هفته نامه سلامت نوشت:

پائولادین، آشپز تلویزیونی مشهور در جنوب آمریکا اذعان کرد که از 3 سال قبل به دیابت نوع 2 مبتلا بوده و در عین حال به پختن غذا‌های پرکالری و پرچربی مانند کیک پنیری پرخامه در برنامه‌اش ادامه داده است.
به گزارش آسوشیتدپرس دیل که درباره پنهان کردن دیابتش عذر‌خواهی نکرد، گفت ابتلای او به دیابت شیوه آشپزی وبی‌توجه به چربی و کالری غذا را تغییر نمی‌دهد، البته معلوم نیست او در آینده هم به رویه سابقش در معرفی غذاها ادامه دهد، چراکه اکنون قرار است در کنار قرارداد فعلی‌اش با یک شرکت دانمارکی برای تبلیغ داروی ضد دیابت آن، دستور‌العمل پختن غذا‌های مناسب برای سلامت را هم به تماشاگرانش بیاموزد.

او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «من همیشه گفته‌ام که اعتدال را رعایت کنید. شاید اکنون باید تأکید بیشتری در این مورد بکنم.» او افزود: «می‌شود دیابت داشت و یک تکه کیک هم خورد، اما همه کیک را نه.»
فعلان بهداشتی و یک آشپز تلویزیونی رقیب او را به خاطر تبلیغ کردن غذا‌های ناسالم در کنار تبلیغ دارویی برای درمان اثرات احتمالی این غذا‌ها، به ریاکاری متهم کردند.


دین تبلیغش برای داروی ضد دیابت شرکت دارو‌سازی نو و نوردیسک را تبلیغ‌های جذاب مجموعه‌ای از غذا‌های پرچرب و پر‌کالری مانند پنیر خامه‌ای فیلا دلفیا و ژامبون اسمیت فیلد همراه می‌کردن

دیل که 65 ساله شده، گفت تشخیص بیماری‌اش را پنهان نگه داشته بود تا او و خانواده‌اش درباره سلامت و دوران کاری‌اش که براساس آشپزی جنوب آمریکا که چندان به چربی و کالری غذا‌ها توجهی ندارد، شکل گرفته تصمیم بگیرند.


دین می‌گوید اکنون چای و شیرینی را که قبل از خواب می‌خورد، کنار گذاشته و روی تردمیل پیاده‌روی می‌کند و قصد دارد د برنامه تلویزیونی‌اش تغییرات اندکی ایجاد کند. پزشکان می‌گویند اضافه وزن داشتن، بالای 45 سال بودن و بی‌حرکتی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد.
45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    10 1
    بايد سعي كنيم بالاي 45 سال نداشته باشيم