وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی «هفت» اعلام کرد کار خانه سینما به پایان رسیده است.

  به گزارش خبرآنلاین، حسینی بعد از اظهارات احمدرضا درویش و جواد شمقدری معاون امور سینمایی در مورد صدور دستور انحلال خانه سینما روی خط تلفنی برنامه هفت حاضر شد و در مورد پیشینه بررسی اساسنامه خانه سینما در شورای فرهنگ عمومی گفت: «اساسنامه اولیه خانه سینما در شورای فرهنگ عمومی تصویب شد که هیچ‌گاه به این اساسنامه عمل نشده است. بعد از روشن شدن این ماجرا دبیر شورای فرهنگ عمومی به مسئولان خانه سینما این تخلف را تذکر داد. ترتیب اثری به این تذکرات داده نشد. شورای فرهنگ عمومی 28 نفر عضو دارد و چندی قبل جلسه‌ای تشکیل شد در این جلسه روشن شد که خانه سینمای فعلی پایگاهی ندارند.»
 
وزیر ارشاد با اشاره به سخنان درویش گفت: «اینکه در صحبت‌های امشب مطالبی را به من نسبت دادند زیبنده نبود. من نگفتم به نام خدا از اساسنامه خانه سینما حذف شده است. التزام به قانون اساسی بخشی است که از این اساسنامه حذف شده است.»
 
او در مورد اینکه گفته شد مطبوعات امکان درج مطالب مربوط به خانه سینما را ندارد، گفت:‌«اینکه گفته می‌شود اظهارات درباره خانه سینما در مطبوعات درج نمی‌شود کاملا نادرست است. روزنامه شرق و خبرآنلاین و حتی ایرنا خبرگزاری دولت اطلاعیه‌ها را منعکس می‌کنند. این بحث از آن جهت مطرح می‌شود که اقدامات رسانه‌های خارجی توجیه شود. تلاش می‌شود وضعیت به گونه‌ای جلوه داده شود که گویی در کشور فضا بسته است.»
 
وزیر ارشاد گفت: «ما طرفدار فعالیت صنفی هستیم و بحث ما قانون‌گرایی است. اینکه دوستان اکنون طرفدار گفت‌و‌گو شده‌اند برای ما جالب است. اوایل دیداری با مسئولان کنونی خانه سینما داشتیم که به دلیل مواضع سیاسی و ماجرای یوسف آباد در سال 88 و حضور برخی در ستاد سران فتنه نسان می‌دهد که آنان از اول موضع داشتند و نمی‌خواستند معاونت سینمایی جدید کارش را انجام دهد.»
 
او با تاکید براینکه وزارت ارشاد براساس اختیاری که دارد طی حکمی دستور انحلال خانه سینما را صادر کرده است گفت: «ما مخالف ابتذال در سینما هستیم. تاسیس شورای عالی سینما و سازمان سینمایی برای حمایت از سینماست. ما مخالف صنف نیستیم و معتقدیم صنف باید نقش واقعی داشته باشند. از نظر ما کار خانه سینما تمام شده است و خود دوستان نیز گفتند در مقابل قانون تمکین می‌کنند.»
 
 57243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =