دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در واکنش به نامه اوباما به رهبری معظم انقلاب درباره تنگه هرمز گفت: اگر خطراتی متوجه جمهوری اسلامی ایران باشد، با استفاده از ابزارهای مختلف قادر به دفاع از منافع ملی هستیم.

به گزارش خبرآنلاين پس از انتشار اخباري درباره ارسال نامه اوباما به ايران که به گفته سخنگوي وزارت امور خارجه از سه طريق انجام شد سردار سرلشگر سیدیحیی صفوی در خاتمه نشست خبری یادواره ملی شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی که در تالار ایوان شمس برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص واکنش وی نسبت به نامه اوباما به رهبر انقلاب، گفت: تنگه هرمز یک گذرگاه استراتژیک هم برای تجارت جهانی و هم برای انرژی جهان است و 23 تا 27 درصد نفت جهان از این منطقه تأمین می شود.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا افزود: جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین کشور و قدرت اول منطقه است. جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده امنیت انرژی جهان است و این امنیت را یک امنیت دست جمعی می داند.
 
سردار صفوی خاطرنشان کرد: اگر خطراتی متوجه جمهوری اسلامی ایران باشد، از ابزارهای مختلف سیاسی و ابزارهای مختلف قادر است، برای دفاع از منافع ملی خود، استفاده کند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =