فارس نوشت:

کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در راستای اعمال فشار بیشتر بر ایران به منظور وادار کردن کشورمان به صرف نظر از برنامه هسته‌ای خود، با اعمال تحریم تدریجی بر نفت ایران و بانک مرکزی موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام یک منبع دیپلماتیک، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه صبح امروز در راستای اعمال فشار بر ایران به منظور صرف‌نظر این کشور از برنامه هسته‌ای خود، در خصوص اعمال تحریم‌ تدریجی بر نفت ایران و تحریم بانک مرکزی توافق کردند.
به گفته همین منبع، طی نشست امروز سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، توافق اصلی در خصوص اعمال تحریم بر نفت ایران حاصل شد و در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا این توافق رسما تأیید خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، طبق توافق اعضای اتحادیه اروپا، از این پس انعقاد هرگونه قرارداد جدید از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بخش نفتی ایران ممنوع خواهد بود و تمامی قراردادهای جاری میان اروپا و بخش نفت ایران نهایتاً تا اول ژوئیه لغو خواهد شد.
طبق گزارش‌های موجود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا روزانه حدود 450 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می‌کنند و بسیاری از کشورهای این اتحادیه به شدت به ذخایر نفتی ایران وابسته هستند و همین مسئله نیز درست در زمانی که اروپا با بحران بدهی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، نگرانی‌ها را در خصوص هزینه‌های اقتصادی تحریم‌های جدید علیه نفت ایران برای اتحادیه اروپا افزایش داده است.
اتحادیه اروپا تاکنون در خصوص تصویب و یا عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه نفت ایران دچار شکاف بودند و کشورهای اسپانیا، یونان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی واردکننده نفت ایران با این تحریم‌ها مخالفت کرده بودند.
کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا تا کنون تحریم‌های یک‌جانبه بسیاری را علیه ایران به بهانه متوقف کردن برنامه هسته‌ای کاملاً صلح آمیز ایران تصویب کرده‌اند، اما این تحریم‌ها بیش از اینکه به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند، نه تنها موفق نبوده بلکه به شکوفایی و خودکفایی بیشتر ایران نیز انجامیده است.
علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش‌های مکرر خود درباره برنامه هسته‌ای ایران، بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.
/2929
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195346

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CH ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    مسوولان ما باید به اروپاییها پیام محکمی بدهند که هر کشوری که شروع به تحریم ایران کند باید منتظر بسته شدن سفارتخانه اش در ایران باشد.ما ایرانیها با کسی شوخی نداریم.
    • بدون نام CH ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      50 1
      تو اگر راست میگی چرا نمیری ایران زندگی کنی ؟
  • بدون نام FR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    و باز هم طبق معمول این کشورهای اروپایی و آمریکا هستن که از این تحریمها آسیب می بینند و هیچ تاثیری بر مردم ایران ندارد
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    تا چند روز دیگه دلار 5000 تومن میشه
  • یک ابله IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    تحریم هیچ تاثیری در اقتصاد بزرگ ایران نخواهد داشت
  • جمال IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    فکر کنم مناسب باشه که قاونونی وضع بشه که در صورت تحریمهای یکجانبه محدودیتی برای بازرسان انرژی اتمی در نظر گرفته شود.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    اما این تحریم‌ها بیش از اینکه به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند، نه تنها موفق نبوده بلکه به شکوفایی و خودکفایی بیشتر ایران نیز انجامیده است.
  • بدون نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    امریکا و اروپا هیچ غلطی نمی کنند!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    انشاا... از این بهران قبل از رسیدن ان با برنامه ریزی باید به سلامتی عبور کنیم
    • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
      39 5
      دوست عزيز بحران !! نه بهران
  • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    اما این تحریم‌ها بیش از اینکه به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند، نه تنها موفق نبوده بلکه به شکوفایی و خودکفایی بیشتر ایران نیز انجامیده است. اینو هستم بات ...
  • amin IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    12 30
    بهترین منطق برای این اروپایی ها جنگه....به خدا تنگه رو ببندیم میوفتن به غلط کردن
  • میثم IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    60 21
    امام سجاد (ع) فرموده اند: الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء. یعنی سپاس خدایی را که دشمنان ما را از احمقها قرار داد. و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین . و آنان مکر کردند و خدا مکرشان را به خودشان باز گرداند. اولا عمده نفت ایران در آسیا مصرف میشه، ثانیا بیش از 60 درصد از مقداری که به اروپا صادر میشه، به دو کشور ایتالیا و یونان صادر میشه که شدیدا در بحران مالی قرار دارند. حالا کی بیشتر ضرر میبینه. خودشون هم میدونند و به همین خاطر تحریم رو تدریجی کرده اند تا اگر اثرش بر اونها شدید شد، لغو کنند. بهمین خاطر 5 1+ اماده مذاکره شدند تا اگر تحریم نفتی رو لغو کردند زیاد ضایع نشن و بهونه ای داشته باشند.
  • امیر حسین IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    15 39
    دیگه وقتش رسیده که تنگه هرمز بسته شه تا این اروپایی های بیچاره بفهمن یه من ماست چقد کره میده؟!
  • نوف AE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    20 13
    امریکا و اروپا خوب میدونن تحریم جواب نمیده ولی با تحریماشون خوب دارن به ایران و اوضاع ایران لطمه میزنن
  • تحریم GB ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    33 8
    آقایون بی نام که میفرمائید با تحریم هیچ آسیبی نمیبینید و حتی باعث رشد و شکوفایی هم میشود آیا توان چاپ دلار و ورود ارز به کشور را هم داريد ؟؟؟ آیا میتوانید دارو و مواد اولیه و هزارن کالای صنعتی دیگر که به طور مستقیم با ارز در ارتباط هست را با ریال وارد کشور کنید ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    17 24
    مشکل انهاباما تسلیم شدن کامل دربرابرخواسته هایشان است اگرامروزغنی سازی راهم متوقف کنیم فرداموضوع دیگری رامطرح میکنند ازنظرقدرتمداران پشت این قضیه ماباید مانندکشورهای عربی نوکرباشیم باید به بهانه ازادی ادیان بهایی ها دوباره دراین مملکت جولان بدهد وصاحب پستهای حکومتی شوندودرصورت نیاز به موقع علیه منافع مملکت واردعمل شوند وخلاصه اینکه انهابه کمترازهمه چیزرضایت نخواهندداد.
  • ramin IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    52 9
    عیبی نداره همه ی نفتمون رو می دیم به سوریه و فلسطین و روسیه و چین
  • بهزاد IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    15 42
    آمریکا هیچ غلطی نمی کند چه به برسد به این نوچه ها
  • بدون نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    16 11
    با توجه به جميع جهات بهترين زمان خروج ار NPT و اخراج كارشناسان اژانس و قطع دوربينهاي آنهاست.ضمنا زمان استقرار توپ ها و موشك هاي ايران در اطراف خيلج فارس و تنگه هرمزو درياي عمان بعنوان آماده باش جنگي براي ايجاد فشار رواني بر بازارهاي نفتي است .و تست عكس العمل هاي بين الملي و چانه زني در مذاكرات است.
  • باقر IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    18 31
    راستی یه خبر خوش به مردم ایران بدم اونم اینکه اگه احیانا نفت ما که آخرین برگ برنده کشورآمریکا و اروپائیست تحریم بشه و ما بتونیم این تحریم را دور بزنیم دیگه برگی برای فشار کشورهای غربی و آمریکا در دست وجود نخواهد داشت.
