۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸

اریک اشمیت، رئیس اجرایی گوگل گفت: دیگر با Carrier IQ سازنده نرم افزاری که متهم به نقض حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر تلفن همراه است؛ همکاری نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، Carrier IQ یک سازنده نرم افزار است که اپراتورهایی مانند AT&T و Sprint Nextel را بر روی دستگاه های تلفن همراه نصب می کند. یک نرم افزار انتقال داده که به قول خود Carrier IQ به اپراتور های تلفن همراه امکان درک بهتر دستگاه و شبکه شان را می دهد.


اما زیر این خاکستر آتشی پنهان است، گزارش ها حاکی از آن است که این نرم افزار در واقع اطلاعات حساس کاربران تلفن های همراه را جمع آوری و منتقل می کرد.


گوگل از زمانی با Carrier IQ مرتبط شد که یک هکر، ویدئویی را روی یوتیوب منتشر کرد که صفحه آندرویید HTC را در حال اجرای این نرم افزار نشان می داد.


اشمیت در ادامه گقت : آندرویید یک پلت فرم باز است و بنابراین برای همه این امکان وجود دارد که نرم افزاری را بسازند که برای شما خوب نباشد و هر دو اینها یک معنی می دهد.


وی در کنفرانس اینترنت آزاد که در لاهه هلند بر گزار شد گفت : درواقع این مثل یک قفل است و شما کلید خودتان را دارید... ما قطعا دیگر با آنها همکاری نخواهیم کرد و مطمئنا هرگز آنها را پشتیباتی نیز نمی کنیم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =