مروری بر حوادث ایران در شنبه 19 آذر 1390

دستگیری انتشار دهنده تصاویر خصوصی توسط پلیس فتای اصفهان

سایت پلیس نوشت: فردی که به انگیزه انتقام جویی تصاویر عروسی یک زوج جوان را در اینترنت منتشر کرده بود توسط کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ ستارخسروی با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه تصاویر شخصی و خانوادگی مراسم جشن عروسی دختر وی توسط فردی ناشناس از طریق اینترنت منتشر شده موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت. با اظهارات شاکی بلافاصله پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات فنی و پلیسی کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتای استان برای شناسایی و دستگیری عامل این حتک حیثیت انجام شد. سرانجام با پیگیری تخصصی در فضای سایبر، متهم پرونده که فردی به نام امیرحسین بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه در منزل خود دستگیر شد.
سرهنگ خسروی در ادامه با بیان اینکه مامورین در بازرسی از منزل متهم آثار و ادله الکترونیکی را جمع آوری کردند که متهم مجبور به اقرار صریح عمل بزهکارانه خود شد عنوان داشت: در بررسی ها مشخص شد که نامبرده از خواستگاران قبلی دختر شاکی پرونده بوده که پس از اینکه وی با فرد دیگری ازدواج می کند او با همدستی یک زن تصاویر را به دست آورده و به قصد انتقام جویی آنها را در فضای اینترنت انتشار می دهد. با اقرار صریح متهم به بزه انتسابی خود پرونده تکمیل و وی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

 

مرگ خاموش 2 نفر در خراسان رضوی

واحد مرکزی خبر نوشت: 2نفر در خراسان رضوی بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن جان باختند. بنابر اعلام پلیس خراسان رضوی، مردی 49 ساله در طرقبه شاندیز به علت انتشار گاز مونواکسیدکربن ناشی از ذغال کرسی جان خود را از دست داد. سرهنگ احمد کریمی افزود: فرد دیگری که نگهبان شرکتی در شهرستان زاوه بود داخل چادر نگهبانی به علت مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان باخت.

 

کلاهبرداران، با تلاش ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ دستگیر شدند

سایت پلیس نوشت: دو کلاهبردار که با جعل اسناد و مدارک دولتی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، با تلاش ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ دستگیر و راهی زندان شدند. سرهنگ علیرضا محرابی از دستگیری دو کلاهبردار که با جعل اسناد دولتی اقدام به کلاهبرداری می کردند، خبر داد و گفت: از مدتی پیش بر اساس شکایت شهروندان ماموران این یگان در پی شناسایی و دستگیری این دو متهم بودند تا اینکه تحقیقات ماموران نتیجه داد و این دو نفر در منطقه پاسداران شناسایی شدند. با شناسایی متهمان تیمی از ماموران این یگان به محل سکونت آنها اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه هر دو نفر را به نام های محمد و رضا دستگیر کردند.
رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: این متهمان با جعل عناوین دولتی خود را کارمندان دولت معرفی کرده و با وعده های پوچ به شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آنها می کردند. سرهنگ محرابی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی هر دو متهم برای تحقیقات به یگان انتظامی منتقل و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرده و اعلام داشتند که با جعل عناوین دولتی و با وعده های واهی به شهروندان برای رفع مشکلاتشان، از آنها مقادیر قابل توجهی پول دریافت می کرده اند.
رییس پلیس امینت عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اسناد و مدارک جعلی کشف شده از محل زندگی متهمان به شهروندان هشدار داد که به اینگونه افراد که با وعده های پوچ و واهی به آنها قول راه اندازی کارهایشان را می دهند، اعتماد نکرده و مراقب کلاهبرداران باشند. گفتنی است، در بازرسی از محل زندگی این متهمان 2 فقره چک به مبلغ 50 میلیون تومان، 30 میلیارد تومان وجه نقد، یک دستگاه گیرنده امواج ماهواره ای و مقادیر زیادی اسناد و مدارک جعلی کشف و ضبط شده است.

 

کشف تجهیزات دریافت از ماهواره در کردستان

سایت پلیس نوشت: سرهنگ رستمیان رییس پلیس پیشکیری استان کردستان از کشف بیش از یک هزار و 56 دستگاه انواع تجهیزات دریافت از ماهواره در شهرستان بانه خبر داد. سرهنگ رستمیان در این باره گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان بانه در حین گشت زنی در ابتدای محور سردشت به یک دستگاه خودرو تویوتا فاقد پلاک مشکوک که بلافاصله در جهت توقیف آن اقدام کردند. راننده خودرو مذکور به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار نموده و ماموران به طور نامحسوس به تعقیب او پرداخته که راننده خورو در منزلی در یکی از روستا های اقدام به تخلیه محموله قاچاق می نماید. ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا با همکاری یگان امداد شهرستان منزل موردنظر را شناسایی که در بازرسی از آن تعداد 216 دستگاه ریسیور ماهواره، 800 دستگاه ال ان بی و تعداد 40 دستگاه پایه دیش گردان کشف و ضبط گردید.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =