حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی سخنران پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران بود.

 او با اشاره به اهميت امر به معروف و نهي از منكر می گوید: نظام جمهوري اسلامي ايران به موضوع امر به معروف و نهي از منكر به طور جدي پرداخته و نهادهايي را با همين مقصود طراحي كرده است كه از جمله آنها مي‌توان به سازمان بازرسي كل كشور اشاره كرد.
سازمان بازرسي كل كشور در هر جا امري خلاف مقررات مشاهده كند طبق قانون بايد آن را كنترل كند و اگر خداي نكرده اين تعدي در دستگاه‌ها و ادارات حكومتي شكل بگيرد، ظلم فراگير مي‌شود و اين تعدي و تجاوز به حقوق ديگران ام‌البلوا مي‌شود. به همين مقصود جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي براي روشن شدن تكليف، سازمان‌هايي را تعبيه كرده است.
رييس سازمان بازرسي كل كشور افزود: در كنار موضوع مهم امر به معروف نهي از منكر، نظارت عمومي وجود دارد كه در بندهاي مختلف قانون اساسي مورد توجه قرار گرفته است و هيچ سطحي در مديريت اجتماعي ما از چتر نظارتي مصون نيست. به عنوان مثال، بر بالاترين مقام اجرايي كشور، مجلس نظارت مي كند، بر دستگاه‌هاي اجرايي، دستگاه‌هاي نظارتي از جمله ديوان محاسبات، سازمان بازرسي كل كشور و ... نظارت مي‌كنند. بر مجلس شوراي اسلامي، شوراي نگهبان نظارت مي‌كند و ... .
سخنران پيش از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران گفت: در بندهاي مختلف قانون اساسي موضوع نظارت، موضوعي عام و فراگير است و در حقيقت مهم اين است كه بتوانيم فرهنگ نظارت‌پذيري، خيرخواهي، نقدپذيري و انتقاد‌شنوي را در جامعه فعال كنيم و پذيرش آن را بالا ببريم. تا كسي تذكر يا نقد مي‌كند نگوييم كه مي‌خواهد مانع‌تراشي و سنگ‌اندازي كند.
پورمحمدي با تاكيد بر اينكه فرهنگ نظارت‌پذيري بايد در جامعه ترويج شود، خاطرنشان كرد: مديران بايد نقدپذير باشند، به ويژه صاحبان نفوذ و قدرت. بايد مجال نقدپذيري و تذكر دادن و نصيحت كردن را در جامعه هموار كنيم. رشد و حيات جامعه نيز در اين است. مشاهده مي‌كنيم كه در بسياري از مجامع بيروني براي اينكه جامعه ما را بد نشان دهند، سعي مي‌كنند فضاي جامعه را بسته و تيره و تار جلوه دهند.
 4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    5 1
    جناب آقای پور محمدی بنده کارمند یک بانک هستم چرا تکلیف مدیران فاسد را روشن نمی کنید ؟ سایت خبر انلاین با نشان ندادن این نوشته خود را مدیون افراد مظلوم نکن
  • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    هیچ مدیری در کشور از چتر نظارتی مصون نیست ....در ایران خودرو هست ماده 1 الی پنج خدمات کشوری تاکید میکنه که ایران خودرو دارای بستر مناسب جهت دولتی بودن هست ودر زمینه انتقال کارکنان از تهران میبایست بعنوان یک دستگاه اجرایی تلقی گردد نه شرکت خصوصی