  • سمج IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    6 16
    در قدم اول باید فروش نفت رو از همین امروز به اروپاییها متوقف کنیم چون در این شرایط شرکتها با خرید بیش از اندازه اقدام به ذخیره سازی میکنند تا از لحظه تحریم وقت داشته باشند پالایشگاههاشونو تنظیم مجدد کنند برای یک نفت خام دیگه! در قدم بعد باید با یک ژست دموکراتیک برای عبور کشتیهای تمامی کشورهای تحریم کننده از تنگه هرمز عوارض ببندیم! این حرکت هم باید در چند مرحله انجام بشه! در ابتدا باید عوارض کم باشه تا تن بدن بعد به تدریج عوارض رو ببریم بالا!
  • سمج IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    11 20
    در ادامه نظر قبلی نفت رو میشه با 10 دلار تخفیف به شخص ثالث بفروشیم و نگرانی از این بابت وجود ندارد!
  • سمج IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    9 13
    در ادامه همون نظرات قبلی ما همچنین میتونیم با یک ژست دموکراتیک از همین الان قانونی رو تصویب کنیم که در صورت عملی شدن تحریم اروپا از همون زمان تا لغو کامل تحریم ها عضویت ما در ان پی تی به حال تعلیق در بیاد! یه جور مکانیزم ماشه ای!
  • کارشناس ارشد شیمی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    12 25
    نفت خام را تبدیل به فراورده با ارزش نفتی کرده و چندین برابر قیمت می فروشیم- باید خون شهیدان راحفظ وراه آنها را ادامه داد . فریاد حق خواهی را نمیتوان خفه کرد -انرژی هسته ای حق مسلم هر کشوری است
  • بسیجی IE ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
    15 34
    اینها هیچ غلطی نمیتوانند بکنن چون امام زمان این کشور را اداره میکند. ما باید رابطه خود را با تمام این کشورهای خائن (چه مسلمان، یا غیر مسلمان) قطع کنیم، سفارتهایشان را ببندیم و فقط و فقط به آقا امام زمان تکیه کنیم. یا زهرا
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
    8 0
    به نظر من هم در برابر این تحریم باید یک استراتژی فعال اندیشیده بشه.. اینکه ما وایسیم منتظر که اروپاییها ببینن چقدر ضرر میکنن بعد اگه دوس داشتن تحریم رو بردارن اگه نه ادامه بدن، اصلا جالب نیس.. حالا بستن تنگه هرمز که زیاده رویه ولی یه جور ایجاد اخلال نامحسوس در فروش نفت به اروپا که بدون اینکه به نظر تحریم نفتی اروپا از جانب ما بیاد عملا همون اثر رو داشته باشه!
    • بدون نام CH ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
      6 1
      پیشنهاد میکنم که دولت ایران طرحی را به مجلس ارائه کند تا در مقابل طرح غربیها به اجراء در آید.این طرح می تواند از 6 ماه آینده ،یعنی تیرماه شروع شود یعنی کنترل وبازرسی وضبط تمام کشتیهای تجاری که از تنگه هرمز می گذرند و حامل نفت ومشتقات نفتی به مقصد آمریکا و اروپا و سایر کشورهایی که ایران را تحریم نفتی میکنند بشود این طرح حتی در صورت تصویب که هم اکنون بهترین زمان برای ارائه آن است می تواند بهای نفت را افزایش داده و اولین شوک نفتی را به بازار نفت جهانی و اقتصاد خراب غرب وارد کند وغربیها را در موضع ضعف و سرزنش دیگر کشورهای جهان از جمله چین و برزیل وهند و حتی کشورهای اروپایی را که در مورد این تحریم مردد بودند قرار دهد.ما بهانه لازم برای این کار را حالا بدست آورده ایم.
  • بدون نام CH ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    3 1
    همین که جلوی کشتیهای تجاری کشورهای تحریم کننده ایران رو بگیریم وتو رفت وآمدشون اخلال ایجاد کنیم برای غربیها شوک بزرگیه.میگید نه.امتحان کنید تا نتیجه شو آنی ببینید.