتي يك روزشهم كه شده زنها قدر شوهر رانمي دانند چه قدر لحظه شماري مي كنند يكي بياد خواستگاريشان التماس مي كنند لحله مزنند وقتي بدبخت بيچاره اي پيدا ميشه كلاس مي گذارند شروع مي كنند به اذيت شوهر وميگن خانواده تو حق نداره بياد سربزنه وهزاران مورد ديگر بايد هزارتا داشته باشي كه احساس اين را نداشته باشي اگه زنم رفتارش بد بود چه كار كنم مي ري پيش يكي هي ديگر اينها بد موجوداتي هستنند
    • o IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      21 9
      لطفا تمام زنها رو باهم یکی نکنید. هر موجودی با هم فرق داره. مردها اگرزن خوب میخوان برن چشماشونو درست باز کنن و فقط زیبایی ظاهرو نبینن . بیشتر مردها که الان شدن خوش غیرت! آیا این تقصیرزن است؟ نه ، مقصر خود مرد است که چشماشو روی زیباییها و چیزهای بی ارزشی بسته. دخترهای خوب زیاد هستن اما کی زیبایی باطن رومیبینه! واون رو ملاک قرارمیده؟ اما این هم فراموش نشودکه اغلب مردها گرگ صفت هستن ولیاقت محبت ندارن
  • yas IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    15 5
    من خودم يك آقا هستم اما بشدت با ازدواج دوم مخالفم. آقايان و خانمهاي محترم، همانطور كه در نظر قبلي خود گفته بودم ازدواج دوم به خصوص در اين دوره زمانه فقط براي ارضاي جنسي صورت ميگيره ، نه براي رضاي خدا و حمايت از حقوق دختران جوان و زنان بيوه. آيا به غير از اينه؟؟؟ البته يك نكته قابل توجه هم وجود داره كه نبايد ناگفته بمونه و اون اينه كه طبق گزارش اداره آمار كشور در ايران تعداد خانمهاي مجرد تقريبا سه برابر مردان مجرد ميباشد و همين موضوع جاي بحث جداگانه اي را ميطلبه . اما به عقيده ي بنده اگر ازدواج اول با عشق و علاقه و عقل انجام بگيره هرگز به شكست نمي انجامد و در نتيجه، هيچ جايي هم براي ازدواج دوم باقي نميگذارد.
  • yas IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    21 4
    اما جاي بسي تأسف است براي آقاياني كه با وجود داشتن همسر اول ، به دنبال همسر دوم يا همسر صيغه اي هستند و هدفشان هم از اين كار فقط و فقط ارضاي غريزه جنسي است، نه براي رضاي پروردگار و اطاعت از امر ايشان. به هر حال اميدوارم روزي از راه برسد كه در كشور عزيزمان ايران تمام ازدواجها با عشق و علاقه آغاز شود و هرگز به ازدواج دوم نينجامد.
  • مریم IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    11 7
    پیامبر فرمودند: زن گل است و لطیف نه کارگذار و دلیر (قابل توجه آقایی که بحث کارفرما و پیمانکارو راه انداخته)
  • بهار IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    18 7
    قابل توجه تمام آقایان محترم! در قرآن اجازه ازدواج مجدد داده شده به یک شرط. و اون شرط رعایت عدالته درسته؟ تایانجا که باهم مشکلی نداریم اما مسئله اونجاست که چند آیه پایین تر از همان آیه خدا میفرماید: هرچند نمی توانید عدالت را رعایت فرمایید. پس اگر قدرتمند و مردید زندگی اولتون را درست کیند زندگی دوم پیشکش!!!
    • منصور نوین IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      1 7
      خانم بهار خانم، منظور از عدالت، عدالت بطور کامل و دقیق است یعنی حتی در قلب هم همان اندازه که این را دوست داشته باشید آن را هم دوست داشته باشید که نمیشود... چون ممکن است یکی از دیگری به هر دلیل بهتر باشد مثلا زیبل تر باشد یا باکمالتر باشد ولی عدم توانایی در برقراری این نوع از عدالت مانع شرعی در عدم گرفتن زن دوم تا چهارم نیست، که اگر بود پیامبر و سایر معصموین هم نمیتوانستند زن های دیگر را بگیرند این مساله را از روی کتاب تفسیر نمونه گفتم، یا اینکه پیامبر از خدا میخواست به این دلیل که در دل خود یکی از زن ها را بیشتر از دیگری دوست دارد خدا اورا ببخشد و میدانیم پیامبران گناهی مرتکب نمیشوند و این درخواست بخشش بخاطر مقام بسیار رفیع ایشان بود که اقتضا میکرد برای هر چیزی پوزش بخواهد .
    • منصور منوین IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
      3 6
      بهار خانم در ادامه پاسخم به شما باید عرض کنم اگر این نوع عدالتی که قرآن میگوید قابل برقرار کردن نیست مانع شرعی در راه زن های دوم تا چهارم مرد بود که معصومین ما چندین زن نداشتند یعنی آنها نتوانسته اند عدالت را برقرار کنند؟ مگر نه این است که معصومین با اندک غفلتی سقوط معنوی عظیمی میکنند پس چرا این مساله برای پیامبر واقع نشد؟ منظور از عدالتی که نمیشود برقرار کرد عدالت حتی در میزان مساوی دوست داشتن همه زن هاست کخ طبیعی است چون یکی ممکن است از دیگری زیباتر یا با کمال تر باشد قلبا نمیتوان آن را برقرار کرد ولی مانعی برای گرفتن زن های بعدی مرد نیست. منبع کتاب تفسیر قرآن (تفسیر نمونه) نوشته آیت ا... مکارم شیرازی، قراعتی و... خبرآنلاین سانسور کردی بدون آخرین باره که به این سایت سر میزنم.
  • مژگان IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    15 2
    ديگه اين روزها كسي ازدواج نميكنه پسرها پول ندارند و به خاطر برخي رفتارهاي غلط زنان و برخوردهاي بد آنها مردان از ازدواج هراسانند. اون مردهاييم كه قصد ازدواج دارند دنبال زنهاي پولدار هستند كه بخشي از معيشت و باز زندگي به دوش دختر و خنواده دختري باشه درضمن صيغه ي بهانه است در حال حاضر افراد بدون صيغه و خرج و... به مقاصد خود ميرسند... و اين اشتباهيه كه از جامعه زنان نشات گرفت.
  • بدون نام KR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    6 1
    ابن‌ابی‌العوجاء مرتدّ، از هشام (شاگرد امام صادق و متکلم معروف شیعی) پرسید که آیا خدا حکیم نیست؟ هشام: بله. حکیم‌ترین حکم‌دهنده خداست ابن‌ابی‌العوجاء: آیا خدا اینگونه تعیین نکرد که «با زنان پاک ازدواج نمائید، دو یا سه یا چهار همسر و اگر می‌ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید، تنها یک همسر بگیرید»؟ هشام: بله ابن‌ابی‌العوجاء:پس چرا جای دیگر گفته «شما هرگز نمی‌توانید در میان زنان، عدالت برقرار کنید، هر چند کوشش نمایید!» کدام حکیمی اینگونه متناقض سخن میگوید؟! هشام پاسخی نداشت. برای دیدن امام صادق علیه السلام راهی مدینه شد. (اینا دیگه کی بودن! برای یه سوال از کوفه‌یابغداد تا مدینه)
  • بدون نام KR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    4 1
    امام فرمود؛ در غیر وقت حج و عمره آمده‌ای؟ عرض کرد: بله فدایت شوم. برای امری مهم بود؛ ابن‌ابی‌العوجاء از من سوالی پرسید و من جوابی نداشتم و قصه را تعریف کرد... امام فرمود: آیه اولی درباره نفقه و دومی در مورد محبت قلبی است وقتی هشام برگشت و این پاسخ را گفت، ابن‌ابی‌العوجاء گفت: بخدا سوگند این پاسخ از خودت نیست.
  • حسین IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    11 2
    ميدونيد واقعيت اين است که جسارت نشود همه دوستان بدون استثنا حبابي و درعالم تخيل فکر ميکنيد و حرف ميزنيد وفتي مثل من مردانه عملا وارد اين گود شده باشید و گرفتن زن دوم را عملا تجربه کرده باشيد بسيار واقع بينانه به اين مسأله نگاه ميکنيد و خوشيها و مصائبش را يکجا بررسي ميکنيد ... دوستان عزيز اينکه خداوند در نهايت به همان يک زن داشتن تأکيد ميکند بر اساس شناخت کامل از وضعيت روحي و توانايي انسان نشأت ميگيرد، صرف نظر از مقوله عدالت و اينها، اولين دليل براي اخذ زن دوم به هرجهت، رسيدن به آرامش است ولي اي کاش از کساني که اين راه را تجربه کرده اند سؤال شود چند درصد به اين ارامش رسيده اند وضع قبلي شان تشديد شده يا بهتر؟ قطعا جواب اين است که وضع بدتر از سابق شده است که عشق اول نمود آسان ولي افتاد مشکلها..
  • mohsen IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    16 0
    ازدواج دوم ...!!!!! 27 سالمه موندم کی و چجوری باید برای اولیش پا پیش بذارم .
  • کامرانی US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    7 2
    صدر اسلام زنان در پایین ترین دوران خلقتشان بسر میبردند دختران زنده بگور میشدند- پیامبر اکرم برای اشاعه اسلام نمیتوانست بیکباره حقوق مرد و زن را یکسان نماید واین ایات و خیلی از دیگر ایات مربوط به انزمان و ان مکان میباشد م ایات قویتری هم داریم ما در احکام امر بمعروف داریم عرف ان است که جامعه پذیرای ان میباشد ممکن است در جوامع دیگر بپذیرند و این شاهکار قوانین اسلام است که دمکراسی را به بحد اعلا میرسانند واضحتر اینکه تعدد زوجات در جوامع عربی عرف اما در ایران ما منکر است و جامعه نمیتواند بپذیرد از مذهبی ترین زن ایرانی بپرسید که ایا حاضرید شوهرتان ازدواج مجدد کند 99.9999999 میگویند خیر-ایه ای در سوره بقره ( مرد نمیتواند مابین دو همسر خود بخوابد اما میتواند مابین همسر و کنیزخود بخوابد )
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    10 3
    هزارتا لایک داشت این داستان. این به معنی واقعی یعنی اینکه ادم می تونه صدتا زن داشته باشه اما نمی تونه همه رو به یه اندازه دوست داشته باشه یعنی می شه عدالت فیزییکی رو بین اونها برقرار کرد اما عدالت عاطفی و محبت قلبی رو نمی شه
  • حسین IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    11 5
    شما اگه میلیونری بسم الله.آقا خدا یکی، زن یکی.
  • زری IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    18 4
    زن ازدیدگاه دکترشریعتی:زن عشق میکاردوکینه درو میکند او میزایدوتوبرایش نام انتخاب میکنی اودرد میکشدوتونگران ازاینکه بچه دختر باشداوبیخوابی میکشدوتوخواب حوریان بهشتی میبینی او مادر میشودوهمه جا میپرسند نام پدر?.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    20 2
    جالبه که آقایون محترم فقط به این قسمت از شرع علاقمندن حالا دو رکعت نماز بلد نیستن بخونن.ضعف فرهنگ استفاده ابزاری از دین فقط همینه
  • بی نام A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    1 0
    این مردایی که موافق ازدواج دوم هستن اگه بچه همسر اول مرد ثروتمندی بودن و بعد باباشون میرفت یه زن جوون مبگرفت و تا میمودن بفهمن چی شده 3 تا داداش داشتن و باید ارث باهاش تقسیم میکردن بازم موافق بودن؟؟؟ ما تو فامیلمون وضعیت پیچیده ای با این قضیه داریم...