اگرچه صلاحیت احمد توکلی برای نامزدی دوباره در انتخابات مجلس نهم احراز شده است اما او در تذکری به دفاع از صلاحیت همکارانش در مجلس پرداخت.

به گزارش خبرآنلاين، اين نماينده تهران با اشاره به اينکه نمايندگان بر اساس اصل 86 قانون اساسي در اظهارنظر در راستاي ايفاي وظايف نمايندگي​شان آزادند، افزود: اما متاسفانه به گونه​اي هيات​هاي اجرايي براي احراز صلاحيت نمايندگان اعمال نظر کرده است که گويي براي اجراي اين بند از قانون، مانع تراشي کرده​اند.
وي افزود: اگرچه هيات​هاي اجرايي در مورد صلاحيت ثبت نام کنندگان حق اظهار نظر دارند، اما نبايد مواضعشان مانع از انجام وظايف نمايندگي شود. عجيب است که کساني که الان نماينده​اند، صلاحيتشان احراز نشود!
توکلي با اشاره به رد صلاحيت برخي نمايندگان به استناد عدم التزام به اسلام و نظام و ولايت فقيه، ادامه داد: چطور برخي دينداران و چهره​هايي که وفاداريشان به انقلاب مشخص است را به اين ادعا رد صلاحيت کرده​اند؟ آقايان متوجه بوده​اند که اين باعث لطمه به آبروي نظام مي شود؟
نماينده تهران از لاريجاني خواست تا به بررسي اين موضوع بپردازد و هشدار بدهد که ضرر اين کارها بيش از منفعتش است.
لاريجاني در پاسخ به و ي گفت: حرف شما درست است و اقدام هيات​هاي اجرايي کار درستي نبوده که برخي از اين افراد را رد صلاحيت کرده​اند. بنده هم معتقدم که عدم احراز صلاحيت در مورد کساني است که شناخته شده نباشند نه کساني که الان نماينده​اند!
رئيس مجلس با اشاره به اينکه افرادي را در مجلس، مسئول مذاکره با وزارت کشور کرده است، افزود: کساني که به نحوه احراز صلاحيتشان ايراد دارند، به شوراي نگهبان اعتراض کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 193661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    41 3
    رد صلاحیت نزدیک به پانزده درصد از نمایندگان به جرم عدم التزام به قانون اساسی و نظام به معنی ریزش پانزده درصد از کارگزارن نظام که 4 سال پیش وفاداری آنها به نظام و قانون تایید شده بود، نیست؟ اگر امروز رسانه های بیگانه بگویند وزارت کشور رسما تایید کرد فقط طی 4 سال گذشته نزدیک به یک هشتم از صاحبان مناسب سیاسی وفادار به نظام، به مخالفین نظام تبدیل شده اند، آنگاه نباید وزارت کشور را محکوم به تبلیغ عمدی یا سهوی بر علیه نظام کرد؟ واقعا این آقایان متوجه نیستند در راستای اهداف جناحی دولت چه لطمه ای به آبروی نظام میزنند؟
  • بدون نام DE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    70 6
    چطور صلاحیت کسانی که نماینده‌ی مجلس ششم بودند احراز نشد آقای توکلی؟ اینها هم مثل همانها. حالا که نوبت رفقای شما صداتون در اومده؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    41 8
    آقای توکلی محمدرضا خاتمی> مزروعی> بهزاد نبوی و خیلی های دیگر هم نماینده بودند و در عین حال برای دوره بعد صلاحیت آنان رد شد چرا جوسازی می کنید؟؟ یعنی کسی که نماینده است نباید تایید صلاحیت شود؟؟؟ دارید قانون را نقض می کنید آقای همیشه مدعی
  • حسین IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    66 1
    "عجيب است که کساني که الان نماينده​اند، صلاحيتشان احراز نشود" ... چطور عدم احراز صلاحیت جمع کثیری از نمایندگان مجلس ششم برای انتخابات مجلس هفتم عجیب نبود؟!!
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    8 32
    تا حالا این جمله رو نشنیدی که میزان حال افراد است.نکنه برای عده ای صندلیهای مجلس سند خورده!
  • شناس IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    0 0
    با سلام خدمت آقاي توكلي عزيز. همونطوري كه صلاحيت 150 نفر از نمايندگان مجلس ششم براي دوره ي هفتم تاييد نشد. اي كاش اونموقع هم صداي اعتراض شما را ميشنيديم آقاي دكتر..
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    49 5
    مطهری پاره تن حضرت امام رضوان تعالی علیه بوده بعدا پسر شهید مطهری التزام عملی بهولایت فقیه نداشته باضد خیلی حرفه نماینده باشی بگوالتزام عملی به اجمدی نژادنداردو...
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    64 2
    اصلا هم عجیب نیست!! نمایندگان مجلس ششم برای دوره هفتم رد صلاحیت شدند و شما صدایتان در نیامد و بشکن هم زدید!! هر کس باد بکارد طوفان درو می کند!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    37 2
    چطور صلاحیت نمایندگان دوره هفتم وششم تایید نشد ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    60 2
    آقای توکلی موقعی که نمایندگان مجلس ششم رد صلاحیت شدند از این حرفا بلد نبود!