عضو سابق کمیته فنی پرسپولیس می‌گوید نقطه ضعف اصلی حمید استیلی، اطرافیان او، به جز اعضای کادر فنی پرسپولیس بوده‌اند.

 به گزارش خبرآنلاین؛ بیژن ذوالفقارنسب یکی از اعضای کمیته‌ای است که رای به سرمربیگری حمید استیلی در پرسپولیس دادند. اوایل فصل بود که حبیب کاشانی سرپرست موقت باشگاه کمیته فنی را تشکیل داد تا اعضای این کمیته شرایط گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس را بسنجند و در نهایت بهترین گزینه را برای نیمکت پرسپولیس انتخاب کنند. حالا و در شرایطی که چند ماهی از آن روزها گذشته، بیژن ذوالفقارنسب حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.

*شما یک توضیحاتی در مورد اتفاقات اول فصل داده‌اید و گفته‌اید که بعد از مهلت 12 ساعته‌ای که به دایی داده شد، شما هیچ نقشی نداشتید و خود باشگاه اقدام کرده بود.
همین‌طور است.
*آن موقع بعد از این‌که علی دایی را کنار گذاشتند و حمید استیلی سرمربی شد اعلام کردند کمیته فنی این تصمیم را گرفته.
نه. ببینید، ما حدود سه چهار روز برنامه‌های این آقایان را بررسی کردیم. گزینه اول کمیته فنی شد آقای دایی. استیلی و درخشان هم گزینه‌های دوم و سوم شدند. بعد باشگاه به دلیل کمبود وقت و درگیر شدن با فصل نقل و انتقالات گفت آقای دایی می‌پذیرد سرمربی تیم شود؟ گفتیم خب از او بپرسید. یک مهلت 12 ساعته گذاشتند که آقای دایی جواب داد من با هیات مدیره رسمی و با مدیرعامل رسمی کار می‌کنم. آن موقع باشگاه مدیرعامل نداشت. سرپرست داشت. او ایران هم نبود. گفتند خب آقای دایی نمی‌آید و وقت هم نداریم. پس آقای استیلی را سرمربی کنیم. این تصمیم‌گیری توسط باشگاه انجام شد. تمامی این صحبت‌های ما ضبط شده و فایل صوتی آن وجود دارد. این‌طور نیست که من آن موقع حرفی زده باشم و الان حرفم را عوض کرده باشم.
*شما فقط زمانی که فیلمبرداری می‌شد صحبت می‌کردید. درست است؟
فقط و فقط. در مورد انتخاب سرمربی پرسپولیس تا زمانی که دوربین‌ها روشن نبود ما هیچ صحبتی نمی‌کردیم.
*بعد از انتخاب حمید استیلی شما سکوت کردید و به نوعی آن انتخاب را به گردن گرفتید.
نه. این ضعف اطلاعاتی بود که بیرون وجود داشت. ما بیانیه رسمی دادیم. در بیانیه گفتیم انتخاب‌هایمان به ترتیب اولویت دایی، استیلی و درخشان هستند.
*فکر می‌کنید چقدر از این اتفاقاتی که افتاد می‌تواند به گردن کمیته فنی باشد؟ گروه شما چقدر می‌تواند در این اتفاقات مقصر باشد؟ چون شما اصلا در انتخاب بازیکنان نقشی نداشتید.
به هیچ وجه. در بحث انتخاب بازیکنان، سرپرست باشگاه، حمید استیلی و مقداری هم آقای مهاجرانی تصمیم می‌گرفتند.
*از همان زمان به نظر شما نمی‌رسید که پرسپولیس از نظر پشتوانه‌ای ضعیف است؟
ببینید، دلایل دارد. من 10 روز بعد از انتخاب آقای استیلی، ارتباطم را با باشگاه قطع کردم. چون مشورت با کمیته فنی نمی‌شد.
*یعنی به نشانه اعتراض روابط را قطع کردید؟
خب این یک اعتراض بود و همه اهالی فوتبال این را فهمیدند. قرار نیست آدم بوق و کرنا به دست بگیرد. وقتی من بارها دعوت شده‌ام و نمی‌روم و قصد این را ندارم که حاشیه درست کنم، مشخص است که چه دلیلی دارم.
*اگر به 6 ماه قبل برگردیم، دوباره حاضرید به آن سیستم انتخاب سرمربی بروید؟
خب چراکه نه؟ وقتی شما برنامه‌ها را دارید و فقط باید مقایسه کنید و تصمیم بگیرید، مشکلی درست نمی‌شود. ما بیش از 37 ساعت مصاحبه با این سه سرمربی انجام دادیم. این یک کار تخصصی است. خب آدم انجام می‌دهد.
*چرا استیلی نتوانست در این تیم موفق شود؟ چه ایرادی در کارش وجود داشت؟ به هر حال او دومین گزینه مناسب از نظر کمیته فنی بود.
در راستای عدم موفقیت باشگاه پرسپولیس، به اعتقاد من استیلی 60 الی 70 درصد دخیل است. بقیه تقصیر عوامل دیگر است که برمی‌گردد به اتفاقات این باشگاه، از روزی که او انتخاب شد تا همین حالا. خیلی حواشی و مسائل و دوستان نامرئی کنار این تیم مشکلاتی درست کردند تا استیلی را ضعیف و ناتوان کنند. به اعتقاد من حمید استیلی تا این اندازه ضعیف نیست. من این را قبول ندارم که استیلی در حد تیم پرسپولیس نبوده. این باید آسیب شناسی خاص خودش شود.
*شما می‌گویید سیستم مدیریتی مشکل داشت یا آدم‌هایی که از این تیم رفته بودند؟
آدم‌هایی که رفته بودند، آدم‌هایی که کنار تیم بودند و هنوز هم هستند، آدم‌هایی که روی تماشاگران سرمایه‌گذاری کردند. آدم‌هایی که هدایت می‌کردند جریان‌هایی را. همه این‌ها دست به دست هم دادند.
*کاشانی، دایی، مایلی‌کهن، پروین و ... این‌ها چقدر اسمشان تاثیر گذاشت در این مسائل؟
همه این‌ها در جو ورزشگاه‌ها تاثیرگذار بود. همه مواردی که گفتید در تنش استادیوم‌ها و فشاری که آنجا وجود دارد دخیل بود. شاید یک بخشی از آن ناآگاهانه و غیر مستقیم بوده. مثلا فکر نمی‌کنم آقای دایی کسی را تحریک کرده باشد یا به کسی توصیه کرده باشد که واکنشی نشان دهد. اما به هر حال او تشویق شده. می‌دانید چه می‌خواهم بگویم؟
*بله. اسم دایی خیلی روی استیلی سنگینی می‌کرد. حالا از نظر شما آدم‌هایی که اطراف خود استیلی بودند چقدر در نتایج ضعیف پرسپولیس نقش داشتند؟
به اعتقاد من یکی از نقاط ضعف استیلی مشاوران و اطرافیان او بودند. البته منظورم اعضای کادر فنی پرسپولیس نیست.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =