در حالی که اعتراضاتی به رد صلاحیت ها صورت گرفته ،وزیر کشور در اولین واکنش به این رد صلاحیت ها گفت: وزارت کشور تلاش کرده که بر اساس مر قانون حرکت کند.

 به گزارش خبرآنلاین، مصطفی محمدنجار در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رد صلاحیت منتقدان دولت توسط هیات‌های اجرایی  با رد این موضوع اظهار کرد: وزارت کشور همواره اعلام کرده که در راهبرد خود به عنوان اصول چند مورد را همیشه دنبال می‌کند که از جمله آن اجرای قانون است.

وی با بیان این‌که «هیات‌های اجرایی بر اساس مر قانون عمل کرده‌اند» گفت: از طرف دیگر ما تلاش داریم که شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم و اصل امانت‌داری مورد توجه وزارت کشور است و بر اصولی که اشاره شد با تمام قوا پافشاری می‌کند و ما تا این‌جا تلاش کرده‌ایم بر اساس مر قانون عمل کنیم و از 25 فرآیند انتخابات تاکنون 8 فرآیند آن اجرا شده است.

 دیگر اظهارت وی به نقل از ایسنا به نقل زیر است:

* وزارت کشور به عنوان دستگاه پشتیبان در مورد نامزدهای انتخابات از مراجع چهارگانه استعلام می‌کند و آن را در اختیار هیات‌های اجرایی قرار می‌دهد و هیات‌های اجرایی نیز در واقع منتخب معتمدین مردم هستند و این هیات‌ها استعلام‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. تحقیقات محلی خود را انجام می‌دهند و بر اساس قانون انجام وظیفه می‌کنند.

*در این ارتباط چند مرحله دیگر نیز وجود دارد.فرصت اعتراض روز شنبه تمام شد و اگر آن‌ها جواب مثبتی از اعتراض خود گرفتند که هیچ، اما اگر باز هم اعتراض داشتند می‌توانند طی مراحل بعد اعتراض کنند و روند این موضوع در قانون مشخص شده است و می‌توانند این کار را انجام دهند.

 * بحمدلله در این عرصه شاهد حضور باشکوه کاندیداها از سلایق و گرایش‌های مختلف بودیم و علی‌رغم محدودیتی که به خاطر مدرک تحصیلی فوق لیسانس وجود داشت، مشارکت گسترده بود و در واقع ما شاهد افزایش 16 درصدی مشارکت در این عرصه بودیم.

 

/17212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =