سایت فردانیوز نوشت:

از روزی که دکتر احمدی‌نژاد در سال 1384 بر صندلی ریاست جمهوری ایران تکیه زد نزدیکان اایشان مقوله ای رامطرح کردند مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد از گرفتن حقوق بابت پست ریاست جمهوری‌اش امتناع می‌کند و تنها به حقوق معلمی‌اش در دانشگاه بسنده می‌کند.

در این باب اما بررسی قانونی امری بدیهی را نشان می دهد؛مطابق قوانین استخدامی ایران استخدام همزمان و دریافت دو حقوق از دو نهاد دولتی تخلف است. برای نمونه اگر استاد دانشگاهی در انتخابات مجلس شرکت کند و به عنوان نماینده یک شهر انتخاب شود، پس از ورود به مجلس نمی‌تواند دو حقوق دریافت کند. یعنی نمی‌تواند هم حقوق نمایندگی مجلس را بگیرد و هم حقوق استادی دانشگاه. در این شرایط، این فرد‌‌ همان حقوق دانشگاه را دریافت می‌کند اما با قید این تبصره که به واسطه شغل دولتی دوم، از شغل اول «بالا‌ترین حقوق آن سازمان» را دریافت می‌کند.

به عبارت دیگر اگر استاد دانشگاهی که نماینده مجلس شده، در مرتبه سازمانی «استادیار»ی باشد، حقوق «استاد تمام» یا «فول پروفسور» را از دانشگاه دریافت می‌کند و دیگر حتی یک ریال هم بابت نمایندگی مجلس نمی‌گیرد. در حقیقت حقوق نمایندگی او همان افزایش حقوقی است که در حقوق استادی دانشگاه او ایجاد شده است. به علاوه اینکه در مدت بر عهده داشتن شغل نمایندگی هیچ فعالیتی در رابطه با شغل استادی اش انجام نمی دهد.

حال اگر بنا به ادعای برخی از رسانه های حامی دولت، حقوقی جدای از حقوق استادی دانشگاه به حساب احمدی‌نژاد واریز شده ولی او آن را پس داده، باید گفت که تخلف محرزی صورت گرفته است. مطابق قوانین استخدام کشوری، رییس جمهور می‌بایست تنها حقوقی معادل حقوق یک «استاد تمام» دانشگاه را بگیرد. بنابراین ایشان فعل خاصی را سامان نداده اند که فقط از دانشگاه حقوق می‌گیرند، چه آنکه مطابق قانون اگر فردی از دو جا حقوق دریافت کند، باید مال مربوطه را به بیت‌المال مسترد کند.

پس بر خلاف ادعای مطرح شده، ایشان چون «استاد تمام» نبوده و اکنون در نتیجه داشتن شغل دولتی، وفق آن چیزی که در قانون ذکر شده قاعدتا باید حقوق «استاد تمام»ی را از دانشگاه دریافت کند،در نتیجه هیچ منتی بر بیت المال بابت امتناع ایشان از دریافت حقوق نیست.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    37 14
    حالا که چی؟ این مشکل مملکته ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    11 68
    چه گیرالکی دادید بابا حقوق 4ملیونی رییس جمهوری را نمیگیره به حقوق نصفه استادی بسنده میکنه معلوم میشه پول پرست نیست