فارس نوشت:

 رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی خود برای مواجهه نظامی با مصر پس از پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات این کشور است.
به گزارش راشاتودی، پیروزی اسلام‌گرایان و بالاخص بازوی سیاسی اخوان‌المسلمون در مصر، این کشور را در وضعیت برخورد بالقوه با رژیم اسرائیل قرار داده است.
 
بنابراین گزارش، در شرایطی که نیروهای دفاعی اسرائیل امیدوارند که وابستگی مالی و نظامی مصر به ایالات متحده طی سال‌های آینده نیز منجر به حفظ صلح میان مصر و اسرائیل شود، "مدیر برنامه‌ریزی نیروهای دفاع اسرائیل" می‌گوید که با پیروزی اخوان‌المسلمون در انتخابات مصر، دیویزیون‌ها و گردان‌های ویژه‌ای در ارتش اسرائیل تشکیل خواهند شد.
 
بر اساس گزارش فوق، مصر که در شرایط کنونی سالانه 1.3 میلیارد دلار از ایالات متحده کمک مالی دریافت می‌کند، یکی از بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان کمک مالی از آمریکا پس از امضای پیمان کمپ دیوید در سال 1979 با رژیم صهیونیستی بوده است.
 
با این حال پیروزی حزب عدالت و آزادی در انتخابات مصر، این کشور را به تهدیدی بالقوه برای رژیم اسرائیل بدل ساخته است. بر این اساس فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی خود را برای دو سناریوی احتمالی آماده می‌کنند:
 
اول، پیاده شدن نیروهای نظامی مصری در شبه‌جزیره سینا و نقض مستقیم پیمان کمپ‌دیوید از سوی مصر؛
 
دوم، کمک نیروهای مصری به نیروهای سوری و حزب‌الله لبنان در جنگ‌های احتمالی با اسرائیل.
 
در شرایطی که بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هزینه‌های نظامی را در سال جدید نخواهد کاست، اما ایجاد دیویزیون‌های جدید نظامی کم‌هزینه نخواهد بود.
 
پس از پیمان کمپ‌دیوید، بین مصر در دوران سادات و مبارک با رژیم صهیونیستی روابط دوستانه‌ای برقرار بود که اینک با سرنگونی رژیم مبارک این روابط دوستانه جدا زیر سوال رفته است.
 
اوج تنش‌ها زمانی رخ داد که سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره هدف حمله گروهی از انقلابیون مصری قرار گرفت. هرچند نظامیان حاکم بر مصر همچنان روابط مستحکمی با غرب دارند اما با روی کار آمدن اسلام‌گرایان مصری باید شاهد تغییرات گسترده‌ای در سیاست‌های این کشور باشیم. 51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 191671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    7 0
    کاش جرات این کار را داشت .این کار یعنی خود کشی...
  • نوید IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
    3 0
    من فکر میکنم اگه اسرائیل به مصر حمله کنه یعنی مصر مورد هجوم اسرائیل قرار گرفته مگه نه؟
  • مقیمی IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    3 0
    بی کفایتی سران عرب کار را به جائی رسانده که رژیمی مثل اسرائیل برای تمام کشورها اسلامی خط و نشان میشکه و آنوقت این بی لیاقتها نوک حملاتشان را به سمت ایران گرفته اند. ای ..... بر سر شان
  • شناس IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
    0 0
    سالانه 1.3 میلیارد دلار، جالبه از همون دست که میدن سیلی میخورن همونطور که ایران یه زمان پشتیبانشون بود و حالا ... به نظرم واقعا جالبه
  • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    0 0
    این اسراییل هی هر روز تصمیم می گیره حمله کنه و هی می ترسه . به خدا این هم عقلش رو از دست داده.