این رمان، داستان مادری جوان و پسر 5ساله‌اش است که در اتاق کوچکی زندانی شده و هیچ‌وقت اجازه‌ خروج نداشته‌اند؛ اتاقی که برای پسرک همه‌چیز است و برای مادر یک جهنم شخصی.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «اتاق» نوشته‌ اِما دُون‌اِهو با ترجمه‌ علی قانع از سوی نشر آموت منتشر شد. این رمان که موفق شده بود به فهرست نهایی بوکر 2010 راه یابد، پس از ناکامی در این جایزه به عنوان رمان برتر نویسندگان راجرز کانادا معرفی شد و در پایان سال جایزه فرماندار کل کانادا را نیز کسب کرد. انجمن کتابخانه آمریکا هم با قدمتی بیش از 130 سال فعالیت در زمینه سازماندهی کتابخانه‌های آمریکایی و همکاری با مراکز دانشگاهی، این رمان را به عنوان برترین اثر داستانی سال انتخاب کرد.

 

رمان «اتاق» که در 360 صفحه به قیمت 7500 تومان منتشر شده داستان مادری جوان و پسر پنج ساله‌اش است که در اتاق کوچکی زندانی شده و هیچ‌وقت اجازه‌ خروج نداشته‌اند. اتاق برای جک کوچولو همه‌چیز است و برای مادرش یک جهنم شخصی. او به‌مدت هفت سال در آلونکی پرت و دورافتاده در یک باغ اسیر بود و فقط نورگیر سقف، روشنایی دنیای خارج را نشانش می‌دهد. خواننده در این رمان با داستانی جذاب، هول‌انگیز، فریبنده و خواندنی روبه‌رو است.

 

روزنامه‌ انگلیسی «گاردین» درباره‌ این رمان نوشته است: «رمان اتاق نوشته‌ «اما دون‌اهو»، نویسنده‌ 42 ساله‌ ایرلندی ـ کانادایی، نه‌تنها قلب را به‌درد می‌آورد، بلکه روح را نیز به چالش می‌کشد.»

 

اما دون‌ا‌هو، نویسنده 42 ساله متولد ایرلند، نمایشنامه نویس و رمان نویسی است که اکنون در کانادا زندگی می کند. او پیش از این نیز برای رمانی با نام «درپوش» در سال 2000 جایزه کتاب استون‌وال را دریافت کرد. او تاکنون 7 رمان نوشته و 3 مجموعه داستان کوتاه منتشر کرده و 4 عنوان نمایشنامه در کارنامه حرفه ای اش دارد. او سه عنوان کتاب نیز با موضوع ادبیات تاریخی نوشته است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب‌‌‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه ارسال پستی، می توانند تلفنی سفارش کتاب دهند.

 

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =