از زمانیکه گوگل پلاس شروع به کار کرد؛ تنها بزرگسالان حق عضویت در آن را داشتند اما گوگل شیوه خود را عوض کرد و به نوجوانان هم اجازه عضویت در گوگل پلاس را داد تا به فیس بوک نزدیک تر شود.

از این به بعد در آمریکا و سایر کشورهای جهان همه افراد بالای 13 سال می توانند به گوگل پلاس بپیوندند. در حال حاضر محدوده سنی فیس بوک هم این گونه است.

به گزارش Cnet، بردلی هوروویتز معاون رئیس بخش محصولات گوگل و هدایت کننده طرح گوگل پلاس گفت: تاکنون نوجوانان برای عضویت در شبکه های اجتماعی امکان انتخاب محدودی داشتند، اما حالا این محدوده سنی جدید باعث می شود تا بتوانیم به رقیب خود یعنی فیس بوک نزدیک تر شویم.
او اضافه کرد: متاسقانه به اشتراک گذاری آنلاین برای این گروه سنی هنوز در ردیف دوم قرار دارد.
وی تاکید کرد که در سرویس های بی نام و نشان دیگری که فقط برای به اشتراک گذاری بی پرده اطلاعات طراحی شده اند انتخاب دوستانی که می خواهی اطلاعات شخصی خود را با فقط با آنها در میان بگذاری و همین طور نحوه مطلع کردن آنها دشوار است.
هوریتیز ادامه داد : در زندگی عادی نوجوانان می توانند هر چیز مورد علاقه خود را با هر کس که ترجیح می دهند مثل همکلاسی، خانواده و دوستانشان در میان بگذارند. با گذشت زمان، نکات دقیق و با اهمیت آنها با حقظ سندیت و اعتبارشان ترویج داده می شود. اما متاسفاته امروزه معروفترین ابزار های آنلاین بسیار سخت هستند و در مقایسه با سایر سرویس ها بی دوام. بنابراین نوجونان از در میان گذاشتن اطلاعات خود با این اصطلاح دوستانشان منصرف می شوند.
این مسئله نه تنها عملکرد بهینه این سرویس ها را کاهش می دهد بلکه نگرانی ها را در مورد حقظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعاتشان بالا می برد. وقتی که نوجوانان اطلاعات شخصی خود را به صورت گسترده به اشتراک می گذارند کار را برای شکارچیان اطلاعات راحت تر می کنند.
گوگل پلاس این امکان را به کاربرانش می دهد تا با ایجاد حلقه ای از دوستانشان مثل یک نیم فوتبال یا باشگاه شطرنج عکس های خود را مستقیما با آنها در اشتراک بگذارند. و این باعث می شود سایرین اجازه دسترسی به اطلاعات آنها را نداشته باشند.
علاوه بر این گوگل پلاس به تازگی یک مرکز ایمنی به منظور راهنمایی نوجوانان و خانواده های آنها برای جلوگیری از رفتارهای ناخواسته راه اندازی کرده است.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =