پس از یک روز پرخبر برای نامزدهای انتخابات مجلس نهم، مصطفی محمدنجار به جمع خبرنگاران آمد تا آمار خوش آیندی از نحوه بررسی صلاحیت نامزدها ارائه دهد.

به گزارش خبرآنلاین، اگرچه از صبح امروز از گوشه و کنار اخباری دال بر رد صلاحیت چهره‌های مختلف شنیده می‌شد اما وزیر کشور با دست پر و لبخند در میان نمایندگان رسانه‌ها حاضر شد تا از تایید صلاحیت 83 درصد از ثبت نام کنندگان در هیات‌های اجرایی وزارت تحت مدیریتش سخن بگوید.
او از کاهش 23 درصدی رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم خبر داد و در تشریح وضعیت فرآیند بررسی صلاحیت کاندیدای انتخابات مجلس نهم در هیات‌‌های اجرایی گفت: از کل آمار ثبت نام‌ها در مجلس نهم که 5 هزار و 405 نفر بودند به غیر از کسانی که از انتخابات انصراف دادند 17 درصد رد صلاحیت داشتیم. این در حالی است که در انتخابات گذشته مجلس؛ 40 درصد ثبت نام کنندگان در این مرحله رد صلاحیت شده بودند.
به گفته وی، نتایج داوطلبان رد صلاحیت شده نیز به صورت محرمانه به خود داوطلبان اعلام خواهد شد و داوطلبان رد صلاحیت شده تا 4 روز فرصت دارند شکایت خود را برای بررسی دوباره صلاحیت ها به هیئت های نظارت اعلام کنند.
نجار با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان به دور از هرگونه شائبه سیاسی انجام شده است،افزود: وزارت کشور، اطلاعات افراد داوطلب را پس از دریافت از مراجع چهارگانه در اختیار هیئت های اجرایی قرار داد و هیئت های اجرایی به عنوان منتخبان مردم کار بررسی صلاحیت ها را با دقت به پایان رساندند.
با گذشت یک روز از توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان و دست اندرکاران انتخابات، وزیر کشور گفت که این وزارتخانه براساس منویات مقام معظم رهبری به دنبال برگزاری انتخابات پرشور، قانونمند، سالم و رقابتی براساس اصل امانتداری است و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهد کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسوي IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۰
    0 1
    با سلام آقا من يك شيرازي هستم و ميخوام ببينم آقاي كراماتي تاييد شدند يا نه چون من به كسي ديگر راي نخواهم داد.