جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد هیچ گونه بخششی برای غایبینی که منتظر معافیت کفالت بوده اند، پیش بینی نشده است و همه آنها باید به سربازی بروند.

سردار موسی کمالی، امروز در خبر آنلاین در پاسخ به سوالات بی شمار کاربران خبرآنلاین درباره معافیت کفالت پدر بالای 60 سال، گفت: "طبق قانون جدید همه مشمولان متولد سال 1355 به بعد، باید به سربازی بروند و هیچ عفو و معافیتی غیر از آنچه که در قانون جدید وجود دارد، برای آنها اعمال نمی شود."

به گفته او و مطابق قانون جدید، غیبت مشمولان تا 6 ماه اضافه خدمت به همراه دارد و بیش از دو سال به دادگاه معرفی می شوند.

اما برای این مشمولان که بسیاری از آنها نوشته اند تشکیل خانواده داده اند و نمی توانند به سربازی بروند، یک عفو 6 ماهه پیش بینی شده است. سردار کمالی در این باره گفت: "از زمان اجرای قانون جدید نظام وظیفه، مشمولان غایب در هر سنی که باشند (متولدین سال 1355 به بعد) 6 ماه فرصت دارند تا به نظام وظیفه خودشان را معرفی کنند و البته هیچ مجازاتی اعم از اضافه خدمت و معرفی به مراجع قضایی برایشان وجود ندارد."

با این حساب تمام پیشنهادهایی که برای معافیت غایبان متولد سال 1355 تا 1365 وجود داشت، به نتیجه نمی رسد. کاربران خبرآنلاین پیشنهاد داده بودند این قانون جدید کفالت، برای متولدان سال 1372 به بعد اجرا شود و مشمولان غایب پیش از آن، بتوانند از معافیت کفالت استفاده کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح البته خبر داد که شرط سنی معافیت کفالت حذف شده است: "معافیت کفالت از این پس شرط سنی 59 سال ندارد. چون عدالت نبود. از این پس برای تنها پسر هر سرپرست خانواده ای که نیاز به نگهداری داشته باشد، در هر سنی، می تواند از معافیت کفالت استفاده کند."

مشروح این گفتگو و پاسخ جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به سوالات بی شمار کاربران خبرآنلاین به زودی منتشر می شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجوی دانشگاه تهران IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    112 6
    انگار شما متوجه نیستید. بسیاری امثال بنده حتی یک وز هم غیبت ندارند و بر اساس قانونی که 30 سال در این کشور جاری بوده است تا قبل از ابلاغ این قانون جدید دارای شرایط معافیت کفالت بوده اند. اما به دلیل روند کند اداری رسیدگی به پرونده ی آنها به بعد از ابلاغ قانون موکول شده و این عین بی عدالتی است که ما که قاونا شامل معافیت بوده ایم و هیچ غیبتی نداشته ایم از حقمان به خاطر طول روند اداری محروم شویم.بنده در روز خواستگاری در جواب به پدر خانمم که درباره ی سربازی پرسید گفتم که بر اساس معافیت کفالت بنده معاف هستم و حالا اینگونه میشود. این یعنی عدم امنیت در جامعه چه از لحاظ حقوقی و چه از لحاظ روانی...
    • بدون نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      پسرم!عدم عدالت آن است که:کسی یک پدر چهار ستون سالم داشته باشه,اما چون فقط 59 سالشه,به سربازی نره ,و خیلی از پدرها که تنها پسرشون ایران است یا فقط همین پسرشون سالم است,به سربازی بره.بنده معتقدم,فرقی بین پدر 59 سال سالم با بقیه نیست.
    • محمد IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      116 9
      چرا خیلی فرق هست پدری که اختلاف سنیش با فرزندش نزدیک 35 سال هست نه تنها توانایی هیچ کمک و پشتیبانی از فرزندش را ندارد بلکه واقعا در جمیع امور هم نیازمند کمک هست متاسفانه شما چون خودت شرایط را نداشتی نمی تونی درک کنی چقدر تفاوت هست
    • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      0 3
      سردار اعلام کردند که سیستم رسیدگی آنلاین و ارتباطی به شهرستان یا تهرانی بودن نداره و پرونده ها به نوبت ثبت نام به صورت کشوری رسیدگی می شوند.
  • بدون نام US ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    349 4
    من مشمول بالای 30 سال هستم و متاهل اقای سردار کمالی من توانایی رفتن به سربازی رو ندارم چون اگه برم تمام زندگیم از هم می پاشه!! 6 ماه فرصت و بخشش غیبت ها که هیچ، حتی اگه مدت سربازی رو واسه من نصف کنی من نمیتونم چون مخارج زندگی بالاست. حالا اگه دوست داری بیا منو دستبند بزن ببر زندان و بعدش سربازی ببینم چی گیرتون میاد جز آه زن و بچه من!!
    • بدون نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
      97 0
      من هم 31 سال دارم و دانشجوي دكتري هستم. خرج زندگيم خيلي بالاست پدرم يك كارگر ساده است كه خرج خودشو درنمي ياره و من هم مجبورم كمكش كنم. اين سربازي هم با محدوديت هايي كه ايجاد كرده و هر روز هم بار روانيش زياد شده همه فكرو ذكرم رو مشغول كرده. تو نظام وظيفه تهران هم هر دفعه مي رم واقعاً رفتار غير انساني دارند. به خدا اين درست نيست.
    • جواد IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      3 51
      جناب آقای متاهل شما که در زمان خودش قانون رو رعایت نکردی و به سربازی نرفتی نباید دیگه انتظار تسهیلات داشته باشی.شما فکر کردی این همه آدم که سربازی میرن از خوشی زیادی دارند اینکارو میکنند؟
    • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      27 1
      برادر من من هم مشکلی مثل شما دارم اما مگه با دقت نخوندین؟۶ماه به متاهلها فرصت دادند.می پرسی ۶ماه به چه درد می خوره؟! خوب تو این مدت طلاق و.. رو انجام میدی! واقعاً برای هممون متاسفم. زندگیم داره می پاشه.مهمه؟نه!
    • شاهین IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      3 34
      من هم رفتم خدمت ، 27 سالم بود ، زن هم داشتم سه ماه اضافه خدمتتمون رو هم نبخشیدن بعد اونوقت شما از آه میگی وقتی 21 متاهل باشی میفهمی که این قانون چه مثبت چه منفی باید انجامش داد شاید شما بهتر بود اول خدمت میرفتی و بعد به فکر این مسائل می افتادی و اشتباه هم نمیکردی چون متاسفانه به قوانین نمیشه اعتماد کرد...
    • بدون نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      12 2
      شما رو به خدا یک فکری به حال متاهل ها بکنید . می نویسید خودکشی زیاد شده . می نویسیذ افسردگی بالا رفته ... می نویسید جوان ها ازدواج نمی کنند ... کمی هم دنبال علت باشید ... . شما رو به خدا تو این وانفسای اقتصادی بیشتر از این استرس درست نکنید برامون....
    • بدون نام US ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      10 0
      آقا جواد و آقا شاهین عزیز کنار گود نشستن و اظهار نظر کردن خیلی راحته من زمانی که ازدواج کردم سال آخر کارشناسی ارشد بودم و همون موقع هم داشتن سربازی رو می فروختن!! من هم مشغول کار بودم و درآمدم هم بد نبود و با علم به اینکه بعد از دانشگاه سربازیم رو میخرم ازدواج کردم که متاسفانه فروش سربازی متوقف و برنامه هام به هم خورد. حالا کلا فرض کنید من مقصر و کوتاهی کردم، 10 سال محرومیت اجتماعی و تحصیلی واسه من و امثال من کافی نیست، این همه زجر و دلهره کافی نیست!!؟ اگه من مجرمم و جرمی مرتکب شدم تاوانشم دادم ، همین که نتونی ادامه تحصیل بدی و یا از کشور خارج بشی، نتونی استخدام بشی و نتونی رانندگی کنی و شرمنده زن و بچت باشی و .... کم تاوانی نیست!!!
    • امیر IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
      1 0
      من تک فرزند هستم و خواهر هم ندارم اما 3 تا برادر ناتنی دارم میتونم از معافیت کفالت پدر مسن بالای 65 سال استفاده کنم؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    80 0
    میشه لطفا جیمز باند بازی را تموم کنید خبر را کامل بذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • اف. بی.-معافیت کفالت CA ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
      6 0
      آقای خبر ان لاین, خبر به این مهمی رو چرا اینطوری میزنی؟ خوب درست بزن برادر من. آقا یه کلمه میگفتید به این سردار که این همه مشکل درست کرده تغییر قانونشون. آخه این نمیشه که یه شب قانون موافیت کفالت رو حذف کنن, این کجاش عدالت؟ راه عقلانی اینه که بگن برا متولدین بعد 72 این تغییر قانون اجرا میشه.
  • امیر US ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    6 7
    من 22 سالمه این ترم دانشگامو تمام میکنم پدرم 3ساله که فوت کرده داداش باخواهرام ازدواج کردن فقط من و مامانم هستیم خونه خبرانلاین کمکم کن من معافم یا نه؟
    • بدون نام IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      9 47
      بسیار کار خوبی کردند که قانون معافیت کفالت رو اصلاح کردند قانون قبلی باعث میشد که یک سری که هیچ مشکلی برای سربازی رفتن ندشتند الکی معاف بشن و یک سری دیکه نه.
    • میثم IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      0 0
      نه، شما معاف نمیشید چون برادر بزرگتر دارید، هرچند ازدواج کرده باشه و یا حتی خارج از کشور باشه خود من هم همچین وضعیتی داشتم ولی معاف نشدم
  • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
    47 1
    بازیتون گرفته؟چرا کامل مصاحبه رو چاپ نمی کنید ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    1 1
    خوش خبر باشين.
  • مصطفی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    1 3
    قانون معافيت قبلی همين طور كه دوست عزيزمون گفتند دقيقا مشكل داشت چون بودند كسايی كه پدرشون ميلياردر بودند و آقا زادشون رو مفتی معاف كردند در صورتی كه كسايی بودند كه واقعا احتياج به اين معافيت داشتند. هنوز هم قانون مشكل داره. بماند... حالا نوبت جنگ شده ديگه چيز ديگه ای هست؛ تبصره، بند چيزی...؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    3 0
    بالاخره مدت سربازی چقدره؟
  • مجید IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    2 0
    بالاخره مدت سربازی چقدره؟ برای اونایی که قبل از این قانون اعزام شدند چی؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    11 0
    با سلام اون دوستانی که سینه سپر میکنند و دفاع میکنند از رفتن به خدمت( از جمله آقا جواد ) انسان واقعی در حالت معمولی وقتی شرایط زندگی دوستان متاهلمون رو میخونه متاثر میشه چه برسه به اینکه موضوع خدمت رو هم مطرح کنی.حالا شما چسبیدی به اینکه چرا سر موقع نرفتی.بس کنید این طرز فکر بدرد نخور رو.بسیاری از همسن و سالهای این دوستمون شرایط مشابهی دارند و هر کدوم هم شاید دلیل قانع کننده ای برای غیبتشون داشته باشن.ما هم میدونیم کسی از سر خوشی نمیره سربازی ولی قرار نیست که تحت هر شرایطی دو سال خدمت کنی که بعد از اون زندگیت از هم بپاشه،موقعیت شغلی و کاری و اجتماعی رو از دست بدی و .... پس خواهشا از این موضع های چشم بسته بیاید بیرون.نه رسم انسانیت هست و نه رسم مسلمونی.البته اگر باشید.یا حق
  • امیر IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    7 1
    خاک بر سر من که تهران نیستم که برای گرفتن ۲تا خبر منت این خبرآنلاین رو نکشم. بازیچه دستشون شدیم. نوشته که در روزهای آینده منتشر میشه. منم نوشتم خسته نشی یه وقت! میخوای اصلا بذار بعد از اجرا منتشر کن هیجان کار زیاد بشه!!
  • منوچهر IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    2 27
    خدمت سربازی یک قانون همه گیر هست و بی عدالتی در اینه که یه عده که اصلا مشکلی برای سربازی ندارن معاف میشن و یه عده باید سر مرزها نگهبانی بدن.دوستان یه جوری می گن متاهلیم که انگار تاهلشون با سربازی برابری میکنه. اینکه در انجام وظیفتون کوتاهی کردین و اول ازدواج کردین امتیازی رو برای شما ایجاد نمی کنه که سربازی نرین.من خودم توی خدمت بیشتر از15تا از دوستام بودن که متاهل بودن و پنج تا شش نفرشون هم یک تا دوتا بچه داشتن هممون هم خدمت کردیم و تموم شد. دوستان کمربند ها رو محکم ببندین و بفکر خدمت کردن باشین نه بفکر پیچوندن . معاف شدن. از سربازی رفتن هم زندگی هیچکسی بهم نمیخوره .میدونم که شاید این نظر رای منفی زیاد بیاره اما واقعیت همینه.
    • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      10 0
      لطف کنید بفرمایید شما و دوستاتون کی و چطوری خدمت کردید که هیچ مشکلی براتون پیش نیومد و همه را با خودتون مقایسه می کنید. اتفاقا نظر شما بویی از واقعیت نبرده. یه نگاهی به دور و بر خودتون بکنید. مشکلات معیشتی همه را درگیر کرده حالا یه فرد متاهل سی و چندساله با هزار جور قرض و بدهی و خرج زندگی پاشه بره سربازی؟که مثلن چی بشه؟ وقتی میشه عاقلانه فکر کرد و یه راهی برای حل مشکل این جوونا پیدا کرد چرا پامونو تو یه کفش بکنیم و فقط یه حرفو تکرار کنیم. درسته اونا تو سن 18سالگی باید میرفتن و نرفتند به هردلیلی. 15 سالم چوبشو خوردند و از خیلی مزایا محروم بودند. منطقی باش برادر.
    • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
      8 0
      دوست عزیز نمیدونی حرف نزن من خودم در حال خوندن کارشناسی ارشد بودم غیبت نداشتم و خوب گفتم من که با قانون کفالت معافم پس منافتی با ازدواج نداره فکر نمی کردم آقایون هوس کنن یک شب قانون تغییر بدن
  • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    0 0
    ببخشید در مورد بند11که مربوط به فرزندان ذکور مددجویان میشه از سردار سوال کنید شرایط دقیقشو بگه
  • امید IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    11 0
    اقا منوچهر بستگی داره از چه زاویه ای به قضیه نگاه کنی و یه ذره خودتو جای دیگران بزاری. اولا ما داریم میگیم که قوانین رو یک شبه اجرا نکنید و یکشبه هم برندارید، همین الان یکسری از جوونا بابت تغییر یکشبه قانون کفالت دارن اسیب می بینن در حالی که خیلی ها رو این حساب باز کرده بودن. در مورد متاهلین مشمول بالای 30 سال، که من هم یکی از اونا هستم بیشترین ضربه رو از تغییر یکشبه قوانین خوردیم تا اینکه الان مشمول غایب بالای 30 سال شدیم. حالا هم هر چی بوده(بقول شما کمربند و سفت نبستیم!! پیچیوندیم!بی فکری کردیم و ...) تو این مدت ضربشو خوردیم(در حالی که زمان ما سربازی رو می فروختن و خیلیها خریدن) 10 سال از زندگی عقب افتادیم، جلوی دیگران خوار شدیم و هزار بدبختی دیگه، حالا به نظرتون این تنبیهات کافی نیست!؟
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    13 0
    نظر خاصی ندارم. فقط برام جای سوال هست که اسم این عمل *خدمت* هست. اما عملا انگار تبدیل به تنبیه افراد شده که هیچکس تمایل به سربازی نداره. نمیشه راهی یافت که خدمت سربازی با میل و علاقه انجام بشه؟
  • بدون نام IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    8 0
    جدا برای ما که اقدام کردیم و قطعا معافیت کفالت شامل حالمون می شد و بر این اساس زندگیمون رو پایه ریزی کردیم و حالا منتظر این بودیم که فقط پرونده روندش رو طی کنه این انصاف نیست!تو رو به خدا ما هارو درک کنین.........درس خوندیم به یه جایی برسیم بتونیم از پس هزینه ها بر آیم با کلی دلخوشی که معاف می شیم .....آقا من تموم زندگیم رو بر این اساس چیدمممم....تو رو خدااا ما که دستمون به جایی بند نیست این عادلانه نیست ....از رو دلخوشی نیست به خدا بیچار ه می شم..........آخه امثال من چه گناهی دارن که پروندشون و فرستادن بدون غیبت...بعد کلی برنامه ریزی و درس خوندن تازه فکر می کردم دارم به اهدافم می رسم.... حالا چون تا روز اجرا ی قانون نوبتشون نشده باید همه چیز شون نادیده گرفته شه!!!نکنیییددد شما رو به خدا.
    • حسین IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
      1 1
      من متولد 55 در ایران هستم . مادرم خیلی سال پیش و پدرم هم درکردستان عراق در سال 79 فوت کرده بجزیک برادرم که اون تابعیت ایران رو ندارد کسی دیگه ای رو توی ایران ندارم برادر یا خواهر دیگری دارم ولی سال 78رفتندکردستان عراق.من تو سن 18-19 سالگی تقاضای تابعیت کردم ولی روند اجرای قانون حدود 10سال طول کشید .ولی بعد از لیسانسم تو سن 28 سالگی(سال83) تابعیت رو دادن که برای من خیلی دیر بود شاید اگه زودتر میدادندمیتو نستم معاف بشم یا حتی بخرم الان من که 36سالمه و کسی رو توی ایران ندارم ازدواج کردم بجه هم دارم با این اوصاف هیچ معافیتی شامل من می شود .
  • اف. بی- معافیت کفالت CA ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    10 0
    ما که غیبت ندشتیم که. ما تحت عنوان معافیت تحصیلی مشغول تحصیل بودیم. بنا بر این لفظ غایب برای ما اشتباه است. ثانیا, اگر پدر بالای 60 سال مراقب نمیخواد پس کی میخواد؟ آقا این تغییر یک شب قانون زندگی همه ما رو به هم ریخته. این است رافت اسلامی؟ شب معاف باشی, صبح بیدار شی ببینی خبر آن لاین زده همه بیان سربازی. فاین تذ هبون ?
  • بدون نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    0 0
    بالاخره تكليف اين قانون دو برادري مشخص نشد ؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    11 0
    با افزایش نیروی سرباز و کلاشینکف چگونه میتوان با دشمن مقابله نمود؟ باید برد تجهیزات پدافند را حداقل 50 کیلومتر کنید. نیز با نیروی هوایی دفاع کنید. اینکه با یک جیپ و آرپیچی برد 350 متر و ژ3 و کلاشینکف بدون جلیقه ضد گلوله و کلاه مقاوم و دوربین دید در شب و تفنگ دوربین دار بروم جنگ چه میتوانم بکنم؟ وقتی دشمن از 2500 متری در شب من را هدف قرار میده بدون اینکه بفهمم از کجا خورده ام؟ و بهشت زهرا را آباد کنم و خانواده به فکر مراسم سالگرد شهادتم باشد و فرزندم به جای استاد و دانشمند هسته ای شدن معتاد و خانواده ام از هم بپاشد. و دلم خوش باشد که روحم به بهشت میرود و از بالا ببینم فرزندم معتاد شده و تنم در گور بلرزد .اینکه جهنم بروم و فرزندم دانشمند شود برایم ارزش بیشتر دارد .
  • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    5 0
    اگر قانونی وضع کنید که افراد بتوانند به عوض یکدیگر به سربازی بیایند خیلی خوب است. احتمال زیاد استقبال هم بشود. سوء جریان نیز محسوب نمیشود. و حتی خودم حاضرم اولین فرد باشم. برای مثال فرزند شخص سرمایه دار 10 میلیون بدهد به فردی نیازمند و ایشان در توافق دوجانبه به عوض فرزند سرمایه دار سربازی برود. هم سرمایه دار و فرزندش میتوانند به کار و تجارت خود ادامه و هم نیازمندی دارای سرمایه اولیه میشود و دارای شغل و زندگی. خودم بعد از سربازی در بدترین موقعیت و تقریبا جزء الک شده ها بودم و 3 سال بعد از ان بیکار و 15 جا امتحان دام. اگر 10 میلیون داشتم در این 5 سال یک مسکن تهیه می نمودم و اکنون فاقد این شرایط ام. ایده خوبی است. لطف کنید مورد را مطرح و پاسخ داده شود.
  • علی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
    2 0
    بچه هایی که مدارکشون رو ارسال کردن منتظر روند کند بررسی نشینن. حتما برین نامه استعلام محل تولد پدر و مادر رو از نظام وظیفه بگیرین ببرین ثبت احوال جوابشو بیارین. کارتون زود انجام میشه. تا حذف قانون اجرایی نشده این کارو بکنین.
  • آرمان IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
    1 0
    یکی بگه که منه متولد نیمه اول 72 که بخاطر مشکلات خانوادگی دوسال نتونستم درس بخونم و تازه دارم برای کنکور درس میخونم اگه الان نرم سربازی، اضافه خدمت می خورم؟ چه کنم من؟ خبرآنلاین خداییش جوابمو بده
  • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 2
    آقا این که می گید قانون معافیت کفالت برداشته شده، یعنی کفالت به هر معنیش؟ یعنی منی که پدرم فوت کرده و تک پسرم باید برم سربازی؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدبختم کردی آقای کمالی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    13 0
    من قبل از اینکه این قانون اجرا بشه به خواستگاری رفتم و به پدر خانومم گفتم معاف میشم ولی 3 ماه بعد از نامزدیمون که بعد از گرفتن کارت معافیت می خواستبم بریم سر زندگیمون دیدیم قانون رو عوض کردید. نامزدیم بهم خورد. ما هم خدایی داریم که عادل هستش و جوابتو میده آقای کمالی. بخدا می سپارمت. راستی دوستان ناراحت نباشید چون : اینجا ایران است.
  • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    4 0
    سردار موسی کمالی فرمودنند غایبینی که خود را ظرف ۶ ماه معرفی نمایید هیچ مجازاتی اعم از اضافه خدمت و معرفی به مراجع قضایی برایشان وجود ندارد حال بنده با همین شرایط غیبت بر اساس سخن سردار اقدام کردم و معافیت پزشکی گرفتم ولی باز ماده 58 برای من اجرا شد و به مراجع قضایی معرفی شدم و در پاسخ به سوال من که در قانون جدید 6 ماه فرصت داده اید فرمودند یک سری قوانین هست که می گو ییم ولی اجرا نمی کنیم
  • حمید IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    0 0
    سلام خواستم یه توضیحی بدم در مورد معافیت تک پسر پدر بالای شصت سال شاید عده ای از دوستا از این نگرانی کشنده دربیان،چون خودم یه مدت گرفتارش بودم و درکشون می کنم سردار تو مصاحبش گفته اگه حکم نهایی قبل از اجرای قانون جدید باشه طرف شامل معافیت می شه این یعنی اینکه همه چیز به تاریخ تشکیل کمیسیون بستگی داره،اگه کمیسون قبل از اجرای قانون جدید تشکیل بشه و حکم صادر بشه طرف شامل معافیت می شه یعنی طبق قانون قدیم، ولی اگه پرونده در حال رسیدگی باشه ولی هنوز کمیسیون تشکیل نشده باشه و در این حال قانون اجرا بشه طبق قانون جدید عمل می شه و طرف شامل معافیت نمیشه http://www.sarbazi.us/?p=1968
  • شنه IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    1 0
    من درحال حاضر30سال سن دارم متاهل ودارای یک فرزند هستم ویک عموی 90ساله پدری نیز بامن زندگی میکند او هیچ کس (زن _ دختر _ پسر _مادر _ پدر _...) ندارد تازه مستاجر هم هستم شغلم نیز کارگری هستش به نظر خودم راهی برای سربازی رفتنم نیست به نظر شما سربازی رفتن من وامسال من بجز ازهم پاشیدن زندگی ودربدری خانواده چیز دیگری هست؟
  • داش مجی US ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    2 0
    حاجی مگه کشکه مادرم 60 سالشه فاقد همسرهمش برا اینکه چند سال غایب بودم اونم به دلیل بیماری اعصابو روان میگین نه باید بری اگه قانونه باشه خیالی نیست ولی پاشو بیا خرج و مخارج زندگی خانوادم رو بده ببینم لنگ نیستن برم مشتی 28 سالمه ازدواج نکردم که از مادرم مراقبت کنم یعنی قانون شما ها از زندگی خودم عزیز تره که حالا شما قانون گذاشتین مادرم رو ول کنم به امان هیچی پا شم برم سربازی نه پرفسور این خبرا نیست من با بقیه کار ندارم ر کی مسئول زندگی خودشه ولی اینو شخصا میگم بشین تا بیام سربازی اگه 1000 بارم بگیرینم باز فرار میکنم پس برو یه فکر تازه بکن یه قانون جدید بساز یارو باباش رفته جنگ بچش معاف بعد باباه هم سالم راست راست راه میره احتیاج به مراقبت هم نداره داداش چقدر فرق می زارین در کل من نمیرم
  • مهبد IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
    1 0
    اين قانون بايد واسه متولدين 72 به بعد اجرا بشه... يك شبه تمام برنامه ريزي هاي ما واسه ادامه زندگي بهم ريخته شده!!!
  • سیدسجادموسوی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام.برادربزرگترم و کوچکترم که سربازی هم رفتند در شهر دیگری زندگی میکنند و من مجبور شدم در شهر خودم و در منزل پدری بمانم و بهمراه همسرم از پدرم که 69 سال سن دارند مراقبت کنم. آیا اینجانب میتوانم معافیت از خدمت بگیرم؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    1 0
    به نظر شما 6ماه فرصت دارند معافیت رو بگیرند اونم داخل منطقه محروم لطفا بازدید بکنید شاید نظرتون عوض شد تصمیم بهتری گرفتید
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    2 1
    مگه میشه قانون رو یک شبه تغییر داد بدون در نظر گرفتن شرایط چرا تبصره ها ثابت نیستند کسی هم پیدا میشه خرج 2خانواده رو بده تا من برم سربازی ؟ لطف کنید لطف کنید تصمیم بهتری بگیرید واقعا تو این روزگار خرجی در نمیاد که 5 نفر رو بزارم بدونه خرجی برم سربازی